بازدید استاندار ایلام از ‌جنگل‌های سوخته
کد خبر: ۱۸۸۳
تاریخ انتشار: 2015 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
استاندار ایلام از مناطق جنگلی دچار حریق شده در آتش‌سوزی های اخیراستان بازدید کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور محمدرضا مروارید در حاشیه این بازدید که با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، اظهار داشت: حدود 90 هکتار از عرصه های جنگلی استان بطور نسبی دچار خسارت شده است.



وی افزود: در این آتش سوزی ها عمدتا زیراشکوب عرصه های جنگلی استان شامل مراتع و گیاهان و 10 درصد درختان خشک دچار خسارت شدند.

استاندار ایلام با یادآوری اینکه 640 هزار هکتار از جنگل های زاگرس در استان ایلام قرار دارد، افزود: عوامل گوناگونی در آتش سوزی دخیل هستند از جمله خشک شدن درختان و بارندگی کم د رکنار پدیده ریز گردها باعث ضعیف و خشک شدن درختان شده که این عامل زمینه ای را فراهم نموده تا با هر جرقه یا آتشی مراتع و جنگل ها را طمعه حریق کند.

مروارید با بیان اینکه نیروی لازم برای حفاظت از این مناطق وجود ندارد: گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی کشور به همکاری جدی دولت نیاز است و باید در این زمینه دیگر سازمان ها و نهادها هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.

وی ادامه داد: بهره گیری از نیروهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد در حراست و حفاظت از جنگل و منابع طبیعی ضروری است.
استاندار ایلام سخت گذر بودن منطقه، وزش باد شدید و پوشش متراکم منطقه را از دلایل گسترش آتش سوزی عنوان و اظهار کرد: در صورت عدم همکاری مردم در مهار آتش، صدها و هزاران هکتار از عرصه های جنگلی استان دچار حریق می شد.

وی با تقدیر از تلاش و همراهی مردم و سازمانهای مردم نهاد ادامه داد: با وجود اینکه حریق از ساعت 17 روز گذشته به طور کامل مهار شد اما نیروهایحفاظتی به منظور پیشگیری از شروع مجدد آتش سوزی در محل حضور خواهند داشت.

مرواریددر پایان از همکاری و همراهی مردم فهیم و دوستدار طبیعت استان ایلام و تمامی دستگاه های اجرایی، انتظامی و امدادی که در مهار آتش سوزی مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار