ساخت هتل‌ در فضا در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: ۱۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار: 2020 August 28    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
بر اساس گزارش‌های منتشره توسط وب سایت اکسپرس انگلیس، ناسا قصد دارد تا ماه مارس سال ۲۰۳۰ مأموریت‌های سرنشین‌دار به ماه را آغاز کند. با این حال وانک مهلت سال ۲۰۲۴ را مورد تردید قرار داد و پیشنهاد داد هتل‌های فضایی تجاری اولین قدم بزرگ برای افزایش حضور انسان در فضا باشند.

ساخت هتل‌ در فضا در آینده‌ای نزدیک

اختصاصی «تابناک با تو»؛ بهساخت هتل‌ در فضا در آینده‌ای نزدیک گفته یک متخصص، گردشگران می‌توانند طی چند سال دیگر، از تعطیلات در فضا و در هتل‌های آن لذت ببرند. کریستوفر وانجک نویسنده این ادعا را بیان کرد و گفت که انسانها در طی دهه جاری، قادر به بازدید از فضا خواهند بود. وانجک نویسنده کتاب Spacefarers: How Humans Settle the Moon، Mars and Beyond اضافه کرد که گردشگران ثروتمند می‌توانند قبل از اینکه انسان پایگاه مستقر در ماه ایجاد کند، از هتل‌های فضایی بازدید کنند زیرا دولت ترامپ برای ناسا مهلتی تعیین کرده است تا سال ۲۰۲۴ میلادی انسان را به ماه برگرداند.

براساس گزارش‌های منتشره توسط وب سایت اکسپرس انگلیس، ناسا قصد دارد تا ماه مارس سال ۲۰۳۰ مأموریت‌های سرنشین‌دار به ماه را آغاز کند. با این حال وانجک مهلت سال ۲۰۲۴ را مورد تردید قرار داد و پیشنهاد داد هتل‌های فضایی تجاری اولین قدم بزرگ برای افزایش حضور انسان در فضا باشند. وی در گفتگو با اکسپرس گفت: قبل از ماه، ما در مدار زمینی کم ارتفاع قرار خواهیم گرفت. این جایی است که به لطف هتل‌های موجود در فضا درآمد زیادی به‌دست می‌آید. ما قطعاً در طول این دهه کارکنان هتل‌های فضایی و گردشگری فضایی خواهیم داشت. در حالیکه من فکر نمی‌کنم ساخت پایگاه در ماه، در این دهه اتفاق بیفتد.

ساخت هتل‌ در فضا در آینده‌ای نزدیک

وی ادامه داد: این نقشه برای بازگرداندن انسان ها به ماه تا سال ۲۰۲۴ یک نقشه شوم است. در ابتدا این یک ایده بد بود و اکنون با یک بیماری همه‌گیر این اتفاق ابداً نخواهد افتاد. آنچه ناسا برای انجامش برنامه‌ریزی می‌کند، بازگشت آرام با بنای زیرساخت‌هاست که با ارسال ربات، رسم نقشه منطقه و گذاشتن سنگ بنای زیرساخت‌ها میسر است.

ما با فرستادن دو نفر در آنجا و تکرار مکررات و هدر دادن بودجه، کاری از پیش نخواهیم برد. رسیدن افراد به ماه تا سال ۲۰۲۴ به واقع مانع توانایی ما برای داشتن پایگاه در آنجا تا پایان این دهه خواهد شد. قبلاً از سوی ثروتمندان با پیشگامی دنیس‌تیتو تاجر آمریكایی كه پس از بازدید از ایستگاه فضایی بین المللی در یک فضاپیمای روسی در سال ۲۰۰۱ ، نخستین مسافر جهانگردی ماه شد، برای ورود به فضا مبلغ زیادی پرداخت شده‌است، و چندین شرکت از جمله Virgin Galactic و Blue Origin در حال توسعه وسایل نقلیه گردشگری فضایی در مدار هستند.

وانجک تصریح کرد که فرصت‌های تجاری و همچنین تلاش‌های علمی مداوم نقش زیادی در افزایش حضور انسان در فضا خواهد داشت. وی توضیح داد: پول سازان در فضا به کشف معادن خواهند رفت و گردشگری ممکن است از معدن‌ درآمد بیشتری داشته باشد و هرچه تعداد افراد بیشتر شود، قطعاً هزینه رفتن به ماه کاهش می‌یابد و این بدان معناست که انسان‌های بیشتری می توانند به آنجا بروند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار