تاریخچه پرماجرای تاج زنان سلطنتی دانمارک
کد خبر: ۱۸۹۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 September 03    -    ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
خدیوی مصر به نام عباس حلمی دوم این تاج را در مراسم ازدواج ولیعهد سوئد "گوستاو آدولف" با مارگارت شاهدخت کونوت اهدا کرد. مارگارت دخنر پادشاه انگلستان ادوارد هفتم بود. داستان ازدواج مارگارت و ولیعهد سوئد زمانی شروع شد که آن دو یکدیگر را در مصر ملتقات کردند و بین آنها داستانی عاشقانه شکل گرفت. ولیعهد سوئد دست مارگارت را در دفتر کنسولگری بریتانیا در قاهره در دستانش فشرد...

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

تاج مصری چگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ جواهرات سلطنتی همیشه از ارزش بسیاری از لحاظ قیمت و طراحی برخوردار بوده‌اند. هر جواهر سلطنتی تاریخی دارد و داستانی در پشت آن وجود دارد. در این گزارش درباره تاج خدیوی مصر The Khadive Of Egypt Tiara خواهید خواند. این تاج چگونه سر از دانمارک درآورد.

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

هدیه ازدواج خدیوی مصر به ولیعهد سوئد و مارگارت 

خدیوی مصر به نام عباس حلمی دوم این تاج را در مراسم ازدواج ولیعهد سوئد "گوستاو آدولف" و مارگارت شاهدخت کونوت،  اهدا کرد. مارگارت دختر پادشاه انگلستان ادوارد هفتم بود. داستان ازدواج مارگارت و ولیعهد سوئد زمانی شروع شد که آن دو یکدیگر را در مصر ملاقات کردند و بین آنها داستانی عاشقانه شکل گرفت. ولیعهد سوئد دست مارگارت را در دفتر کنسولگری بریتانیا در قاهره در دستان خود فشرد.

برند فرانسوی آن را در ۱۹۰۵ برای مراسم ازدواج طراحی کرد

خدیوی عباس حلمی، از برند جواهرات فرانسوی کارتییه Cartier در سال ۱۹۰۵ میلادی خواست تا یک تاج زیبا را به عنوان هدیه عروسی برای شاهدخت مارگارت طراحی کند. این تاج از ۱۲۰۰ قطعه الماس و پلاتین ساخته شد. مارگارت در مناسبت‌های مختلف از آن به عنوان تاج و یا اکسسوار برای لباسش بهره می‌برد و بعد از مرگش در سال ۱۹۲۰ تنها دخترش انگرید آن را به ارث برد.

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

تاج عروسی نوه‌های مارگارت، عروس آن را به دانمارک برد

در سال ۱۹۳۵ میلادی وقتی انگرید با ولیعهد دانمارک شاهزاده فردریک (که بعداً پادشاه فردریک نهم شد) ازدواج کرد، تاج خدیوی را در مراسم عروسی روی سرش نگذاشت، اما با این حال تاج از سوئد به دانمارک منتقل شد و به جزئی از جواهرات خانواده سلطنتی دانمارک تبدیل شد و سه دختر انگرید در روز ازدواجشان آن را روی سر گذاشتند.

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

در سال ۱۹۶۴ کوچکترین دختر انگرید به نام آن‌ماری که پس از ازدواج با پادشاه کنستانتین دوم پادشاه یونان، ملکه یونان شد، آن را روی سرش گذاشت.

سپس دختر بزرگش شاهدخت مارگارت (که در حال حاضر ملکه دانمارک است) در مراسم ازدواج با ولیعخد دانمارک کُنت‌هنری دولاپورد در سال ۱۹۶۷ میلادی، آن را روی سر گذاشت.

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

دختر وسطی انگرید به نام بندیکت هم در سال ۱۹۶۸ میلادی در مراسم ازدواج با شاهزاده ریچارد آن را روی سر گذاشت.

استفاده از تاج خدیوی در مراسم ازدواج خاندان سلطنتی دانمارک به یک سنت تبدیل شد. الکساندرا و ناتالیا دختران شاهدخت بندیکت هم از تاج خدیوی در مراسم ازدواجشان بهره‌های فراوانی بردند.

تاج خدیوی مصرچگونه به تاج سلطنتی دانمارک تبدیل شد؟

پس از مرگ ملکه انگرید در سال ۲۰۰۰، کوچکترین دختر او آن‌ماری تاج را به یونان برد و حالا این تاج در جعبه جواهرات خاندان سلطنتی یونان جا خوش کرده‌است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
0
3
فرزند آدم و این فخر فروشی ها؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار