توضیح دادستان درباره حکم پرونده رومینا
کد خبر: ۱۸۸۹۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 28    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد راى پرونده قتل رومینا اشرفى گفت: پرونده قتل رومینا اشرفى توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

مهدى فلاح میرى‌ ضمن تشریح ابعاد راى صادره براى رضا اشرفى و بهمن خاورى اظهار داشت: بر اساس راى دادگاه بدوى، قاتل رومینا اشرفى به اتهام قتل عمد از جنبه عمومى جرم به 9 سال حبس و پرداخت دیه و فرد دیگر (بهمن خاورى) به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.

دادستان عمومى و انقلاب مرکز استان گیلان با تاکید بر اینکه این راى قابل فرجام خواهى است، گفت: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونى موجود اقدام به صدور راى کرده است.

توضیح دادستان درباره حکم پرونده رومینا

وى تصریح کرد: پرونده قتل رومینا اشرفى توسط قضات باسابقه و به دور از هر گونه جوسازى و بر اساس ظرفیت قانونى موجود رسیدگى شده است.

فلاح میرى در پایان تاکید کرد: قانون در حال حاضر در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور راى کرده؛ از طرفى وظیفه دستگاه قضایى اجراى قانون است و ابزار قاضى براى برقرارى عدالت اجراى قانون است.

تسنیم

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
0
13
یعنی تایید کردهای د که پدران می توانند با فجیع ترین شکل ممکن فرزندان خود را بکشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
13
جرم جریحه دار کردن اذهان عمومی شامل این فرد نمیشود؟!
مجارات زندان به دلیل تشویش اذهان عمومی در ایران فقط برای معلم و دانشجو و وکیل و کارگر طالب حق و حقوق خود است؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
13
قاتل به عمد و از روي آگاهي جان يك نفر را گرفته ، به حكم منطق فرق نمي كند آن فرد فرزندش باشد و يا غريبه. كسي كه جگر گوشه اش را به قتل مي رساند حتماً راحت تر دست به قتل ديگران خواهد زد و قبح آدمكشي براي اين فرد ريخته شده لذا حضور اين فرد در اجتماع مضر و براي جامعه خطرناك است . معلوم نيست كه قانون گذاران با توجه به چه منطقي اينگونه تصميم مي گيرندو بعد از 9 سال و يا كمتر قاتل را به اجتماع بر مي گردانند ؟!!! فرزند كه ليوان بلوري نيست كه در مالكيت پدر باشد و هر موقع كه خواست انرا بشكند . براي يك پدر ، كشتن فرزند بايد محكوميت و عقوبتي به مراتب شديد تر از كشتن غريبه ها در پي داشته باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار