بازگشایی مدارس خوزستان با دو هفته تاخیر
کد خبر: ۱۸۸۷۹۴
تاریخ انتشار: 2020 August 26    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ما نگران موج دوم بیماری هستیم و امکان دارد با فعالیت مدارس این مساله تشدید شود بنابراین مدارس در خوزستان با تاخیر و از اول مهرماه بازگشایی می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ما نگران موج دوم بیماری هستیم و امکان دارد با فعالیت مدارس این مساله تشدید شود بنابراین مدارس در خوزستان با تاخیر و از اول مهرماه بازگشایی می‌شود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، در حال حاضر در استان خوزستان، آغاجاری وضعیت قرمز قرار دارد و مسجدسلیمان از وضعت قرمز خارج شده است. امیدواریم با همکاری یکدیگر چند روز باقیمانده از برگزاری مراسم را با نهایت دقت برگزار شود تا مشکلی رخ ندهد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو، ممکن است برخی هم‌استانی‌ها به استان‌های همجوار یا استان‌های شمالی سفر کنند. با توجه به اینکه اکنون ۱۵ استان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، باید مراقبت شود تا هنگام بازگشت از سفر، کمترین آسیب به مردم خوزستان وارد شود.

ابول‌نژادیان گفت: هر ساله در ایام تاسوعا و عاشورا، مواکب پخت و پزهای زیادی انجام می‌دهند که امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا و مصوبه ستاد استانی کرونا باید تلاش شود پخت و پزها کمتر باشد و غذا به صورت جیره‌های خشک یا بسته‌بندی در اختیار مردم قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت خوزستان شکننده است هر گونه کوتاهی، تساهل و تسامح ممکن است وضعیت استان را دگرگون کند بنابراین باید تلاش شود دستورالعمل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری خوب رعایت شود و موضوع عدم برگزاری عزاداری در مکان‌های سربسته پیگیری شود.

وی افزود: ما نگران موج دوم بیماری هستیم و امکان دارد با فعالیت مدارس این مساله تشدید شود، بنابراین مدارس در خوزستان با تاخیر و از اول مهرماه بازگشایی می‌شود.

ابول‌نژادیان با تبریک روز داروساز، گفت: همکاران داروساز در ایام کرونا در کنار همه ما بودند و امیدواریم در ادامه مسیر، بتوانند در حمایت از حوزه سلامت تلاش کنند.

در این جلسه مصوب شد به دلیل وضعیت خوزستان، مدارس به جای ۱۵ شهریورماه از اول مهرماه بازگشایی شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار