مادورو: واکسن کرونای روسی را می‌زنم
کد خبر: ۱۸۷۹۴۲
تاریخ انتشار: 2020 August 17    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است، زمانی که واکسن روسی کووید ۱۹ به این کشور برسد، اولین کسی خواهد بود که خود را در برابر این بیماری واکسینه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته است، زمانی که واکسن روسی کووید ۱۹ به این کشور برسد، اولین کسی خواهد بود که خود را در برابر این بیماری واکسینه خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، "نیکولاس مادورو" روز یکشنبه در سخنرانی تلویزیونی اظهار کرد: خوشحالم که روسیه اولین کشوری خواهد بود که جمعیت خود را واکسینه می‌کند.

وی افزود: زمانی خواهد رسید که همه ما واکسینه خواهیم شد، و اولین کسی که واکسن خواهد زد، من هستم. من می‌خواهم این واکسن را بزنم و مثالی برای انجام این کار باشم.

وی خاطرنشان کرد، دولت ونزوئلا سپس کارکنان حوزه سلامت، سالمندان و افراد دارای بیماری را واکسینه می‌کند.

مادورو ضمن اشاره به "الیوت آبرامز"، نماینده ویژه دونالد ترامپ، آمریکا را به مسدود کردن منابع دارویی در راه ونزوئلا، متهم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا تصریح کرد: آن‌ها به ما جفا می‌کنند. ما می‌خواهیم برای ویروس کرونا دارو بخریم و آن‌ها به ما جفا می‌کنند، به شرکت دارویی زنگ می‌زنند و می‌گویند به ونزوئلا واکسن نفروش!

سه‌شنبه هفته گذشته، روسیه بدل به نخستین کشوری شد که واکسنی علیه ویروس کرونا را به ثبت می‌رساند. این واکسن که "اسپوتنیک وی" نام دارد و از سوی مؤسسه تحقیقاتی "گامالیا"، مستقر در مسکو، توسعه داده شده، از دو نژاد آدنوویروس- که عموماً سرماخوردگی‌های خفیف ایجاد می‌کنند- استفاده می‌کند تا در بدن یک واکنش ایمنی برانگیزد.

کارکنان سلامت نخستین کسانی هستند که واکسینه می‌شوند و یک لیست ملی نیز برای ژانویه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

"صندوق ثروت مستقل روسیه" اعلام کرد که تقاضای اولیه بیش از ۱ میلیارد دوز واکسن را از ۲۰ کشور دریافت کرده است.

"سرگئی ملیک باگداساروف"، سفیر روسیه در ونزوئلا هفته گذشته گفت که دولت مادورو نسبت به کسب این واکسن علاقه نشان داده است.

وی با این وجود تأکید کرد، که بسیار زود است چارچوب زمانی خاصی برای انتفال واکسن از روسیه تعیین کنیم چرا که تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا موجب توقف این فرآیند خواهد شد.

ونزوئلا روز یکشنبه هزار و ۱۴۸ مورد جدید مبتلای کرونا و ۵ مورد مرگ ناشی از این بیماری اعلام کرد؛ این در حالی است که بر اساس آمارهای دولتی، تعداد کل بیماران کووید ۱۹ در این کشور به ۳۳ هزار و ۷۷۵ مورد و تعداد مرگ ناشی از آن نیز به ۲۸۱ تن رسیده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار