در چه صورت مصرف برنج می‌تواند منجر به مرگ شود؟
کد خبر: ۱۸۷۲۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 10    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
دانشمندان دانشگاه سالفورد انگلیس پس از انجام تحقیقی در خصوص مصرف برنج به عنوان یکی از اصلی‌ترین موارد در رژیم غذایی افراد هشدار دادند.

همانطور که بار‌ها و بار‌ها از سوی متخصصان تغذیه هشدار داده شده است، رژیم‌های غذایی تاثیرات بسیاری در سلامت بدن دارند و گاهی مصرف بی‌اندازه برخی از مواد غذایی مانند برنج می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

در چه صورت مصرف برنج می‌تواند منجر به مرگ شود؟

دانشمندان به تازگی دریافتند که مصرف زیاد برنج خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را به دلیل وجود آرسنیک طبیعی افزایش می‌دهد. انباشت آرسنیک در این ماده غذایی باعث بیماری کبد و در نهایت مرگ افراد می‌شود.

برنج جزو رژیم‌های غذایی مهم در سراسر جهان محسوب شده و توسط میلیون‌ها نفر به‌ویژه در کشور‌های در حال توسعه برای تأمین کالری مورد نیاز مصرف می‌شود.

آرسنیک از طریق خاک جذب برنج می‌شود، از این ماده شیمیایی به طور طبیعی برای آفت زدایی استفاده می‌شود. در همین رابطه محققان دانشگاه‌های منچستر و سالفورد مطالعه‌ای که بر روی تعدادی از بیماران قلبی انجام دادند، دریافتند آن دسته از افرادی که در مصرف برنج زیاده روی کرده بودند بیشتر از سایرین در معرض مرگ قرار داشتند. دانشمندان در کنار این عامل، عوامل دیگری از قبیل چاقی، استعمال دخانیات و سن را هم مورد بررسی قرار دادند. از سوی دیگرمتخصصان نسبت به حذف کامل برنج از رژیم غذایی نیز هشدار دادند.

به گفته آن‌ها برنج سرشار از فیبر بوده که بسیار برای بدن مفید است، اما افراد باید توجه داشته باشند برنجی را انتخاب کنند که میزان آرسنیک آن کم باشد.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
4
چجوری برنجی انتخاب کنیم که آرسنیک کمتری داشته باشه؟
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
4
حالا یه دکان و بازار هم باز میشه به اسم برنج بدون آرسنیک !
برنج با آرسنیک 50 درصد و برنج با آرسنیک 100 درصد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
1
جمل کنید این دم و داستان .‌یا برنج مردم را نمی ت امید تولید کنید یا وارد .......حالا برایش فلسفه علمی نی آوردی..حتما برنج می خواهد بشود کیلویی ۱۰۰ تومان...مرد م نگران نخوردن آن نشوند مثل گوشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار