کشوری که ۱۰۰ روزرا بدون کرونا گذارند
کد خبر: ۱۸۷۳۱۳
تاریخ انتشار: 2020 August 10    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
مقامات نیوزیلند اعلام کردند از زمان شناسایی آخرین مورد انتقال بومی کروناویروس در این کشور بیش از ۱۰۰ روز گذشته است که می‌تواند نقطه عطف مهمی باشد.

بنابر اعلام مقامات نیوزیلند بیش از ۱۰۰ روز است که مورد انتقال بومی کروناویروس در این کشور گزارش نشده است. تا امروز (دوشنبه) ۱۲۱۹ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از جمله ۲۳ مورد فعال گزارش شده است که این ۲۳ نفر در قرنطینه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.


کشویر که 100 روزرا  بدون کرونا گذارند

مقامات نیوزیلند با بیان اینکه در مدت ۱۰۰ روز هیچ نوع انتقال بومی کروناویروس نداشته ایم، اظهار داشتند: تمامی موارد جدید ابتلا از خارج وارد کشور شده است و در مجموع تاکنون ۲۲ نفر از مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

درحالیکه در دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه نیوزیلند، همچون استرالیا یا ایالات متحده همچنان تلاش‌ها برای مقابله با همه گیری این بیماری ادامه دارد، نیوزیلند نمونه‌ای در روند مقابله با کروناویروس جدید است. یکی از دلایل مهار شیوع کروناویروس در نیوزیلند این است که اگرچه به نظر می آید همه گیری این بیماری در این کشور تحت کنترل است، روزانه هزاران مورد تست تشخیص کروناویروس انجام می‌شود.

به گفته نخست وزیر نیوزیلند استراتژی این کشور برای مقابله با این ویروس راهکاری ساده بوده است: "سخت و به موقع وارد عمل شدیم".

تدابیر مربوط به منع رفت و آمد در این کشور به طور جدی اجرا شد و همچنین اعمال سختگیرانه ترین قوانین برای مدت پنج هفته به قوت خود باقی بود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، همچنین طبق اعلام وبسایت وزارت بهداشت این کشور، حذف بیماری کووید-۱۹ به معنای ریشه کن کردن ویروس از نیوزیلند برای همیشه نیست بلکه این اطمینان وجود دارد که حداقل برای مدت ۲۸ روز زنجیره انتقال ویروس در جامعه از بین رفت و می توان در آینده نیز هر گونه ورود موارد جدید مبتلا از خارج کشور را مهار کرد.

بهداشت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار