ماجرای فرار عروسک آنابل از موزه+عکس
کد خبر: ۱۸۷۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 16    -    ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
شایعه فرار عروسک تسخیرشده «آنابل» از موزه‌ای در آمریکا جمعه در فضای مجازی پخش شد؛ شایعه‌ای که از ترجمه نادرست یک مصاحبه به زبان چینی شروع شد.

جمعه شایعه‌ای مبنی بر فرار عروسک معروف آنابل از موزه وارن اوکالت در آمریکا در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این شایعه از ترجمه اشتباه یکی از کاربران چینی یوتیوب به نام های تک شروع شد.

ماجرای فرار عروسک آنابل از موزه+عکس

ماجرا از این قرار بود که آنابل والیس هنرپیشه ۳۵ ساله انگلیسی که به بازی در سریال پیکی بلایندرز و فیلم آنابل (۲۰۱۴) شناخته می‌شود، در یک مصاحبه گفت در فیلم مومیایی (۲۰۱۷) توانسته همبازی خود تام کروز را متقاعد کند در یک صحنه کنار هم بدوند.

در ترجمه اشتباه های تک از این مصاحبه به زبان چینی، داستان به «آنابل فرار کرد» (Annabelle escaped) تغییر داده شد و شایعات را آغاز کرد. این خبر بین کاربران توییتر دست به دست شده و توییت‌های مختلفی با این مضمون منتشر شد. برخی از کاربران از این که این خبر حقیقت داشته باشد حسابی ترسیدند و برخی نیز در ساختگی بودن آن شکی نداشتند.

شهرت آنابل در چیست؟

آنابل یک عروسک موقرمز و کودکانه بوده که گفته می‌شود توسط روح یک دختر جوان به اسم آنابل هیگینز تسخیر شده است.

این عروسک ترسناک به اد و لورن وارن تعلق دارد که از محققان و نویسندگان حوزه ماورالطبیعه بودند. این زوج در سال ۱۹۷۰ میلادی پس از آن که یک دانشجوی پرستاری به نام دانا مدعی شد آنابل تسخیر شده است، این عروسک را صاحب شدند. اد و لورن به این عروسک برچسب تسخیر شده زدند و آن را در ویترین موزه خانوادگی خود در ایالت کانکتیکات قرار دادند. این موزه در سال ۲۰۱۹ تعطیل شد و متعلقاتش هم اکنون در مالکیت تونی اسپرا داماد خانواده وارن است.

تاکنون سه فیلم آنابل (۲۰۱۴)، آنابل: خلقت (۲۰۱۷) و آنابل به خانه می‌آید (۲۰۱۹) با اقتباس از داستان این عروسک ساخته شده‌اند.

برنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
1
3
هرچه گند است از این چینی هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار