کابینت آشپزخانه های کوچک چگونه باید باشد؟
کد خبر: ۱۸۸۹۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 29    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
از آنجا که امروزه آشپزخانه به شکل باز و اوپن طراحی می‌شوند، زیبایی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل است که طراحان، دکوراسیون کلی آشپزخانه را با دکوراسیون منزل هماهنگ مي‌کنند؛ اگر سبک دکوراسیون منزل‌، از وسایل و دیزاین کلاسیک تشکیل شده است، کابینت‌ها هم به شکل کلاسیک طراحی می‌شوند و برعکس...

کابینت آشپزخانه های کوچک چگونه باید باشد؟

کابینت آشپزخانه های کوچک چگونه باید باشد؟«تابناک با تو» - آشپزخانه را باید اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای به حساب آورد. همه‌ی افراد ترجیح می‌دهند آشپزخانه‌ای جادار و دلباز داشته باشند تا بتوانند به راحتی درون آن فعالیت کنند و البته غذاهای لذید و خوشمزه طبخ کنند. از آنجا که امروزه آشپزخانه به شکل باز و اوپن طراحی می‌شوند، زیبایی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل است که طراحان، دکوراسیون کلی آشپزخانه را با دکوراسیون منزل هماهنگ مي‌کنند؛ اگر سبک دکوراسیون منزل‌، از وسایل و دیزاین کلاسیک تشکیل شده است، کابینت‌ها هم به شکل کلاسیک طراحی می‌شوند و برعکس، اگر طراحی و چیدمان خانه به شکل مدرن است، کابینت‌ها به شکل مدرن طراحی می شوند.

علاوه بر مبحث زیبایی،‌ آنچه که اهمیت بسزایی دارد، کارایی آشپزخانه است. یک آشپزخانه‌ی زیبا، بدون آنکه فضای مفید و بهینه در اختیار ما گذاشته باشد، عملا پول و هزینه‌ی ما را به هدر داده است و این چیزی است که در خانه‌هایی با متراژ کوچک، بسیار مهم است و باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

در آشپزخانه‌های کوچک، چه کابینتی بهتر است؟

به طور حتم هر چه فضای خانه کوچک‌تر باشد، فضای آشپزخانه نیز کوچک‌تر خواهد بود و به دنبال آن، فضای محدودتری برای کابینت‌کاری وجود خواهد داشت. در عین حال، کابینت‌ آشپزخانه باید به نحوی طراحی شود که نیاز مشتری را برطرف کند.

هر چه آشپزخانه کوچک‌تر باشد، لازم است کابینت‌ها خلوت‌تر و ساده‌تر باشند تا از شلوغی فضا اجتناب شود؛ به همین دلیل، برای آشپزخانه‌های کوچک،‌ کابینت مدرن پیشنهاد می‌شود. طراحی و نصب کابینت‌های پرکار و با جزئیات فراوان در فضاهای کوچک، مانند کابینت کلاسیک، باعث شلوغ‌ و کوچک‌تر جلوه دادن آشپزخانه می‌شود و همچین باعث می‌شود که زیبایی کابینت‌ها به چشم نیایند. بنابراین در فضاهای کوچک از کابینت سبک مدرن که ظاهری ساده و خلوت دارند استفاده کنید، تا بتوانید فضا را به بهترین شکل ممکن، مدیریت نمایید.

انواع کابینت مدرن

همه‌ی ما بارها و بارها، انواع کابینت مدرن را دیده‌ایم. کابینت‌ mdf و کابینت هایگلاس، از مشهورترین نمونه‌های کابینت مدرن هستند. کابینت مدرن، برخلاف کابینت کلاسیک، ظاهری بسیار ساده و بی‌پیرایه دارد. بدنه و درب‌های این کابینت بدون هیچ‌گونه تزئیناتی طراحی می‌شود و حتی در بسیاری از مدل‌های ساده‌تر، کابینت‌ها بدون دستگیره تعبیه می‌شوند تا هم جلوه‌ای جدیدتر و امروزی‌تر داشته باشند و هم به سادگی و بزرگتر نشان دادن فضا در آشپزخانه‌های کوچک، کمک کرده باشند.

کابینت‌های مدرن، معمولا ارتفاعی بلند دارند که در آشپزخانه‌های کوچک برای بهینه کردن فضا، تا نزدیک به سقف امتداد دارد؛ شما به راحتی می‌توانید وسایل و لوازمی را که نیاز چندانی به آن‌ها ندارید، در کابینت‌های ردیف بالایی سازماندهی کنید و کابینت‌های ردیف پایینی را از وسایلی انباشته کنید، که هر روزه به آن‌ها نیاز دارید.

یکی دیگر از خصوصیات انواع کابینت‌ مدرن، وجود کابینت‌های یکسره است. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید کابینت‌های یکسره از زمین تا سقف، در آشپزخانه نصب کنید. نیاز به گفتن نیست که این مدل از کابینت آشپزخانه، حتی اگر به تعداد محدود در آشپزخانه نصب شده باشد، تا چه حد می‌تواند فضای مفید برای شما ایجاد کند و در جایگیری لوازم و تجهیزات مفید واقع شود.

کابینت‌های مدرن، معمولا رنگ‌های روشن و براق دارند تا فضای آشپزخانه را دلبازتر و روشن‌تر نشان دهند و ازین طریق در ذهن مخاطب خطای دید ایجاد کنند.

کابینت آشپزخانه های کوچک چگونه باید باشد؟

انواع کابینت مدرن

کابینت ام‌دی‌اف

کابینت ام‌دی‌اف که به کابینت اقتصادی مشهور است، یکی از پر کاربردترین انواع کابینت مدرن است که حضور آن‌ را در انواع آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک می‌توان مشاهده کرد. کابینت ام‌دی‌اف ،‌ از خرده‌ها و ضایعات چوب طبیعی به دست می‌آید، که طی فرآیندی به شکل ام‌دی‌اف خام، متراکم و فشرده شده و سپس توسط روکش لمینت، پوشانده می‌شود. کابینت mdf تنوع رنگ و طرح بسیار زیادی دارد و به دلیل آنکه قدرت انعطاف‌پذیری آن بسیار بالاست، انواع مدل‌های کابینت آشپزخانه را می‌توان به وسیله‌ی این متریال طراحی کرد، همچنین انواع وسایل منزل، مانند میز ناهارخوری، میز تلویزیون و غیره نیز با استفاده از mdf ساخته می‌شود که باعث هماهنگی بیشتر بین وسایل منزل و دکوراسیون آشپزخانه در خانه‌های کوچک می‌شود.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس یکی از زیباترین و درخشنده‌ترین انواع کابینت مدرن است که ظاهری شبیه به شیشه و سطحی شفاف و صیقلی دارد. هایگلاس، از ام‌دی‌اف خام تشکیل شده است اما روکشی که بر روی آن کشیده می‌شود از جنس نوعی پلاستیک شفاف و درخشنده به نام پلکسی‌گلس است که سطح صاف و شیشه‌مانند کابینت هایگلاس را تشکیل می‌دهد.

کابینت هایگلاس ، به دلیل سطح درخشنده‌ای که دارد، نور را به طور کامل منعکس می‌کند و ازین رو مانند یک منبع نوری در فضا عمل می‌کند. اگر آشپزخانه‌ی شما کوچک و کم‌نور است، کابینت هایگلاس سفید و یا رنگ‌روشن، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به عنوان کابینت آشپزخانه تعبیه کنید.

کابینت هایگلاس علاوه بر زیبایی، باعث می‌شود فضای آشپزخانه بسیار مدرن و دلباز به نظر برسد و حتی رنگ‌های تیره‌ی آن، انعکاس نور خیره‌کننده‌ای دارند. از آنجا که کابینت هایگلاس، نسبت به خط و خش و اثر انگشت آسیب‌پذیر است و لکه‌ی دست را نشان می‌دهد، نمی‌توان از نمونه‌های بدون دستگیره‌ برای آن استفاده نمود.

کابینت آشپزخانه های کوچک چگونه باید باشد؟

سخن پایانی

کابینت مدرن را می‌توان در هر آشپزخانه‌ای تعبیه کرد؛ چه آشپزخانه‌ی شما بزرگ باشد و چه کوچک، کابینت مدرن یک گزینه‌ی ایده‌آل خواهد بود؛ البته اگر وسایل و دکوراسیون منزل شما با این سبک، هم‌خوانی داشته باشد.

این محتوا توسط تیم نگارش وب‌سایت آکس چوب نگاشته شده است، چنانچه تمایل دارید، اطلاعات بیشتری راجع به انواع کابینت آشپزخانه کسب کنید، از شما دعوت می‌کنیم به صفحه‌ی وب‌سایت آکس‌چوب مراجعه فرمایید. از همکاری شما با این مقاله سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب گفته شده، برایتان مفید واقع شده باشد.

منبع: چطور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
27
دیگه خونه عوض کردن و کابینت عوض کردن برامون یک آرزو میشه با این‌گرونی محاله
بدبخت ارزو به دل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
5
خدا لعنت کنه کسی رو که باعث ای رنج امثال ما شده من با سی نه سال سن هنوز ارزو کابینت دارم هنوز زنده ام که یه روز بتونم ماشین لباس شوی بخرم وپسرم با چهارده سال سن به امید کامپیو تر بتونیم یه روز بگیریم براش لعنت به گرونی لعنت به تبعیض
روحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
0
1
میشه راهنماییم کنید
در کنار کابینت کمدی اجاق گاز با فاصله 7 سانتی قرار داره
بذای جلوگیری از آسیب دبدن ام دی اف از حرارت چه راهکاری پیشنهاد می کنید
آیا ورق آلومینیوم رو به دیواره کابینت می توان نصب کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار