طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله
کد خبر: ۱۸۹۰۸۳
تاریخ انتشار: 2020 September 04    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
جواهرات فیروزه ای از جذابیت خاصی برخوردارند و این جذابیت ممکن است به دلیل سایه های آبی رنگ متفاوت آن ها و یا الگوها و طرح های متنوع در جواهرات فیروزه ای و یا به دلیل یک جذابیت غیر قابل توصیف در آن ها باشد. با این حال که در بسیاری از فرهنگ ها جواهرات فیروزه ای بیشتر به دلیل زیبایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران سالهاختصاصی «تابناک با تو»؛ فیروزه فسفات آلمینیوم نیمه شفاف تا مات به رنگ آبی آسمانی یا سبز است که در آن مس وجود دارد. این سنگ را به عنوان سنگ جواهر هزاره می شناسند. نام فیروزه از واژه فرانسوی turquoise به معنی سنگ ترکی گرفته شده است زیرا برای اولین بار از ترکیه وارد اروپا شد. رنگی که ما بدان فیروزه ای می گوییم پس از کشف این سنگ نامگذاری شد. مصریان باستان از فیروزه به عنوان سنگ جواهر و سنگ تزئینی استفاده می کردند. آرامگاه و مقبره شاه توتن‌خامون با فیروزه تزئیین شده است. مصریان باستان اعتقاد داشتند که رنگ آبی سمبل احیای حیات است بنابراین فیروزه هم برای تزئینات و هم باورهای خرافی استفاده می‌شد.

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله

آمریکایی های میانه موزاییک های فیروزه ای ساختند و چینی ها فیروزه را برای تزئینات استفاده کردند. فیروزه توسط بومیان آمریکایی برای جواهرات و تزئین استفاده شد بعضی از آنها اعتقاد داشتند که فیروزه توانایی نگهداری و مراقبت دارد. تیبتان ها به ویژگی های درمانی فیروزه اعتقاد داشتند و قرن ها آنرا جواهر ارزشمندی تلقی می کردند. بنا به گزارش سایت "جواهرسازی"، استفاده از سنگ فیروزه در ساخت طلا و جواهرات از ۵۵۰۰ سال قبل از میلاد رواج داشته است. 

زیباترین طراحی جواهرات و زیورآلات با سنگ فیروزه

جواهرات فیروزه ای از جذابیت خاصی برخوردارند و این جذابیت ممکن است به دلیل سایه های آبی رنگ متفاوت آن ها و یا الگوها و طرح های متنوع در جواهرات فیروزه ای و یا به دلیل یک جذابیت غیر قابل توصیف در آن ها باشد.

با این حال که در بسیاری از فرهنگ ها جواهرات فیروزه ای بیشتر به دلیل زیبایی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند؛  در برخی از فرهنگ ها نیز عقایدی در رابطه با جواهرات فیروزه‌ای وجود دارد به این صورت که آن‌ها معتقدند که جواهرات فیروزه ای خواص سحرآمیز متنوعی دارند و از آن ها می توان در پیشگیری از بیماری ها و یا درمان برخی از بیماری ها استفاده کرد.

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله

در این میان سلبریتی‌های شرقی و به ویژه خاورمیانه از جمله بلقیس فتحی، سیرین عبدالنور، هیفا وهبی و... از جواهرات فیروزنشان استفاده می‌کنند. در این گزارش طرح‌های جالب جواهرات سنگ فیروزه را خواهید دید:

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله

 

طراحی جواهرات زیبا با سنگ قیمتی هزاران ساله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار