پیش بینی آخر هفته بارانی در نیمه شمالی کشور
کد خبر: ۱۸۷۴۷۴
تاریخ انتشار: 2020 August 12    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

سازمان هواشناسی با پیش بینی آخر هفته بارانی در نیمه شمالی کشور از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در ۵ استان خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و فردا در آذربایجان غربی، گیلان، شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و رعدوبرق پیش بینی شده است.

طی چهار روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان، شرق فارس و شرق بوشهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور همچنان تداوم خواهد داشت و باعث رخداد گردوخاک به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و مناطقی از خراسان جنوبی خواهد شد. روز‌های پنجشنبه و جمعه توفان گردوخاک در منطقه زابل دور از انتظار نیست. همچنین طی سه روز آینده سرعت باد در جنوب سمنان، قم، شمال اصفهان و جنوب تهران در ساعات بعدازظهر افزایش می‌یابد و احتمال غبار محلی در این استان‌ها وجود دارد.

امروز خلیج فارس و از فردا تا شنبه آینده بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است، ضمن این که از امروز تا یکشنبه آینده دریای خزر مواج پیش بینی شده است. از جمعه تا اواخر هفته آینده کاهش نسبی دما ۵ تا ۸ درجه‌ای در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای از افزایش ارتفاع امواج دریای خزر به یک تا ۲ متر طی امروز و فردا خبر داده و اثر این مخاطره را پاره شدن تور‌های صیادی، آسیب دیدن قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک اعلام کرده است.

این سازمان با توصیه نسبت به اعمال محدودیت در تردد قایق‌های سبک و تفریحی و ممانعت از شنا کردن بر محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل تاکید کرده است.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار