کوکو تره فرنگی وعده غذایی کامل و سالم دوران بارداری
کد خبر: ۱۸۹۳۶۲
تاریخ انتشار: 2020 September 03    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کوکو تره فرنگی یک وعده غذایی کامل و سالم و سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین B۶، فیبر، کلسیم و آهن است. در سه ماهه‌ی اول به دلیل رشد سریع جنین بدن مادر بسیاری از املاح و مواد معدنی ذخیره شده را از دست میدهد و با یک برنامه‌ی غذایی مناسب میتواند آنرا جایگزین کند.

کوکو تره فرنگی وعده غذایی کامل و سالم دوران بارداری«تابناک باتو» کوکو تره فرنگی یک وعده غذایی کامل و سالم و سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و ویتامین B۶، فیبر، کلسیم و آهن است. در سه ماهه‌ی اول به دلیل رشد سریع جنین بدن مادر بسیاری از املاح و مواد معدنی ذخیره شده را از دست میدهد و با یک برنامه‌ی غذایی مناسب میتواند آنرا جایگزین کند. همچنین در این مرحله از بارداری متاسفانه مادر‌ها اشتهای چندانی ندارند و حالت تهوع صبح گاهی و ویار از سری مشکلات سه ماهه‌ی اول بارداری است.

کوکو تره فرنگی وعده غذایی کامل و سالم دوران بارداری

سبزی تره فرنگی، که از مواد اصلی کوکو تره فرنگی است، همانند قرص مولتی ویتامین عمل میکند و همچنین منبع غنی از کلسیم است که برای رشد استخوان‌های جنین، پیشگیری از بدخلقی، بی خوابی، درد کمر و پا بسیار تاثیر گذار است. همچنین تره فرنگی دارای ویتامین B۶ می‌باشد که برای تنظیم سوخت و ساز بدن و التیام تهوع صبح گاهی نیز مفید است. ویتامین B۶ در عمل رشد و تکامل سلول‌های عصبی و سلول‌های قرمز خونی نقش بسزایی دارد. کمبود ویتامین B۶ یکی از علل اصلی سقط جنین در سه ماهه‌ی اول بارداری می‌باشد. از دیگر خواص تره فرنگی داشتن ویتامین K (کمک به فاکتور انعقاد خون جنین)، منگنز و آهن است.

از دیگر مواد اصلی کوکو تره فرنگی سیب زمینی ست که منبع خوب انواع مواد مغذی در بدن محسوب شده و مصرف متعادل آن به مادر باردار توصیه می‌گرذد. سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته است که به سرعت جذب می‌شود و می‌تواند روی متابولیسم گلوکز در بدن تاثیر داشته باشد. بر اساس دستورالعمل‌های انجمن تغذیه سوییس مصرف ۴-۳ واحد کربوهیدرات به صورت روزانه در بارداری توصیه می‌شود (اگرچه این مقدار بسته به وزن قبل از بارداری مادر، وزن فعلی و روند وزن‌گیری جنین تا حدودی متفاوت است). علاوه بر این بهتر است سیب زمینی همراه سبزیجات یا حبوبات مصرف شود تا قند خون را آرام‌تر بالا ببرد. علاوه بر این بهتر است سیب زمینی همراه سبزیجات یا حبوبات مصرف شود تا قند خون را آرام‌تر بالا ببرد، مثل کوکوی تره فرنگی. از انواع دیگر کوکو می‌توان به: کوکو پیازچه، کوکو لوبیا سبز، کوکو باقلا و کوکو کدو اشاره کرد.

مواد لازم

سیب زمینی: ۱ کیلو
تره فرنگی: ۴ عدد
مارگارین (کره گیاهی): ۴ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری: ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ: ۲ عدد
نمک دریایی: ۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه: ۱ قاشق چای خوری
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

کوکو تره فرنگی وعده غذایی کامل و سالم دوران بارداری

مراحل پخت

ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز کنید و با مارگارین مخلوط کنید تا بصورت پوره‌ای نرم و یک دست درآید.

تره فرنگی‌ها را نیز آب پز کنید و به همراه نمک و فلفل و تخم مرغ به مواد درون کاسه اضافه کنید و با دست بخوبی ورز دهید.

خمیر به دست آمده را به ۸ قسمت تقسیم کنید و به شکل دلخواه دربیاورید و در آرد سوخاری بغلتانید.

ماهیتابه را روی شعله قرار دهید و کمی روغن را به درون آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن داغ شود.

در انتها کوکو‌ها را در روغن بگذارید و اجازه دهید کمی سرخ شوند در حدی که طلایی رنگ شوند.

غذالند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار