مقاصد پاییزی در سفر به شمال
کد خبر: ۱۸۹۱۷۹
تاریخ انتشار: 2020 August 31    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

در تابستانی که گذشت و حتی در تعطیلات نوروز گذشته بسیاری از ما با وجود خطر کرونا، خانه‌نشین بودیم و سفر نرفتیم. برنامه امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس و کنکور هم به تابستان کشیده شد و اجازه سفر را به بسیاری از ما نداد.
حالا اما پاییز پیش رویمان است. سفر به شمال در پاییز امسال کار درستی است؟ باید گوش به زنگ اخبار خوب و بد درباره این بیماری بمانیم و اگر مسافرت مانعی نداشت، مقاصدی را انتخاب کنیم که کمترین ضرر را برای خودمان و ساکنان آنجا داشته باشد.
سفر به شمال در پاییز چه مزایایی دارد؟
سفر به شمال در پاییز از چند جهت می‌تواند بدون خطر و لذت‌بخش باشد. فصل شلوغی و تعطیلات تمام شده و ازدحام جمعیت وجود ندارد.
هوا دلپذیر و خنک است و از شرجی آزاردهنده شمال در تابستان خبری نیست. اقامتگاه‌ها و ویلاهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند بیشتر و ارزان‌تر در دسترس هستند. اگر با اتومبیل خود سفر کنید، ویلای مطمئن اجاره کنید، خودتان در ویلا غذا آماده کنید، به فروشگاه‌ها، مراکز خرید و مراکز شلوغ نروید، احتمالاً سفرتان امن و بی‌خطر خواهد بود.
پاییز فصل گشت و گذار در طبیعت در حال دگرگونی است. بنابراین برای لذت بردن به مناطق پر ازدحام نروید و راه جنگل‌های آرام و خلوت را پیش بگیرید. پاییز در جنگل اینقدر رویایی است که اگر یک بار تجربه‌اش کنید، هیچ پاییز دیگری را بدون جنگل‌گردی از دست نمی‌دهید.
در مقاصدی که معرفی می‌کنیم، با اجاره روزانه ویلا در شمال می‌توانید از زیبایی‌های جنگل‌های پاییزی استفاده کنید و در نزدیکی همان جنگل هم، اقامتگاهی راحت داشته باشید.

مقاصد پاییزی در سفر به شمال

لاویج و آب گرم در پاییز
لاویج، دهستانی احاطه شده با کوه‌های پوشیده از درخت در نزدیکی نور که با چشمه‌های آب گرمش مشهور است. استفاده از گرمای چشمه‌های آب گرم در خنکی مطبوع پاییز، به دور از شلوغی تابستانی، لذتی یگانه خواهد داشت. کافی است تاریخی را در نظر بگیرید و نور و چمستان را در صفحه اول وبسایت جابیت جست‌وجو کنید. با اجاره آنلاین ویلا نیمی از راه برنامه‌ریزی سفر را رفته‌اید.
آبشار آب‌پری و پارک جنگلی کشپل در مسیر شما به لاویج در دسترس هستند. طبیعت روستای لاویج، جنگل‌های انبوهی است که تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و یادگاری از دوره‌های گذشته جنگل‌های هیرکانی مربوط به میلیون‌ها سال قبل است. آبشار حرام او، آبگرم شفل در روستای کیاکلا، جاده‌های جنگلی سوردار، جنگل اسیونگ نام‌هایی هستند که با اقامت در لاویج یا نور باید به دنبال آن‌ها باشید تا از زیبایی‌های طبیعی آن‌ها بهره بگیرید.
پاییز جنگل راش
جنگل راش یکی از خاص‌ترین و بی‌نظیرترین جنگل‌های شمال ایران است. از چیزی که به عنوان ویلا و شمال و اجاره در سواحل توریستی مازندران می‌شناسید، در این منطقه کوهستانی خبری نیست. اگر بخواهید در این جنگل کمپ کنید که باید تجهیزات و تجربه ماندن در طبیعت داشته باشید.
وگرنه می‌توانید در یکی از شهرهای نزدیک مازندران به جنگل راش ویلا اجاره کنید و از صبح تا غروب را در این جنگل بگذرانید. تجربه پاییز این جنگل را از دست ندهید.
روستای سنگده آخرین منطقه نزدیک این جنگل است که جاده آسفالت دارد. تا آنجا با اتومبیل بروید و پیاده به جنگل بزنید. جاده‌ای خاکی شما را از روی رودخانه‌ای زلال عبور می‌دهد و به آبشاری زیبا می‌رساند. البته اگر مناظر پاییزی چشمگیر اجازه بدهند که رودخانه و آبشاری ببینید.
پاییز در یوش
از جاده چالوس در جایی جدا می‌شوید و از مسیری جنگلی و زیبا به سمت یوش، زادگاه نیما، می‌روید. این از آن جاده‌هایی است که خود، مقصد است. پس در جاده بیشتر بمانید و از مسیر بیشتر لذت ببرید. یوش می‌تواند مقصد یا ایستگاهی در سفر شما باشد. در وبسایت‌های اجاره ویلا در شمال، مثل وبسایت اجاره آنلاین ویلای جابیت، بگردید و ببینید در اطراف این جاده چه اقامتگاه‌ها و ویلاهایی پیدا می‌شوند. با تعیین محل اقامت، تکلیف چیز‌های دیگر روشن می‌شود.

مقاصد پاییزی در سفر به شمال

پاییز در پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان منطقه حفاظت شده وسیعی بین چند استان کشور است. اما بخش جنگلی آن در استان گلستان پاییزی زیبا و دیدنی دارد. می‌توانید در شهر و روستاهای نزدیک ویلا اجاره کنید و برای گردش در جنگل با اتومبیل و راهنماهای محلی به داخل پارک بروید.
ابتدای پاییز در قسمتی از پارک ملی فصل جفت‌گیری گوزن‌ها یا به اصطلاح فصل گاوبانگی است. اگر طبیعت‌گردهای طبیعت‌دوستی باشید، باید مواظب آسیب نزدن به قلمروی حیوانات هم باشید. شاید اگر خوش‌شانس باشید بتوانید این حیوانات زیبا را هم در جنگل ببینید.
مقاصد پاییزی دیگری هم در شمال وجود دارد. ما سعی کردیم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که پاییزی امن و پرسفر پیش رویتان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار