جنجال مذهبی در نپال بعد از پیدا شدن لاک‌پشت طلایی
کد خبر: ۱۸۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 21    -    ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
یک کارشناس خزندگان که این کشف را مستند نموده گفت: لاک‌پشتها اهمیت روحانی عمیقی برای هندوها دارند و افزود: حیوانات طلایی به طور کلی و نه فقط لاک‌پشتها در نپال از اهمیت و ارزش دینی و فرهنگی برخوردارند، به طوریکه لُرد وشنو برای نجات زمین از نابودی به شکل لاک‌پشت درآمد. در فرهنگ هندو، لاک این حیوان نماد آسمان و پوست زیرین آن نماد زمین است

جنجال مذهبی در نپال بعد از پیدا شدن لاک‌پشت طلایی

جنجال مذهبی در نپال بعد از پیدا شدن لاک‌پشت طلاییاختصاصی «تابناک با تو»؛ یک لاک‌پشت طلایی بسیار کمیاب در نپال جنجال به پا کرد. ساکنان نپال بر این باورند که این لاک‌پشت تجسمی از ویشنو الهه هندو است. زیست‌شناسان به تازگی این لاک‌پشت به شدت کمیاب را کشف کرده‌اند. فقط پنج مورد از این لاک‌پشتها در جهان کشف شده و رنگ طلایی آن ناشی از یک جهش ژنتیکی است که باعث شده رنگ آن تغییر کند.

این لاک‌پشت طلایی به خانواده Lissemys punctata andersoni تعلق دارد. این نخستین‌بار است که لاک‌پشتی با این رنگ در نپال پیدا می‌شود.

یک کارشناس خزندگان که این کشف را مستند نموده گفت: لاک‌پشتها اهمیت روحانی عمیقی برای هندوها دارند و افزود: حیوانات طلایی به طور کلی و نه فقط لاک‌پشتها در نپال از اهمیت و ارزش دینی و فرهنگی برخوردارند، به طوریکه لُرد ویشنو برای نجات زمین از نابودی به شکل لاک‌پشت درآمد. در فرهنگ هندو، لاک این حیوان نماد آسمان و پوست زیرین آن نماد زمین است. در شماری از معابد هند، عکسی از لاک‌پشت ویشنو معروف به کورما پرستیده می‌شود.

جنجال مذهبی در نپال بعد از پیدا شدن لاک‌پشت طلایی

این لاک‌پشت نتیجه یک جهش ژنتیکی به نام لوزیم‌لونی که بر اثر یک شرایط کمبود رنگ است، ایجاد شده و اغلب منجر به سفیدی یا رنگ‌پریدگی و یا ناهمگون شدن رنگ‌ها می‌شود. بعد از ثبت این کشف، هر چند زنده ماندن این لاک‌پشت با وجود شرایط خاص و ویژه‌اش ممکن است در طبیعت سخت باشد، با این حال پژوهشگران لاک‌پشت را در طبیعت رها کردند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
3
13
بایدقبول کردکه تاانسان وجودداردخرافات وخرافه پرستی هم هست البته کم وزیاددارد
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
1
11
امان از خرافات
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
4
7
والا همه چی پرستی دیده بودیم. لاپشت؟ اخه حیونی که کلا 6 تا ازش تو دنیا هست هم پرستیدن داره؟ یه سرما خوردگی ساده باعث میشه خداشون بمیره
مریخ
|
Germany
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
2
1
عظمت کیهان شکوه وسعت جهان خلقت شده و حقارت زمین را درک نکردند فکر کردند لاکپشت خداشونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار