چطور زردی برگ‌های دیفن باخیا زرد بازسازی کنیم؟
کد خبر: ۱۸۹۸۵۷
تاریخ انتشار: 2020 September 08    -    ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
دیفن باخیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی یا خانگی است زیرا مدت زمان زیادی زنده می ماند. اما این گیاه نیز مانند هر موجود زنده دیگری به تدریج پیر می شود. برگ های سبز دیفن باخیا زرد می شوند… این فرایند کاملا طبیعی است. در نهایت، وقتی زمانش برسد، برگ‌ها می ریزند. وقتی همه برگ‌ ها ریختند، ایده خوب این است که ...

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟«تابناک با تو» - گیاه دیفن باخیا یکی از رایج ترین گیاهان خانگی است که مراقبت کردن از آن بسیار راحت است. با این حال، اگر به درستی از این گیاه مراقبت نشود ، ممکن است برگ هایش زرد شوند. با علت زرد شدن برگ دیفن باخیا آشنا شوید.

در بیشتر موارد، شما می توانید به راحتی پی ببرید که مشکل زرد شدن برگ دیفن باخیا از کجاست و قبل از بدتر شدن اوضاع به راحتی آن را برطرف کنید. اما گاهی اوقات به سختی می توان پی برد که مشکل از کجاست. اگر گیاه دیفن باخیای شما برگ های زرد دارد، لازم نیست نگران از بین رفتن گیاهتان شوید.

این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید علت زرد شدن برگ های دیفن باخیا چیست و چه کاری می توانید انجام دهید تا مشکل حل شود.

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

۶ دلیل زرد شدن برگ های دیفن باخیا

برای مرافبت از دیفن باخیا باید حواستان را خیلی جمع کنید. دلایل زرد شدن برگ های دیفن باخیا را بشناسید تا راحت تر بتواند مشکل را حل کنید:

۱- استرس رطوبت

برگ‌های دیفن باخیا به علت آب دادن کم یا آب دادن بیش از حد گیاه می تواند تغییر رنگ دهد. از آنجا که گیاه دیفن باخیا در گلدان کاشته می شود، پس باید به اندازه کافی و مورد نیاز گیاه به آن آب داده شود زیرا آب مورد نیازش را از باران، خاک و چیزهای طبیعی دیگر کسب نمی کند.

اگر برگ‌ های گیاه دیفن باخیای شما دیگر سبز نیستند، گلدان را چک کنید و ببینید خاک گلدان خیس است یا خشک:

اگر خاک گلدان مرطوب است، مقدار دفعات آب دادن به گیاه را را کاهش دهید زیرا آب دادن بیش از حد باعث پوسیدن ریشه و زرد شدن برگ های گیاه می شود.
اگر خاک گلدان خشک است، به طور مرتب و به دفعات بیشتر به گیاه آب بدهید زیرا ممکن است در اثر کمبود آب، از بین برود و برگ هایش زرد و قهوه ای شوند.

۲- پیرشدگی

دیفن باخیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی یا خانگی است زیرا مدت زمان زیادی زنده می ماند. اما این گیاه نیز مانند هر موجود زنده دیگری به تدریج پیر می شود. برگ های سبز دیفن باخیا زرد می شوند… این فرایند کاملا طبیعی است. در نهایت، وقتی زمانش برسد، برگ‌ها می ریزند. وقتی همه برگ‌ ها ریختند، ایده خوب این است که ریشه ها را هرس و مرتب کنید و شاخ و برگ های اضافی را ببرید تا برگ های جدید رشد کنند.

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

۳- آب و هوا

یکی دیگر از دلایل رایج زرد شدن رنگ برگ های گیاه دیفن باخیا آب و هوا یا شرایط جوی است. گیاهان معمولا هوای گرم را ترجیح می دهند اما اگر هوا خیلی سرد شود ، روی برگ های گیاه نیز تاثیر می گذارد. اگر گیاه دیفن باخیای شما در فصل زمستان روی لبه پنجره یا نزدیک دستگاه تهویه مطبوع هوا است، حتما آن را در جایی قرار دهید که کاملا روشن بوده و خیلی در محیط سرد یا در مجاورت جریان هوای سرد نباشد.

۴- نور ناکافی

یک گیاه خانگی یا آپارتمانی، بر خلاف سایر گیاهان در باغ یا باغچه شما، در طول روز میزان کافی از نور خورشید را دریافت نمی کند؛ حتی اگر در روشنایی و در مجاورت نور غیر مستقیم خورشید باشد. قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید می تواند منجر به زرد شدن و سوختن برگ های دیفن باخیا شود و ممکن است قبل از این که شما متوجه شوید، همه برگ های گیاه زرد شوند.

اگر گیاه شما در وسط اتاق و دور از منبع نور قرار دارد ، بهترین کار این است که دیفن باخیا را در آستانه پنجره قرار دهید که بتواند در طول روز نور مستقیم خورشید را بگیرد. اگر همین حالا هم در آستانه پنجره است بررسی کنید و ببینید چیزی مسیر نور را مسدود نکرده باشد. در هنگام فصل زمستان، شما می توانید نور اضافی مصنوعی هم به گیاه بدهید تا مطمئن شوید برگ های گیاه شما تغییر رنگ نمی دهد.

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

۵- عفونت

لکه های زرد روی برگ می تواند علامت عفونت باشد. عفونت نه تنها باعث زرد شدن برگ های دیفن باخیا می شود بلکه رنگ گل ها را تغییر می دهد و باعث عوض شدن شکل ریشه هم می شود. اگر عفونت در سرتاسر گیاه پخش شود، بهترین کار این است که گلدان را به جای دیگری دور از سایر گیاهان انتقال دهید یا به طور کل گلدان را عوض کنید. حتما برگ هایی که زرد شده اند را جدا کنید و ابزار باغبانی خود را اقبل از استفاده از آنها برای سایر گیاهان استریلیزه کنید.

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

۶- کمبود مواد مغذی

کمبود مواد مغذی می تواند یکی از علل زرد شدن برگ های دیفن باخیا باشد که ممکن است به سختی بتوانید به آن پی ببرید. گیاه دیفن باخیای شما می تواند به دلیل کمبود مواد مغذی کافی مخصوصا نیتروژن دچار تغییر رنگ شود. حتما به صورت مرتب گیاه خود را با کودگیاهی رقیق شده بارور و حاصلخیز کنید تا بتوانید از زرد شدن برگ هایش جلوگیری کرده باشید.

چرا برگ های دیفن باخیا زرد می شوند و چطور این مشکل را حل کنیم ؟

پاسخ به سؤالات متداول

آیا آب دادن بیش از حد روی گیاه دیفن باخیا تاثیر منفی می گذارد؟

اگر گیاه دیفن باخیا را بیش از حد آب بدهید، گیاه شما آزرده می شود. ریشه گیاه به سختی می تواند آن همه آب را جذب کند و به همین دلیل منجر به مرگ گیاه به دلیل فاسد شدن یا گندیدن ریشه می شود.

آیا برگ های زرد یا قهوه ای گیاه دیفن باخیا دوباره سبز می شوند؟

وقتی گیاه دیفن باخیا خشک می شود و برگ هایش تغییر رنگ می دهند، دیگر به رنگ سبز اصلی خود برنمی گردند. فقط کافیست برگ های زرد یا قهوه ای را جدا کنید تا روی برگ های دیگر تاثیر نگذارد.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار