اسلحه‌ای که ماسک شلیک می‌کند+عکس
کد خبر: ۱۸۷۹۴۶
تاریخ انتشار: 2020 August 17    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
یک مخترع به نام "الن پن" به امید اینکه مردم بیشتری را به زدن ماسک تشویق کند، یک تفنگ ساخته است که ماسک شلیک می‌کند.

یک مخترع به نام "الن پن" به امید اینکه مردم بیشتری را به زدن ماسک تشویق کند، یک تفنگ ساخته است که ماسک شلیک می‌کند.

اسلحه‌ای که ماسک شلیک می‌کند+عکس

ماسک‌ها یکی از راه های مؤثر در مبارزه با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ هستند، اما هنوز بسیاری از مردم در برابر پوشیدن آنها مقاومت می کنند. با وجود اینکه ماسک زدن در طولانی مدت ناراحت کننده و آزار دهنده است، اما عدم استفاده از ماسک در واقع یک خطر برای سایر جامعه است.

"الن پن" که یک جوان مخترع است، از این وضعیت ناامید شد و تصمیم گرفت محصولی را ایجاد کند که توجهات را به لزوم استفاده از ماسک جلب کند و اهمیت ماسک زدن را به روشی جالب گوشزد کند. به همین دلیل اقدام به اختراع یک تفنگ کرد که قادر است به جای گلوله، ماسک به صورت افراد شلیک کند.

اسلحه‌ای که ماسک شلیک می‌کند+عکس

وی می گوید: احساس می کنم مردم از لزوم استفاده از ماسک آگاه نیستند، در حالی که باید ماسک بزنند. پس می خواهیم چه کاری در مورد آن انجام دهیم؟ من در این راستا چه می کنم؟ با خودم فکر کردم که می توانم یک فیلم آموزشی جالب در مورد کارآمدی ماسک ها در قطع زنجیره انتقال بیماری تهیه کنم، اما دیدم بسیاری از افراد باهوش تاکنون چنین فیلم های خوبی ساخته اند و اگر قرار بود موثر باشد، تا الان تاثیر گذاشته بود.

بنابراین "پن" تصمیم گرفت تا با یک اختراع عجیب و غریب که توجهات را به خود جلب می کند، به میدان بیاید. این اختراع مانند یک اسلحه مختص شلیک به صورت است، با این تفاوت که به جای گلوله، ماسک شلیک می کند. این اسلحه در هر شلیک قادر است یک ماسک را به سمت صورت فرد مورد هدف شلیک کند و در نتیجه ماسک روی صورت وی قرار بگیرد.

"پن" ابتدا اسلحه پرتاب ماسک خود را روی چندین آدمک امتحان کرد، چرا که شلیک ماسک به دلیل سرعت بالایی که دارد می تواند خطرناک باشد. وی سپس سعی کرد آن را روی خودش امتحان کند و از این که دید به خوبی کار می کند، خوشحال شد.

این اسلحه پرتاب ماسک از سیستم تفنگ های بادی بهره می برد که هوای آن توسط یک قوطی حاوی گاز CO۲ تامین می شود. سپس یک آهنربا به انتهای بند ماسک ها متصل می شود تا وقتی ماسک شلیک می شود، این دو آهنربا در پشت گردن فرد به خوبی به یکدیگر بچسبند.

این یک اختراع جذاب است و مطمئناً توجهات بسیاری را به لزوم استفاده از ماسک جلب می کند، اگرچه ما شاید هیچوقت شاهد استفاده از چنین دستگاهی در زندگی واقعی نخواهیم بود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار