چرا نباید با صابون معمولی صورت‌مان را بشوییم؟
کد خبر: ۱۸۷۹۶۲
تاریخ انتشار: 2020 August 18    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
اگر فرد حساسی هستید و به سلامت و مراقبت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید، احتمالا برای پوست خود شوینده‌های مختلفی تهیه کرده‌اید. اما اگر خوش شانس باشید و پوست حساسی نداشته باشید، شست‌و‌شوی صورت با صابون را برای پاک کردن صورتتان انتخاب خواهید کرد. در این مطلب سعی داریم تا به چند حقیقت در مورد تاثیر شست و شوی صورت با صابون بپردازیم.

اگر جزو افرادی هستید که صورت خود را با آب و صابون می‌شویید، باید بدانید که صابون حاوی پاک کننده‌ی خشن و قوی بوده که باعث خشکی و التهاب پوست خواهد شد. در واقع صابون تمام چربی مورد نیاز پوست را نیز از بین می‌برد. به همین دلیل بسیاری از مردم از شست و شوی صورت با آب و صابون پرهیز می‌کنند زیرا احساس خوبی پس از شست و شو نخواهند داشت. اما توجه داشته باشید که صابون‌هایی برای پاک کردن صورت نیز وجود دارند که از مواد پاک کننده‌ی ملایم‌تری تشکیل شده‌اند.

بسیاری از صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی خشک کننده، مواد نگهدارنده و سورفاکتانت‌ها هستند. اما صابون‌های ملایم‌تری نیز در بازار موجود است که برای شست و شوی صورت بسیار مناسب خواهد بود. در واقع مطالعات مختلف نشان داده که صابون‌های معمولی برای شست‌و‌شوی صورت انتخابی خوبی نیستند و برای پاک کردن آلودگی از صورت باید از صابون‌های مخصوص صورت استفاده شود. از سوی دیگر شستن بیش از حد صورت با صابون باعث زبر شدن پوست، قرمزی و تحریک پوست برای جوش و التهاب خواهد شد.

صابون‌های مخصوص شست و شوی پوست دارای سدیم هیدروکسید هستند که این هیدروکسید بر پوست تاثیر منفی نخواهد داشت و از فرمولاسیون خوبی ساخته شده است در نتیجه پس از شست و شو، رطوبت لازم برای پوست باقی خواهد ماند و خبری از خشکی پوست نخواهد بود.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار