دکوراسیون خانه‌های کوچک ایرانی با طراحی‌های زیبا
کد خبر: ۱۸۷۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 15    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
خانه‌های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که امکان دارد حسرت خیلی چیز‌ها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی در مورد شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک زیادی به شما بکند. یکی از بزرگ‌ترین و رایج‌ترین مشکلات در موقع طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک این است که اکثر افراد تلاش می‌کنند تمامی ایده‌های طراحی را در این فضای تنگ بکار ببرند.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا«تابناک با تو» - با توجه به مدل آپارتمانی خانه های مدرن و کوچک بودن فضای منازل، احتمالا چیدمان منازل اندکی دشوار بنظر برسد، ولی روش های زیادی وجود دارد که با بهره گیری از آن ها میتوان دکوراسیون خانه های کوچک را بگونه ای اصولی و شیک طراحی نمود.

خانه های کوچک ارمغان زندگی مدرن امروز است که امکان دارد حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی در مورد شکل طراحی و چیدمان فضای خانه میتواند کمک زیادی به شما بکند. یکی از بزرگ ترين و رایج ترین مشکلات در موقع طراحی دکوراسیون خانه های کوچک این است که اکثر افراد تلاش می کنند تمامی ایده های طراحی را در این فضای تنگ بکار ببرند در صورتی که برای دیزاین داخلی این منازل باید ایده هایتان را محدود کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

عکس از دکوراسیون خانه های کوچک

با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها در این روزها، همه ما به دنبال نکاتی از دکوراسیون خانه های کوچک هستیم که با استفاده از آن ها بتوانیم محیط اتاق های کوچک خانه را بزرگتر از آنچه که هستند نشان دهیم. برداشتی که از فضا داریم، همیشه برایمان تعریفی نسبی دارد، ولی اگر کوچک و تنگ بودن اتاق ها واقعا آزارتان می دهد و میخواهید حس بهتری را تجربه کنید، باید حتماً دکوراسیون خانه را به شکلی هوشمندانه تر و کاربردی تر انجام دهید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک در صورتیکه به درستی انجام شود فضای منزل بی نظیر و دلبازتر بنظر میرسد و همچنین حس آرامش و امنیت در نقاط گوناگون منزل به وجود می آید. در ادامه این مطلب با ایده هایی برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک آشنا خواهید شد.

کفپوش های مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک

اکنون به بررسی انواع دکوراسیون خانه های کوچک می پردازیم و در قدم اول با کفپوش های خانه شروع می کنیم. کفپوش های منازل ایرانی ها عموما از متریال های سرامیکی و پارکت لمینت ها ساخته می شوند. کف زمین در حالیکه بنظر نمی رسد نقش مهمی در دکوراسیون خانه های کوچک داشته باشد، یکی از پایه ای ترین گزینه های دکوراسیون داخلی خانه ها محسوب می شود.

در دکوراسیون خانه های کوچک بیشتر از پارکت های روشن مثل پارکت سفید و پارکت طلایی استفاده می کنند. رنگ روشن کفپوش ها نوری که بر روی آنها تابیده می شود را به فضا منعکس می کند و سبب ایجاد فضایی روشن در اتاق نشیمن و پذیرایی تان می شود. از پارکت لمینت ها نیز میتوانید در اتاق خواب ها و فضای اصلی خانه که شامل اتاق نشیمن و پذیرایی است استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

چیدمان و تزیین دکوراسیون خانه های کوچک

میزهای دایره ای، دکوراسیون خانه های کوچک

در صورتی که به دنبال خرید میزهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی هستید، سعی کنید از میزهای دایره ای برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه لبه های گردی که دارند، میتوانند فضای بیشتری از اتاق را در اطراف خودشان در اختیارتان قرار دهند. شکل دایره ای این نوع میزها دسترسی بهتری برایتان ایجاد می کند و با توجه به اینکه پایه این نوع میزها معمولاً در وسط آن ها قرار دارد، فضای کمتری از کف اتاق را می پوشاند.

>> نورپردازی، عاملی مهم برای دکوراسیون خانه های کوچک

نورپردازی یکی از ارکان اصلی بزرگنمایی چیدمان منزل کوچک است، چرا که فضاهای تاریک و کم نور کوچک تر از فضاهای پر نور دیده می شود. چنانچه سعادت استفاده از نور طبیعی را ندارید حتماً از نورهای مختلف مصنوعی برای دکوراسیون خانه های کوچک استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

مدل دکوراسیون خانه های کوچک

>> دیوارهایی به رنگ سیاه

استفاده از رنگ های روشن و ملایم را فراموش كنید. اگرچه این نكته درست است كه استفاده از رنگ های روشن سبب بزرگتر شدن فضا میشوند، ولی رنگ های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای كوچك) را جذاب تر و خاص تر می كنند. از كجا مطمئن شویم كه طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می شود؟ برای این كار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده كنید تا با رنگ های تیره موجود در اتاق كنتراست ایجاد كنند. آیا برای داشتن یك اتاق زیبا و جذاب حتماً باید از رنگ های تیره استفاده كرد؟ خیر. ولی كسانی كه این شانس را داشته اند كه بتوانند از رنگ های تیره در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک خود استفاده كنند به ندرت از این كار اظهار پشیمانی كرده اند.

>> نصب شلف دیواری روی دیوار، ایده ای برای دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از شلف دیواری یکی دیگر از ایده های مبتکرانه برای طراحی دکوراسیون خانه های کوچک است شما میتوانید با نصب شلف دیواری روی دیوار قاب عکس ها و وسایل تزیینی زیادی را روی آنها قرار دهید و دکوراسیون خانه تان را جذاب تر کنید. اگر تمایل دارید فضای خانه شما دلباز و بزرگتر بنظر برسد بهتر است از طراحی پلان باز در فضای داخلی منزل استفاده کنید. طراحی پلان باز برای خانه های کوچک به این صورت است که از گذاشتن دیوار در قسمت های گوناگون منزل تا حدودی خودداری می شود و اکثراً در خانه های کوچک از پلان باز در بین آشپزخانه و اتاق نشیمن استفاده می شود که این مدل آشپزخانه به جزیره معروف هستند و شما میتوانید با گذاشتن مبلمان فضای اتاق نشیمن را از آشپزخانه جدا کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

عکس تزیین دکوراسیون خانه های کوچک

>> کاربرد استفاده از فضای زیر پله در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

در صورتیکه خانه شما پله به طبقه دیگری دارد، حتماً از فضای زیر پله استفاده کنید. اکنون شاید بپرسید چه طور میتوان از فضای زیر پله استفاده کرد و چه کاربردی دارد؟ ما به شما می گوییم که خیلی ساده است. به عنوان نمونه میتوانید در این فضا کشو یا کمدی برای قرار گرفتن کفش ها بسازید. کمد و قفسه های پنهان زیر پلکان خانه یکی از رایج ترین روشها برای دکوراسیون خانه های کوچک دوبلکس است. همچنین، میتوانید با یک چیدمان ساده چند قفسه کتاب ایجاد کنید و زیر پله را تبدیل به یک مکان آرام و دنج برای کتاب خوانی کنید.

>> مبلمان بزرگ برای دکوراسیون خانه های کوچک

با وجود آنکه با تأکید بر کوچک بودن فضاهای خانه، نکاتی برای بزرگتر نشان دادن آن ها ارائه می کنیم، ولی استفاده از لوازم و مبلمان بزرگ در دکوراسیون خانه های کوچک میتواند تا حد زیادی به استفاده بهینه از محیط محدود اتاق ها کمک کند. مثلا به جای استفاده از تعداد زیادی مبل های تک نفره کوچک میتوانید از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتاق مورد نظرتان بهره ببرید. به این ترتیب فضای اتاق مرتب تر نشان داده می شود و از شلوغی بی مورد فضا، به واسطه مبل ها و صندلی های کوچک و گوناگون جلوگیری خواهد شد.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

نمونه دکوراسیون خانه های کوچک

>> استفاده از فرش های کوچک برای دکوراسیون خانه های کوچک

برای دکوراسیون خانه های کوچک انتخاب فرش های بزرگ اصلاً توصیه نمی شود. از آنجا که امروزه اغلب آپارتمان ها دارای کفپوش های مدرن است پس به راحتی میتوانید از فرش های کوچک تر برای فضای داخلی تان استفاده کنید که تمام سطح کف را نپوشاند. اگر کف فضای شما موزاییک است حتماً از موکت های بدون طرح، با بافت عمودی شکل و رنگ خنثی برای مفروش کردن دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

عکس دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی

>> برای دکوراسیون خانه های کوچک پرده اتاق ها را تاحدامکان بالاتر نصب کنید

یک راز کوچک ولی بسیار کاربردی میان خیلی از طراحان برای دکوراسیون خانه های کوچک است که می خواهیم با شما در میان بگذاریم و آن راز این است که هرچه پرده را به سقف نزدیکتر بزنید، سقف خانه بلندتر بنظر می رسد. این نکته مهم را زمان خرید پرده اتاق پذیرایی و یا نصب پرده در نظر بگیرید. به دلیل آن که بزرگ تر نشان دادن اتاق پذیرایی که جای پرترددی نسبت به سایر نقاط خانه است، بسیار پر اهمیت خواهد بود.

>> اهمیت رنگ ها در دکوراسیون خانه های کوچک

در دکوراسیون خانه های کوچک حتما از بافت و طرح های ساده استفاده کنید. اتاق های کوچک خانه باید به شکلی کاملاً مناسب و با به کارگیری رنگ هایی ملایم، حسی از راحتی و آرامش را به ساکنین آن منتقل کنند. سعی کنید از یک طیف رنگی مشخص برای اتاق های مختلف منزل استفاده کنید تا یکپارچگی رنگی در محیط کوچک خانه حفظ شود. مثلا میتوانید از رنگ های نزدیک به سفید، برای تمام دیوارها، سقف و کفپوش های خانه استفاده نمایید و از تنوع رنگی غیرضروری در قسمت های مختلف منزل پرهیز کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

>> استفاده از آینه برای دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از آینه یکی از قدیمی ترین ترفندهای بزرگ نمایی فضا است. آینه ها را میتوانید مقابل منابع نوری نصب کنید و به سادگی فضای داخلی تان را دو برابر کنید. حتماً توجه داشته باشید که آینه ی انتخابی شما ابعاد مناسبی داشته باشد استفاده از آینه های کوچک برای دکوراسیون خانه های کوچک نه تنها فضای شما را بزرگ نشان نمی دهد بلکه صرفا در فضای شما اغتشاش بصری ایجاد می کند.

>> نحوه ی چیدمان مبل و میز نهار خوری در دکوراسیون خانه های کوچک

خانه های کوچک معمولاً فضایی برای گذاشتن میز نهار خوری در آشپزخانه را ندارند. به همین دلیل در خیلی از خانه ها می بینید که میز نهار خوری در بیرون آشپزخانه و در فضای حال قرار گرفته است. استفاده از میزهای گرد در دکوراسیون خانه های کوچک انتخابی هوشمندانه است. چون این میز ها هم از نظر ظاهری فضا گیر نیستند هم تعداد افراد بیشتری میتوانند دور آن بنشینند. پایه های میز های گرد اکثرا مرکزی هستند و در رفت و آمد ها فضای کمتری را اشغال می کنند و برخورد با آن ها کاهش می یابد.

دکوراسیون خانه های کوچک ایرانی با طراحی های زیبا

دکوراسیون خانه های کوچک

منبع: سرپوش

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
اگر عکس های که کذاشته اید خانه های کوچک باشند من در حقیقت در لانه مرغ زندگی می کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار