چک لیست ارزیابی سرویس آسانسور
کد خبر: ۱۸۸۳۷۰
تاریخ انتشار: 2020 August 22    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

چک لیست ارزیابی سرویس آسانسور

احتمالا در هنگام ارزیابی گزینه های مراقبت از آسانسور خود، ایده ای کلی برای مسائل مورد نیاز خود در ذهن خود دارید. اما، از آنجایی که آسانسوردستگاه بسیار پیچیده ای است، چیزهای مشخصی وجود دارند که افراد در هنگام تحقیق متوجه شان نمی شوند. متاسفانه، این موضوع باعث می شود قراردادی بلند بالا با خدمات غیر مطمئن داشته باشید.

به عنوان فردی کهنه کار در صنعت آسانسور، ما اطلاعات ناچیزی داریم که به شما کمک خواهند کرد گزینه های خود را بهتر در نظر بگیرید. از اطلاعات موجود در این مقاله استفاده کنید تا متوجه شوید در هنگام مقایسه خدمات شرکت های مختلف آسانسور باید چه چیزهایی را در نظر بگیرید. همچنین می توانید چک لیست رایگان ما برای مراقبت از آسانسور را تهیه کنید تا برای مراقبت از آسانسور خود برنامه ریزی کنید. همچنین چک لیست ما کمکتان می کند یک مقایسه خط به خط درباره محصولات پیشنهادی شرکت برای مراقبت از آسانسورتان انجام دهید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سرویس و تعمیر آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیر آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

چرا به یک برنامه مراقبت نیاز دارید

آسانسور یک سرمایه گذاری بزرگ است که به ساختمانتان ارزش زیادی اضافه می کند. ارزشی که از آسانسور خود دریافت می کند با میزان مراقبتی که برای آن انجام می دهید، رابطه مستقیم دارد.برنامه مراقبت از آسانسور برای به حداقل رساندن خطر برای صاحب آن می باشد. این خطرها شامل مشکلات مسئولیتی، مواجهه مالی و نارضایتی مستاجران می باشد. انتخاب برنامه مراقبتی مناسب برای خوشحال کردن مستاجران و بهتر کردن عملکرد کل ساختمان ضروری است.

یک قرارداد مراقبتی درست شامل موارد زیر است:

  • عملکرد مطابق با کدهای قابل اجرا
  • بررسی های ایلتی نیاز به تصویب
  • ایمن نگه داشتن مسافران
  • پرهیز از تعمیرات پر هزینه

در یک قرارداد باید چه چیزهایی را ارزیابی کرد

در هنگام تحقیق برای برنامه مراقبت، گزینه های شما شامل دو نوع قرارداد است: نگهداری کامل یا آزمایش و روغن کاری (روغن و گریس). یک قرارداد مراقبت کامل، یک برنامه روتین را فراهم می آورد و شامل خدمات تماس است که بین هر ملاقات مربوط به مراقبت انجام می گیرد. مزیت یک قرارداد مراقبتی کامل این است که صاحب آسانسور می تواند برای انجام این کار قیمتی ثابت پرداخت کند. قرارداد مربوط به آزمایش و روغن کاری شامل خدمات مراقبتی است اما تماس های خدماتی جزیی از آن نیست. قیمت اولیه قرارداد مراقبتی کمتر است اما مالک آسانسور باید برای هر تماس تلفنی، خطر مالی را به جان بخرد.

هر شرکت خدماتی آسانسور شامل خدمات مختلفی است که برنامه های مراقبتی مربوط به خود را دارد. به عنوان صاحب آسانسور ضروری است که مولفه های قراردادهای هر شرکت را مطالعه کنید تا بتوانید از هزینه ای که می کنید، نهایت استفاده را ببرید. در این مورد بهتر است هر چیز را با خودش مقایسه کنید، به همین دلیل یک چک لیست برایتان آماده کرده ایم. این چک لیست منابع رایگان برای مقایسه محصولات مراقبتی شرکت های متفاوت است.

پوشش

سطح پوشش مشخص می کند با آسانسور خود، چه مقدار ریسک مالی می کنید، ساده تر بگویم این که در ازای پول خود چه چیزی به دست می آورید. قرارداد شما باید کاملا مشخص کند چه چیزی را شامل شده و چه چیزی در آن وجود ندارد.

در اینجا جزئیات برخی قراردادها و ملاحظات مربوط به پشوو آن ها را برایتان آماده کرده ایم:

به عنوان صاحب یک آسانسور، نظارت بر عملکرد در طول مدت قرارداد نگهداری مهم است. این شامل گزارش دهی و خلاصه مراقبت های ماهانه می باشد. ممکن است برخی پیمانکاران بدون توجه به قرارداد بخواهند فواصل مراقبت را به هر شش هفته یا یک چهارم تغییر دهند. باید میزان ساعاتی که هر ماه برای مراقبت انتظار می رود، یکسان و تضمین شده باشد، در غیر این صورت باید برای بررسی ساعات از دست رفته اعتبار دریافت کنید. اما حتی با اعتبار، شرکتی که از بررسی آسانسورتان غفلت می کند، خدمات قابل اعتمادی ندارد.

قیمت گذاری

ممکن است هزینه یکی از مهم ترین عوامل تصمیم گیری شما در انتخاب خدمات باشد، اما باید بدانید همیشه ارزان ترین خدمات، مقرون به صرفه ترین آنها نیست.

برای مثال، قرارداد آزمایشی و روغن کاری معمولا ارزان ترین قرارداد است، چرا که شامل تماس های از پیش تعیین نشده یا تغییر زمان ملاقات نمی باشد. اما در این صورت ممکن است استفاده از خدمات تلفنی خارج از قرارداد برای تعمیرات و خدمات هزینه هایتان را افزایش دهد. مزیت یک قرارداد مراقبت کامل  این است که می توانید مبلغ ثابتی را برای هزینه مراقبت اختصاص دهید و نگران هزینه تعمیرات نباشید.

ایمنی و فاکتورهای ضوابط

هیچ چک لیست مشخصی برای تمام آسانسورها وجود ندارد. بررسی های امنیتی به نوع آسانسوری که دارید بستگی دارد، بنابراین تکنسین آسانسور چک لیستی مخصوص آسانسور شما و مدل آن خواهد داشت. برخی از اصول اولیه ای که یک تکنسین با ان روبروست عبارت است از:

  • مدارهای ایمنی
  • فشار پوندی بر روی درب
  • حفاظت درب
  • سطح روغن
  • سیگنال و لامپ ها
  • راحتی حرکت آسانسور
  • تراز بودن در هنگام ورود و خروج از آن

از تامین کننده خدمات مراقبتی خود یک چک لیست ویژه برای آسانسور درخواست کنید که در هر بار ملاقات تمام اصول انجام شود.

شرایط و وضعیت

شرایط و وضعیت قرارداد انجام مراقبت های آسانسور شامل چیزهایی مانند تاریخ شروع و پایان پوشش، موارد خاص و مسئولیت های شما می باشد.

معیارهای دیگر

اینها شامل چیزهای کوچکی درباره شرکت است که ممکن است در هنگام ارزیابی قرارداد به انها توجه نکنید. این معیارها مخصوص ارائه دهنده خدمات می باشد:

برای تایید تجربه شرکت، از آنها بخواهید حداقل پنج منبعی که در طول پنج سال با آنها کار کرده اند را تهیه نمایند. این شامل انجام کسب و کار با مدل های آسانسور مشابه آسانسور شما می باشد، بنابراین می توانید مطمئن باشید که این شرکت قبلا با آسانسورهای مشابه شما کار کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار