چرا گربه‌ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می‌شوند؟
کد خبر: ۱۸۹۹۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 11    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
بسیاری از کسانی که گربه دارند متوجه شده اند که حیوان خانگی شان گاهی به نقطه‌ی نامعلومی خیره می‌شود که دلیلش مشخص نیست. نظریات عجیبی درباره‌ی توانایی‌های مافوق طبیعی گربه‌ها مطرح شده، با این حال، بهتر است همیشه علم را مبنا قرار دهیم. در ادامه می‌خواهیم ببینیم علت خیره شدن گربه‌ها به یک نقطه‌ی نامعلوم چیست.

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟«تابناک با تو» - گربه ها حقیقتاً موجودات مرموزی هستند. بسیاری از کسانی که گربه دارند متوجه شده اند که حیوان خانگی شان گاهی به نقطه ی نامعلومی خیره می شود که دلیلش مشخص نیست. نظریات عجیبی درباره ی توانایی های مافوق طبیعی گربه ها مطرح شده، با این حال، بهتر است همیشه علم را مبنا قرار دهیم. در ادامه می خواهیم ببینیم علت خیره شدن گربه ها به یک نقطه ی نامعلوم چیست.

از قدرت بینایی فوق العاده ای برخوردارند

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟

گربه ها متوجه هر چیز کوچکی مثل یک عنکبوت یا سایه ای روی دیوار می شوند. این مسأله شاید برای انسان ها اهمیتی نداشته باشد، اما گربه ها درک حسی متفاوتی دارند. به علاوه، طبق تحقیقات، گربه ها می توانند بعضی طول موج های نور مثل نور فرابنفش را ببینند که برای انسان ها قابل مشاهده نیست. به همین دلیل وقتی گربه ها یکباره به نقطه ای خیره می شوند نباید بترسید؛ آن ها فقط می توانند بیشتر از شما ببینند.

می توانند چیزهایی را بشنوند که انسان قادر به شنیدنش نیست

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟

این موجودات کوچک از قدرت شنوایی بهتری، نه فقط در مقایسه با انسان ها، بلکه به نسبت دیگر پستانداران هم برخوردار هستند. مثلاً محدوده ی شنوایی سگ ها حدود ۶۷ هرتز تا ۴۵ کیلو هرتز است، در حالی که این میزان در مورد گربه ها بین ۴۸ هرتز تا ۸۵ کیلو هرتز است. این ویژگی به گربه ها کمک می کند حتی جزئی ترین صداها، مثل تکان خوردن چمن ها یا قل قل آب را هم بشنوند. پس اگر گربه ای را دیدید که به دیوار خیره شده، ممکن است لوله ها مشکلی پیدا کرده یا حشره ای آنجا جا خوش کرده باشد.

در حال تلاش برای فهمیدن چیزی هستند

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟

مغز گربه ها از گذشته موضوع بسیار جالبی برای تحقیق بوده است. و گرچه دانشمندان نتوانسته اند به درک کاملی از آن برسند، اما تحقیقات نشان داده گربه ها مثل انسان ها حافظه ی رویدادی دارند و می توانند به خاطر آورند که در یک اتفاق چه چیزی کجا رخ داده بود و از این اطلاعات استفاده کنند.

گربه ها موجودات بسیار کنجکاوی هستند و وقتی مدت زیادی به چیزی خیره می شوند، ممکن است معنی اش آن باشد که در حال تلاش برای پی بردن به چیزی هستند. مثلاً اینکه منبع صدایی که شنیده یا نوری که دیده اند کجا است. و البته آن ها سعی می کنند خطرات احتمالی را هم شناسایی کنند.

ممکن است نشانه ی بروز یک مشکل جسمی باشد

چرا گربه ها یکباره به نقطه نامعلومی خیره می شوند؟

به نوعی رفتار غیر طبیعی در گربه ها هیپرستزی (Hyperesthesia) گفته می شود که نشانه های آن عبارتند از: تکان دادن دم، گشاد شدن مردمک چشم ها، میومیوی بلند، تمرکز بیش از اندازه روی یک چیز و بی اختیاری ادرار. علت این مشکل چندان مشخص نیست و ممکن است اضطراب و صرع باشد. اگر متوجه چنین چیزی در گربه ی خود شدید، فوراً به دامپزشک مراجعه کنید.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
6
بهشون میگن دلار شد ۲۶۰۰۰ تومان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
13
2
گربه ها و بز ها اجنه را می بینند و ما نمی بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
اجنه چی هست می شه توضیح بدهی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
به دوربین دنیا نگاه میکنن وقتی ما انسان ها یه کار مسخره میکنیم اینها مثل سیامک انصاری زل میزنن به دوربین دنیا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار