چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟
کد خبر: ۱۸۸۴۳۴
تاریخ انتشار: 2020 August 26    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
مودم و استفاده از مودم این روزها بیشتر تبدیل به یک عادت شده است چرا که هر یک از ما در سعی و تلاش این هستیم تا بتوانیم با استفاده از اینترنت، صفحات مجازی و حالا سایر وب سایت هایی که ممکن است در طول روز آنها را بررسی کنیم. با این وجود اگر از دید بالاتری مشاهده کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که واقعا در زمان نبود اینترنت کارهای زیادی که همیشه انجام میدادیم....

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟«تابناک با تو» - اگر شما بنا به هر دلیلی تصمیم به تغییر رمز وای فای خانه یا محل کار خود دارید، در این گزارش از بخش تکنولوژی با راهنمایی مرحله به مرحله آشنا خواهید شد.

آموزش تغییر رمز وای فای

مودم و استفاده از مودم این روزها بیشتر تبدیل به یک عادت شده است چرا که هر یک از ما در سعی و تلاش این هستیم تا بتوانیم با استفاده از اینترنت، صفحات مجازی و حالا سایر وب سایت هایی که ممکن است در طول روز آنها را بررسی کنیم. با این وجود اگر از دید بالاتری مشاهده کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که واقعا در زمان نبود اینترنت کارهای زیادی که همیشه انجام میدادیم، که این می تواند بسیار حیاتی و بسیار ساده باشد، از کنترلمان خارج خواهند شد.

از این رو باید نسبت به مودمی که استفاده می کنیم، کمی متعهد باشیم تا برخی افراد سودجو با استفاده از برنامه هایی که می توانند آسیب شدیدی به ترافیک و امنیت مودم ما برسانند، نتوانند حتی با قوی ترین ابزارهای ممکن هم اقدام به عبور از راه های امنیتی مودم ما کنند. شاید این به نظر شما کار بسیار سخت و پیچیده ای باشد و اما این چنین نیست و در طول سال شاید به میزان یکی دو ساعت این فرایندها وقت شما را بگیرند چرا که نسبت به میزان اهمیت دهی شما، شاید یکی دوبار نیاز به ایجاد برخی تغییرات داشته باشید.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

اما اگر شما اهمیت کافی به امنیت مودم وای فای خود ندهید، میزان ترافیک زیادی را از دست خواهید داد و میزان سرعتی که در انتظار آن بودید به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. خب! برای آنکه بتوانید این دسته از افراد را برای همیشه دور بزنید، این است که در طول سال یکی دو بار رمز مودم را تغییر دهید و در کنار آن اقدام به پنهان کردن مودم کنید که دیگر تا 90 درصد احتمال دستیابی این دسته از افراد به مودم شما محال خواهد شد.

با این وجود ما قصد داریم در این گزارش شما را با نحوه تغییر رمز وای فای تی پی لینک آشنا سازیم که می تواند در این راستا کمک بزرگی به شما نماید. برای عملی کردن این فرایند، حتما باید طبق مراحل زیر پیش بروید. همراه ما باشید.

1- در اولین قدم باید شما وارد مرورگر خود شوید تا به پنل مدیریت مودم خود دسترسی پیدا کنید. از این رو باید با استفاده از کابل Ethernet مودم را به کامپیوتر خود متصل نمائید. توجه داشته باشید که این آموزش برای تغییر رمز مودم های تی پی لینک می باشد و بصورت پیش فرض برای دسترسی به محیط کاربری این سری مودم، باید همانند تصویر زیر آدرس 192.168.1.1 را وارد کنید و سپس بر روی Enter بفشارید.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

2- اینک باید نام کاربری و رمز کاربری خود را وارد کنید که بصورت پیش فرض هم Username و هم password را admin وارد کنید و سپس بر روی دکمه Login کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر عبارت admin را در هر دو جای خالی وارد کردید و اما نتوانستید وارد محیط کاربری شوید، نشان دهنده این است که حالا یا خودتان یا شخص دیگری یوزر و پسورد را تغییر داده اید. جای نگرانی نیست! پشت مودم شما پین سیاه رنگی به نام Reset وجود دارد که باید این پین را به مدت 30 ثانیه به داخل فشار دهید تا مودم ریست شود.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

توجه : با ریست کردن مودم، یوزر و پسوردی که از شرکت ارائه دهنده اینترنت دریافت کرده اید را باید مجددا وارد کنید.

3- برای تغییر رمز می توانید از قسمت وایرلس مراجعه کنید. اما در این آموزش ما قصد داریم به شما از روش متفاوتی آموزش دهیم که می توانید از پایه با مشخصات مودم خود روبرو شوید. از این رو در منو بالای صفحه، بر روی Quick Start کلیک کنید و سپس بر روی Next کلیک کنید. توجه داشته باشید که هیچ یک از تنظیمات مودم شما مختل نخواهد شد.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

4- در این مرحله باید تایم زون را انتخاب کنید که نسبت به موقعیت جغرافیایی شما سنجیده می شود که ما تهران را انتخاب نموده ایم. سپس بر روی Next کلیک نمائید.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

5- مرحله بعدی، متعلق به تنظیمات اینترنت است که باید یک سری اطلاعات اولیه را وارد کنید که برای تغییر رمز مودم نیازی ندارید که هیچ یک از آنها را تغییر دهید. از این رو از این مرحله باید بگذرید و به هیچ یک از تنظیمات دستی که از قبل وارد شده اند، نباید تغییراتی جزئی اعمال کنید و باید بر روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

6- این مرحله برای تنظیمات Wlan می باشد که در بخش SSID شما می توانید نام مودم خود را تغییر دهید تا دست هیچ شخصی به اطلاعات مودم شما نرسد. برای تغییر رمز مودم شما اینک می توانید از قسمت انتهایی صفحه به نام Pre-shared Key اقدام به تغییر رمز مودم نمائید که توصیه می شود از کارکترهای مختلفی همچون @،^،* و... استفاده کنید چرا که با این اقدام احتمال هک کاهش پیدا خواهد کرد. در نهایت بر روی Next کلیک کنید. در مرحله بعدی نیز بر روی Save کلیک نمائید.

چگونه رمز وای فای tp link را تغییر دهیم؟

توجه : اگر گزینه Broadcast SSID در حالت yes باشد نام مودم شما پنهان خواهد شد و احتمال هک کاهش خواهد یافت.

شما موفق به تغییر رمز مودم tp link شدید. برای اعمال تغییرات ایجاد شده مودم را خاموش روشن کنید و سپس در دیوایس مدنظر که می تواند گوشی یا کامپیوتر باشد، مجددا رمز جدید را وارد کنید.

منبع: نمناک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار