معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند
کد خبر: ۱۸۸۵۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 25    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
برخی می‌گویند که این مجسمه‌های مختلف با شخصیت‌های متفاوت خود که از جهان‌های مختلف در این معبد قرار گرفته‌اند در زیر یک سقف در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند، زیرا آنها در آنجا سمبل خوبی هستند و ممکن است از دین بودایی محافظت کنند. با این حال ما دقیقاً نمی‌دانیم که چگونه شخصیت پوپی یا پینوکیو می‌توانند با این نظریه پیوند پیدا کنند.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلنداختصاصی «تابناک با تو»؛ نام این معبد وات پاریوات  است و در شهر بانکوک تایلند قرار دارد و به طور ویژه به نام معبد دیویدبکهام شناخته می‌شود زیرا یک مجسمه طلایی از دیوید بکهام در آن وجود دارد که در دستش یک مجسمه کوچک بودا دارد. این مجسمه در سال ۱۹۹۹ و توسط یک مجسمه‌ساز که از علاقه‌مندان متعصب باشگاه منچستر یونایتد بود در معبد قرار داده شد و از آن به بعد به جزو جدایی ناپذیر معبد و به عنوان نمادی از عشق به باشگاه منچشتر تبدیل شد.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

مجسمه دیوید بکهام در معبد وات‌باریوات. عکس: Mladeh Antonov/AFP

از آن زمان این معبد به نام معبد دیویدبکهام معروف شد.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

بتمن در معبد بودایی وات‌باریوات. عکس: Mladeh Antonov/AFP

با وجود این، مجسمه دیوید بکهام تنها مجسمه عجیب در این معبد نیست و در این معبد بودایی و در میان کارهای هنری که به دین و فلسفه بودایی تعلق دارد و نقش مخلوقات اسطوره‌ای به چشم می‌خورد، می‌توانیم مجسمه‌ شخصیت‌های دیگر غیر مرتبط به معبد از جمله بتمن و آلبرت‌انیشتین را هم ببینیم.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

موزاییکی از یک شخصیت که هیچ ربطی به داخل معبد وات‌باریوات ندارد. عکس: Mladeh Antonov/AFP

وقتی در گوشه و کنار معبد قدم می‌زنید، مجسمه کوچکی از یک موجود شبیه به خرگوش خواهید دید که تلفن همراه هوشمند و چوب سلفی دارد و یا مجسمه مستر روشی از مجموعه دراگون‌ را خواهید دید که ممکن است باعث سردرگمی شما شود، زیرا شباهت زیادی به شخصیت افسانه‌ای بودایی دارد.

شما حتی می‌توانید درون این معبد مجسمه زرد ویژه پیکاچو از مجموعه پوکیمون را با آن دم خاصش ببینید. اسپایدرمن، بتمن و کاپیتان آمریکا هم از جمله شخصیت‌های جالب در این معبد هستند.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

پیکاچو. عکس: Antonov/AFP

هنگامی که چشم شما متوجه شخصیت‌های ناآشنا در این معبد بودایی در بانکوک می‌شود متوجه خواهید شد که آنها تقریباً در همه‌جای معبد پراکنده شده‌اند، یک شخصیت ملوان زبل یکی از گوشه‌های معبد وجود دارد که با دو شخصیت اسطوره‌ای احاطه شده‌ و هیچ ارتباطی با آنها ندارد، شما یک شخصیت بتمن را که یک مجسمه کوچک در پشت یک ستون سبز است نیز خواهید دید. مرد عنکبوتی هم آماده است تا از مچ دست خود تورهای چسبانش را رها کند، و شما حتی می‌توانید شخصیت دکتر لوفی میمون را از سری انیمه‌ها وان‌پیس پیدا کنید.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

مجسمه‌ای از ملوان زبل

شما شروع به این باور خواهید کرد که معبد وات پاریوات  به شخصیت‌های کارتونی مختلف و شخصیت های ابرقهرمانی از کتاب های کمیک اختصاص داده شده است، و در اینجا مجسمه‌ای از آلبرت انیشتین و دیگری از ارنستو چه گوارا را مشاهده می‌کنید و بنابراین سردرگمی شما در مورد ماهیت و طبیعت این معبد عجیب و غریب ادامه می‌یابد .. بیایید همچنان، مجسمه طلایی دیوید بکهام را فراموش نکنیم. در واقع این معبد نشان‌دهنده ترکیبی متنوع از هنرهای عامیانه مدرن، هنر بودایی و هنر سنتی تایلند است و بدون شک یک معبد بر خلاف هر چیز دیگری در جهان است.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

سوپرمن

برخی می‌گویند که این مجسمه‌های مختلف با شخصیت‌های متفاوت خود که از جهان‌های مختلف در این معبد قرار گرفته‌اند در زیر یک سقف در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند، زیرا آنها در آنجا سمبل خوبی هستند و ممکن است از دین بودایی محافظت کنند. با این حال ما دقیقاً نمی‌دانیم که چگونه شخصیت پوپی یا پینوکیو می‌توانند با این نظریه پیوند پیدا کنند! اما ما معتقدیم که تنها دلیل واقعی این جمع‌آوری ناهمگن شخصیت های تاریخی، افسانه‌ای، کارتونی و محبوب در یک مکان فقط یک دلیل دارد: جذب گردشگر.

بنابراین ، اگر می‌خواهید چشمان خود را با یک معبد بی نظیر بودایی تایلندی شگفت‌زده کنید باید از معبد پاریوات در تایلند دیدن کنید، واقعاً مکان زیبا و قابل تحسینی است.

معبد دیویدبکهام، عجیب‌ترین معبد تایلند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
26
9
سلام
بجای معرفی اینگونه مکان ها، بهتر نیست به معرفی زیبایی های کشور زیبا و امن خودمان بپردازیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
1
مثلا دیدنش چیزی از ما کم می کنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار