سوخاری خوشمزه و لذیذ با خمیر بنیه
کد خبر: ۱۸۹۵۲۲
تاریخ انتشار: 2020 September 05    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
خمیر بنیه هم خیلی راحت است و هم برای سوخاری کردن عالی است. شما می‌توانید از این خمیر برای سرخ کردن هر چیزی مانند مرغ و ماهی میگو و حلقه‌های پیاز و قارچ و گل کلم و سبزیجات دیگر استفاده کنید. این میزان برای نیم کیلو میگو و یا فیله‌ی مرغ و یا پیاز و قارچ و ... می‌باشد.

سوخاری خوشمزه و لذیذ با خمیر بنیه«تابناک باتو» خمیر بنیه هم خیلی راحت است و هم برای سوخاری کردن عالی است. شما می‌توانید از این خمیر برای سرخ کردن هر چیزی مانند مرغ و ماهی میگو و حلقه‌های پیاز و قارچ و گل کلم و سبزیجات دیگر استفاده کنید. این میزان برای نیم کیلو میگو و یا فیله‌ی مرغ و یا پیاز و قارچ و ... می‌باشد.

 

سوخاری خوشمزه و لذیذ با خمیر بنیه

مواد لازم برای خمیر بنیه:

ماالشعیر ساده ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
آرد سفید ۱/۵ پیمانه
پودر سیر، فلفل، آویشن به میزان لازم


طرز تهیه خمیر بنیه:

برای تهیه خمیر بنیه ابتدا تخم مرغ‌ها را با چنگال هم بزنید تا از لختگی در بیاید سپس ماالشعیر و بکینگ پودر و ادویه‌ها را اضافه کنید و هم بزنید سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید در حدی که یک مایع غلیظ بدست آید آن را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار بدهید.

در پایان فیله یا میگو‌های طعم دار شده را به خمیر بنیه آغشته کنید و در روغن زیاد و داغ سرخ کنید. اگر میزان روغن کم باشد خمیرتان پف نمی‌کند. اگر از این خمیر برای میگو و یا مرغ استفاده کردید زیر شعله را کم کنید. تا مواد وسط خمیر بنیه تان مغز پخت شود.

سوخاری خوشمزه و لذیذ با خمیر بنیه

نکات مهم برای تهیه‌ی خمیر بنیه:

• هرگز به خمیر بنیه نمک نزنید چرا که از پف کردن مواد جلوگیری می‌کند. پس موادی که می‌خواهید از خمیر بنیه استفاده کنید را با نمک و فلفل و ... مزه دار کنید.

• می‌توانید به خمیر بنیه تان زعفران دمکرده اضافه کنید.

• بهتر است خمیر بنیه تان را ۱ ساعت زودتر آماده کنید و داخل یخچال قرار بدهید، زیرا سرد شدن سبب بیشتر پف کردن خمیر بنیه‌ی شما می‌شود.

• می‌توانید به جای استفاده از ماالشعیر به همان میزان از ماست و یا شیر و یا حتی نصف و نصف استفاده کنید. حتی می‌توانید از ماالشعیر با طعم دلخواه و بهتر است از طعم‌های تلخ استفاده کنید. خوشمزه‌تر می‌شود.

• می‌توانید نصف پیمانه آرد ذرت و ۱ پیمانه آرد سفید استفاده کنید.

بیتوته

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار