۳ برابر سریع تر از 5G!
کد خبر: ۱۸۹۹۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 13    -    ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
ایلان ماسک از لیزر‌های فضایی برای پرتاب اینترنت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه از ماهواره‌های استارلینک استفاده می‌کند؛ ... اما گزارش اخیر کارگاه ماهواره‌های فلکی ۱ (Satcon ۱) هشدار داد که استارلینک می‌تواند اساساً نجوم نوری و مادون قرمز زمینی را تغییر دهد و مانع پیشرفت علمی شود.

۳ برابر سریع تر از 5G!

۳ برابر سریع تر از 5G!اختصاصی «تابناک با تو» ـ به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس اکس (SpaceX)، او از صورت های فلکی ماهواره‌ای «استارلینک» برای ارسال اینترنت پرسرعت به تمام نقاط کره زمین کمک می‌گیرد که در انجام این کار لیزرهای فضایی نیز دخیل هستند.

سرعت اینترنت سه برابر سریع‌تر از سرعت بارگیری ۵ G در انگلستان خواهد بود

به گزارش «تابناک باتو»؛ در آخرین پرتاب ماهواره‌های استارلینک در چند روز گذشته، کیت تیس، مهندس ارشد اسپیس اکس، نشان داد که این شرکت لیزر‌های بین ماهواره‌ای را برای انتقال داده با سرعت بیش از ۱۰۰ مگابیت در ثانیه با موفقیت آزمایش کرده است. این امر به شبکه ماهواره‌ای اجازه می‌دهد تا سرعت مشابه اینترنت را به زمین منتقل کند و از نظر تئوری به کاربران در مکان‌های دور، امکان سرعت بارگیری تا سه برابر بیشتر از سرعت بارگیری ۵ G را می‌دهد.

بنا بر این گزارش، هم اکنون حدود ۷۰۰ ماهواره استارلینک در مدار پایین زمین وجود دارد که قصد دارد دست کم ۱۱۰۰۰ ماهواره‌ی دیگر را برای تأمین پوشش جهانی پرتاب کند.

در بیانیه‌ی مأموریت استارلینک آمده است: استارلینک با عملکردی بسیار بالاتر از اینترنت قدیمی ماهواره‌ای، به علاوه‌ی یک شبکه‌ی جهانی بدون محدودیت در زیرساخت‌های زمینی، باند اینترنت پرسرعت را به مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها وجود ندارد یا پرهزینه است، می‌فرستد.

۳ برابر سریع تر از 5G!

اسپیس اکس در این باره افزود که همچنین خدماتی را برای قبل از پایان سال و پیش از گسترش سریع به تقریبا تمام جهان تا سال ۲۰۲۱ در شمال آمریکا و کانادا هدف کار خود قرار داده است. به این صورت که کاربران می‌توانند در زمین با استفاده از آنتن شخصی برای گرفتن سیگنال، به شبکه متصل شوند.

۳ برابر سریع تر از 5G!

آزمایش‌های اولیه این فن آوری، سرعت بارگیری را از ۱۱ مگابیت بر ثانیه تا ۶۰ مگابیت بر ثانیه نشان داده است، در حالی که سرعت بارگذاری از ۵ مگابیت بر ثانیه تا ۱۸ مگابیت بر ثانیه است؛ بنابراین، مشخص نیست، اسپیس اکس از لیزر برای کمک به شبکه خود استفاده کرده است یا خیر؟ هرچند انتظار می‌رود با افزودن صورت‌های فلکی ماهواره‌ای بیشتر به استارلینک، سرعت افزایش یابد.

اسپیس اکس درباره پرونده اصلی خود با کمیسیون ارتباطات فدرال گفته است: این شبکه فضایی می‌تواند تا ۱ Gbps سرعت داشته باشد؛ سرعتی که ده برابر سریع‌تر از ۱۰۰ Mpbs است.

۳ برابر سریع تر از 5G!

خانم تیس، در این باره افزود: شبکه ما قطعا در حال پیشرفت است و با گذشت زمان، به افزودن ویژگی‌هایی برای استفاده از قابلیت کامل آن شبکه ادامه خواهیم داد.

اما اسپیس اکس با انتقاداتی روبه رو شده است، به گونه‌ای که برخی ستاره شناسان ادعا می‌کنند که ماهواره‌ها مشاهدات آسمان شب را مختل می‌کنند.

گزارش اخیر کارگاه ماهواره‌های فلکی ۱ (Satcon ۱) هشدار داد که استارلینک می‌تواند اساساً نجوم نوری و مادون قرمز زمینی را تغییر دهد و مانع پیشرفت علمی شود.

همچنین در گزارشی که هفته پیش منتشر شد، آمده است: بدترین طرح‌های صورت فلکی ثابت کرده اند که روی برنامه‌های علمی که تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفته اند به شدت موثر هستند. همچنین با وجود ده‌ها هزار ماهواره در مدار پایین زمین، متوجه می‌شویم که کاهش تاثیر آن‌ها نمی‌تواند، از تأثیر مسیر‌های ماهواره بر برنامه‌های علمی نسل آینده امکانات نجوم نوری کامل جلوگیری کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
57
قابل توجه کسانی که دنبال محدود کردن اینترنت و فیلترینگ هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
5
خدایا کی میاد؟ اگه اومد که دیگه تمام از این محدودیتهای آزاد دهنده و فیلترینگ ایران خلاص میشیم ولی آخی خیلی بد میشه با آمدن 100 میلیون سیمکارت تلفن مجازی 001 همه کارمندان همراه اول و ایرانسل و رایتل و ... سازمان تنظیم مقررات و .... همه بیکار و اخراج میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
خوب بشن جلوی پیشرفتو نمیشه گرفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
14
تکنولوژی استبداد رو ذوب خواهد کرد
آریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
11
پایان فیلترینگ و سانسور اینترنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
3
نه تنها پایان فیلترینگ بلکه پایان مخابرات ، تلوزیون ، تلفن ثابت ، حطوط موبایل ، شرکت های ارائه اینترنت ، شبکه ملی و دهها موزد زیز و درشت دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
1
0
اولا توصیه میکنم که تابناک برای این جور خبرها از متخصصین مربوطه استفاده کنه تا خبرهاش محدود به یک ترجمه غلط دار و گاها لغت به لغت نشه. جملاتی مثل لیزر فضایی برای پرتاب اینترنت یک ترجمه غلط و کلمه به کلمه است.
ثانیا وقتی اینترنت ماهواره ای در کل جهان هم بیاد ، در ایران فعلا کاربردی نداره چون برای استفاده از اون قوانینی وجود نداره و اصولا در ایران هر وقت یک چیزی بیاد اول ممنوع میشه تا اینکه بعد چه اتفاقی بیفته.
اینترنت ماهواره ای هم که سریع میشه به امنیت ملی وصلش کرد از این قاعده مستثنا نیست. درسته که نمیشه جلوی عبور این ماهواره ها رو گرفت - مگر اینکه به اونها حمله کرد که یک جور اعلان جنگه!!- ولی توجه کنید که گیرنده های زمینی باید وجود داشته باشه تا کاربر به اینترنت وصل بشه. حتی اگر گیرنده ها به صورت قاچاق وارد بشه هم چون شما برای اتصال به اینترنت باید ارسال و دریافت رو با هم داشته باشید پس پیدا کردن مکان آنتن کار پیچیده ای نیست و وقتی گرفتنتون ممکنه مشمول قوانین نانوشته و نوشته امنیت ملی بشید و ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار