قیمت هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان شد
کد خبر: ۱۸۷۴۶۰
تاریخ انتشار: 2020 August 12    -    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۶۰۰ تومان کاهش داشته است.

حجت درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که ثبات نسبی قیمت مرغ تا پایان هفته در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به همخوانی هزینه تمام شده تولید با قیمت کنونی مرغ کمبودی در عرضه مرغ در ماه محرم وجود ندارد که بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به تنش گرمایی، وزن گیری مرغ در فصل تابستان نسبت به بهار متفاوت است به طوریکه علی رغم ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی، مازادی در عرضه نداریم.
تداوم مشکلات تامین نهاده‌های دامی در بازار

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی کماکان همانند گذشته است، بیان کرد: هم اکنون بخش عمده نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از بازار سیاه تامین می‌شود، درحالیکه با تخصیص ارز دولتی بخش عمده ذرت و کنجاله با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: عدم حمل به موقع نهاده علت اصلی اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد است و از آن جا که مرغدار با موجود زنده سر و کار دارد، چاره‌ای جز تامین نهاده با نرخ بالا ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان اصرار می‌ورزند، ستاد تنظیم بازار باید از ابزار‌های کنترلی بر فروش نهاده‌ها استفاده کند چرا که مرغداران در پایان خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می‌رسد، امکان نگهداری در سالن‌ها وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ بیان کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می‌پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار