ترامپ: برادرم خیلی از دست چین عصبانی بود
کد خبر: ۱۸۸۰۲۴
تاریخ انتشار: 2020 August 18    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برادرش که روز شنبه پس از چندین ماه دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری در نیویورک جان باخت نیز همانند خود وی به‌شدت از دولت چین عصبانی بوده است!

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برادرش که روز شنبه پس از چندین ماه دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری در نیویورک جان باخت نیز همانند خود وی به‌شدت از دولت چین عصبانی بوده است!

ترامپ: برادرم خیلی از دست چین عصبانی بود

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه تلفنی با شبکه خبری فاکس‌نیوز اعلام کرد که برادرش «رابرت ترامپ» که روز شنبه در بیمارستانی در نیویورک فوت کرد نیز همچون خود او بر این باور بوده است که ناتوانی دولت چین در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث بروز یک بحران جهانی شده و به همین دلیل در ماه‌های پایانی زندگی خود به‌شدت از دست چین عصبانی بوده است.

دونالد ترامپ درباره برادرش به فاکس نیوز گفت: «او بزرگترین هوادار من بود. او از بحران کووید-19 و اینکه چین نتوانست این طاعون را مهار کند، بسیار ناراحت بود.»

وی افزود: «او خیلی از دست چین عصبانی بود؛ به دلیل آنچه اتفاق افتاد و اینکه بیماری از چین آمد و آنها اجازه دادند که این اتفاق رخ دهد. آنها می‌توانستند جلوی این بحران را بگیرند. برادرم خیلی از این مسئله ناراحت بود.»

دونالد ترامپ در بخش‌ دیگری از صحبت‌های خود درباره برادرش اظهار داشت: «رابرت هرگز بابت اینکه من رئیس‌جمهور این کشور شده‌ام، به من حسادت نمی‌کرد.»

واکنش کُند دولت آمریکا به بحران کرونا باعث شده است که این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد و همین مسئله انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

دونالد ترامپ و اعضای کابینه‌اش در تلاش برای فرار از انتقادات، بارها مسئولیت شیوع ویروس کرونا را متوجه چین کرده و مدعی شده‌اند که چین عامل اصلی بحران کرونا در آمریکا و جهان بوده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 5.5 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 174 هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار