کوفته برنجی، خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ در زنجان
کد خبر: ۱۸۸۳۶۱
تاریخ انتشار: 2020 August 23    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کوفته برنجی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ها در زنجان می‌باشد. کوفته برنجی دارای انواع مختلفی می‌باشد و هر ناحیه از ایران بنا به ذائقه آن منطقه و ناحیه کوفته برنجی مخصوص به خود را دارند. در ایران پیشینه‌ی بعضی از غذا‌ها به ده‌ها و یا صد‌ها هزار سال برمی گردد.

کوفته برنجی خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ در زنجان«تابناک باتو» کوفته برنجی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ها در زنجان می‌باشد. کوفته برنجی دارای انواع مختلفی می‌باشد و هر ناحیه از ایران بنا به ذائقه آن منطقه و ناحیه کوفته برنجی مخصوص به خود را دارند. در ایران پیشینه‌ی بعضی از غذا‌ها به ده‌ها و یا صد‌ها هزار سال برمی گردد. ایران یکی از کشور‌هایی است که دامنه و تنوع غذایی بی شماری دارد و در جهان به این دلیل از معروفیت بالایی برخوردار است. کوفته شاید یکی از پرنکته‌ترین و سخت‌ترین غذا‌ها به شمار آید. ولی اگر شما تمام نکات تهیه آن را رعایت کنید متوجه خواهید شد غذایی آسان و سریع است.

کوفته برنجی خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ در زنجان

به طور کلی باید برای اینکه در یک هنر و فنی ماهر شوید تمرین کنید و خطا و اشتباه انجام دهید تا به مرحله استادی برسید. در هنر آشپزی نیز این قضیه وجود دارد هیچ نگران نباشید اگر یکبار و یا چندبار کوفته برنجی شما وا رفت بعد از چندبار امتحان مطمئن باشید می‌توانید آن را انجام دهید. طعم کوفته برنجی به دلیل وجود انواع سبزی‌ها معطر متفاوت است و طعم اصلی آن بر اساس این سبزی‌ها تعیین می‌شود. کوفته برنجی یکی از کامل‌ترین غذا‌ها می‌باشد که می‌توانید به عنوان یک وعده‌ی کامل نهار و یا شام از آن استفاده کنید. مواد مورد نیاز در این غذا دارای ویتامین و پروتئین‌های فراوانی می‌باشد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در این غذا نسبت به دیگر غذا‌ها از روغن کمی استفاده می‌کند در نتیجه یکی از سالم‌ترین غذا‌ها نیز به حساب می‌آید. تهیه این کوفته زمانبر است و برای آماده سازی آن باید از قبل تصمیم به درست کردن آن بگیرید. از انواع کوفته‌های معروف می‌توان به: کوفته تبریز، کوفته، کوفته و شوروا و کوفته سوبلی اشاره کرد.

مواد لازم

سبزی معطر (نعنا، گشنیز، ریحان، ترخون، جعفری) ساطوری شده: ۶ قاشق غذا خوری
روغن: دو قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه: به میزان لازم
فلفل: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
زرد آلوی خشک: ۵۰ گرم
برنج پخته شده (کاملا نرم شود): ۱ پیمانه
تخم مرغ:۱ عدد
پیاز (خلال و سرخ شده): دو عدد
لپه (نیم پز): ۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده مخلوط (دوبار چرخ شده): ۲۵۰ گرم
آب (جوشیده شده): چهار ییمانه

کوفته برنجی خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌ در زنجان

مراحل پخت

در ابتدا باید گوشت، پیاز داغ، لپه، برنج، تخم مرغ، زردچوبه، نمک، فلفل و سبزی معطر را با هم مخلوط کنید و به خوبی ورز دهید.

مواد آماده شده را کنار بگذارید و کمی استراحت دهید تا سس کوفته را آماده کنید.

برای آماده سازی سس ابتدا پیاز داغ و رب گوجه فرنگی را باهم تفت دهید.

سپس آب جوش را به همراه ریحان و زردآلو را اضافه کنید.

و در آخر به سس نمک را اضافه کنید و بگذارید جا بیفتد.

از مواد کوفته به اندازه یک تخم مرغ بردارید و داخل آن زردآلو بگذارید و خوب گرد کنید.

سپس کوفته‌ها را داخل سس قرار دهید و بگذارید به خوبی بپزد.

غذالند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار