از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان
کد خبر: ۱۸۸۵۲۲
تاریخ انتشار: 2020 August 24    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
زندگی پر فراز و نشیب دواین جانسون
این هفته مجله فوربس اعلام کرد که دواین راک جانسون ، بازیگر ۴۸ ساله هالیوودی که تاکنون در بیش از ۳۰ فیلم نقش آفرینی کرده است برای دومین سال متوالی به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوودی دست یافته است. اما زندگی راک همیشه به این زیبایی و شادی نبود.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان«تابناک باتو» این هفته مجله فوربس اعلام کرد که دواین راک جانسون ، بازیگر ۴۸ ساله هالیوودی که تاکنون در بیش از ۳۰ فیلم نقش آفرینی کرده است برای دومین سال متوالی به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوودی دست یافته است. اما زندگی راک همیشه به این زیبایی و شادی نبود. وقتی از تیم فوتبال کنار گذاشته شده و تنها چند دلاری در جیب داشت، دواین جانسون حس می کرد رویاهایش به پایان رسیده و در انتهای راه قرار دارد. او در این باره می گوید: «نمی دانستم چکار کنم یا به کدام طرف بروم. افسرده شدم». اما او به فکر استفاده از قالب بدنی قدرتمندش که باعث شده بود مدافع تیم فوتبال آمریکایی باشد افتاد و سعی کرد همانند پدر و پدربزرگش وارد دنیای کشتی کج شود.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

باقی ماجرا دیگر تاریخ است و آن دستمزدهای چند دلاری اکنون به ثروتی ۲۸۰ میلیون دلاری تبدیل شده برای مدری که با نام راک (The Rock) شناخته می شود. بر اساس گزارش مجله فوربس، دواین راک جانسون از ژوئن سال گذشته تا ژوئن جاری بیش از ۸۷٫۵ میلیون دلار درآمد داشته که از این مقدار ۲۳٫۵ دلار آن مربوط به تریلر جدید او Red Notice است که توسط نتفلیکس ساخته شده است. او همچنین مقداری از درآمد یک سال اخیر خود را از خط لباس ورزشی اش با نام Project Rock بدست آورده است. از این رو جای تعجب ندارد که جانسون هنوز هم از آن روزی که در سال ۱۹۹۵ تیم فوتبال کانادایی Calgary Stampeders درهای خروج را به او نشان داد به نیکی یاد کرده و بابت آن اتفاق خشنود است.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

وی می گوید که هرگز نباید بعد از خراب شدن رویاها ناامید شد: «مفهوم ساده ای برای فهمیدن نیست اما ایده این است که گاهی اوقات بزرگ ترین و مهم ترین رویاهای ما که محقق نمی شوند در واقع بهترین اتفاقاتی هستند که می توانند رقم بخورند». دواین جانسون که در کالیفرنیا به دنیا آمده بود در کارولینای شمالی، هاوایی و پنسیلوانیا بزرگ شده و مدت کوتاهی را نیز با خانواده مادری اش در نیوزیلند زندگی کرد. تا سن ۱۷ سالگی، به گفته خود جانسون او نوجوانی خودسر و علاف بود که به خاطر درگیری فیزیکی و سرقت چندین بار نیز دستگیر شد اما ورزش به او کمک کرد که مسیر زندگی اش را پیدا کند. او در دانشگاه به عضویت تیم فوتبال (راگبی) درآمده و در سال ۱۹۹۱ در قالب تیم دانشگاه میامی برنده مسابقات کشوری شد.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

بعد از فارغ التحصیلی، دواین جانسون به تیم Calgary Stampeders در لیگ راگبی کانادا پیوست. وی می گوید: «در فوتبال بازی کردن من همیشه سختکوش ترین نفر بودم. هر کاری می کردم تا در لیگ فوتبال کانادا موفق شده و امیدوار بودم به لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا نقل مکان کنم جایی که رویای بازی در سوپر بول و در میان بازیکنان حرفه ای را داشتم». اما این اتفاق رخ ندارد. راک می گوید: «به جای آن، من از تیم کنار گذاشته شدم، به من گفته شد که به اندازه کافی خوب نیستم و تنها با چند صد دلار به خانه فرستاده شدم. بعد از سال ها خون دل خوردن، عرق ریختن، تلاش و زحمت رویایم به پایان رسیده بود».

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

راک در کنار پدرش راکی

اما راکی پدر دواین در گذشته یک کشتی کج کار حرفه ای بود و پدربزرگ ساموآیی اش پیتر نیز سابقه فعالیت در این رشته را داشت. از این رو دواین جانسون نام راک را برای خود برگزید، وارد رینگ مسابقه شد و در فدراسیون کشتی کج جهانی که اکنون با نام WWE شناخته می شود نامی برای خود دست و پا کرد. او شخصیت یک کشتی کج کار مغرور و بددهن را به خود گرفت و به سرعت مشهور شد. اولین تجربه های بازیگری دواین جانسون در سریال تلویزیونی That 70s Show در یکی از اپیزودهای این سریال به نام That Wrestling Show بود که در آن نقش پدر خودش را ایفا کرد. او در چندین پروژه تلویزیونی دیگر حضور یافت تا اینکه در سال ۲۰۰۱ با فیلم The Mummy Returns وارد دنیای سینما شد.

از آن روز به بعد، راک در بیش از ۳۰ فیلم بازی کرده و به خاطر نقش شاه عقرب ها و نقش لوک هابز در فرانچایز Fast and the Furious شناخته شد. در سال ۲۰۱۷، دواین جانسون در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle ایفای نقش کرد که در باکس آفیس جهانی بیش از ۹۶۲ میلیون دلار فروش کسب کرد. یک سال بعد، اعلام شد که دواین جانسون به پردرآمدترین بازیگر سال تبدیل شده و برای اولین بار نام او در زمره ۱۰۰ سلبریتی پردرآمد سال قرار گرفت. در حالی که زندگی حرفه ای راک در حال شکوفا شدن بود و پول های زیادی از فیلم ها و تبلیغات و دیگر فعالیت های تجاری به جیب هایش سرازیر می شد، زندگی خصوصی و خانوادگی جانسون نیز بهتر و بهتر شد. دواین جانسون در سال ۱۹۹۷ با یک تاجر به نام دنی گارسیا ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دختری به نام سیمونه الکساندرا است.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

راک و دخترش

اکنون سیمونه که ۱۸ سال دارد اعلام کرده که می خواهد راه پدرش را ادامه داده و وارد دنیای کشتی کج حرفه ای شود. دواین در مورد دخترش گفته است: «او بسیار باهوش است، همه ما به او افتخار می کنیم». او و همسر اولش به صورت مسالمت آمیز در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شده و مدتی بعد هنگام فیلمبرداری فیلم The Game Plan، راک با خواننده ای به نام لورن هاشیان آشنا شد. این دو در سال ۲۰۱۵ صاحب دختری به نام جاسمین و دختری دیگر در سال ۲۰۱۸ به نام تیانی جیا شدند. جانسون و هاشیان ۳۴ ساله سال گذشته به طور رسمی با هم ازدواج کردند. دواین جانسون پدر بسیار مهربانی است اما زندگی کودکی او چندان خوشایند نبوده است.

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

دواین جانسون و دو دختر کوچکش

از فقر مطلق تا ثروتمندترین بازیگر جهان

دواین جانسون و پدر و مادرش

پیش از این که وارد دنیای فوتبال آمریکایی شود، از سن ۱۵ سالگی و بدنبال تلاش مادرش برای خودکشی، راک به افسردگی مبتلا شد. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۸ در این باره چنین گفته است: «او در تقاطع ۶۵ نشویل از ماشین پیاده شده و وارد ترافیک شد. خودروها سعی می کردند با او برخورد نکنند. او را گرفتم و به سمت کناره خیابان کشاندم. چیز دیوانه کننده در مورد تلاش او برای خودکشی این است که او تا به امروز چیزی از این ماجرا به یاد ندارد. بهتر همینکه به یاد ندارد. به نقطه ای رسیدم که دوست نداشتم کاری بکنم یا جایی بروم. دائماً در حال گریه کردن بودم». دواین راک جانسون در ادامه در مورد آن حادثه تلخ و تاثیری که بر زندگی او گذاشت می گوید: «هر دوی ما حالمان خوب شد اما همه ما باید همیشه مراقب دیگر کسانی باشیم که درد می کشند. باید به آن ها یادآوری کنیم که تنها نیستند».

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار