آزمایش ویروس کرونا از چه افرادی گرفته می شود؟
کد خبر: ۱۸۹۹۹۴
تاریخ انتشار: 2020 September 09    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال در معرض خطر گرفته می‌شود.

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه بیماران در صورت ابتلا به بیماری کرونا تحت پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می گیرند، اظهار کرد: در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به سطح بالاتر ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.

وی تصریح کرد: آزمایش طبی ویروس کرونا بر روی شهروندان بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال در معرض خطر گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ مرکز خدمات جامع سلامت در ساعات صبح و بعدازظهر به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خدمات رسانی می کنند خاطرنشان کرد: از این تعداد سه مرکز در شهر رشت فعال و سایر مراکز در دیگر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می دهند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته تا در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا، تشخیص و درمان و دریافت مشاوره روانی و تغذیه ای آگاهی های لازم را کسب کنند.

وی شستشوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار