نصب آلاچیق و هزینه آن
کد خبر: ۱۸۷۲۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 10    -    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
برای آنکه بتوانید فضای سبز باغ و یا حیاط خود را طراحی کنید گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما قرار می‌گیرد، وسایلی که هر کدام به نوبه خود می‌توانند امکانات فضای سبز شما را بهبود بخشیده و آسایش و البته زیبایی بیشتری را نیز به فضای سبز شما ببخشند. در این مطلب تصمیم داریم که به موضوع نصب آلاچیق و هزینه آن بپردازیم و شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

نصب آلاچیق و هزینه آن«تابناک با تو» - داشتن یک حیاط یا باغ هر چند کوچک می‌تواند لذت بسیاری را به دنبال داشته باشد. اینکه شما بتوانید به‌خصوص در فصل‌های گرم سال ساعت‌ها در فضای سبز دلنشین حیاط خود بگردید و در میان بوی برگ و چمن، هوایی تازه کنید می‌تواند خستگی شلوغی‌ها و دغدغه‌های زندگی را از شما دور کند. این موضوع می‌تواند با یک طراحی هوشمندانه و مناسب فضای سبز بهبود به مراتب بیشتری نیز پیدا کند.

به طور کلی برای آنکه بتوانید فضای سبز باغ و یا حیاط خود را طراحی کنید گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما قرار می‌گیرد، وسایلی که هر کدام به نوبه خود می‌توانند امکانات فضای سبز شما را بهبود بخشیده و آسایش و البته زیبایی بیشتری را نیز به فضای سبز شما ببخشند. به همین دلیل هم هست که آب‌نما، باربیکیو، تاب، آلاچیق و... وسایل پرکاربردی در طراحی فضای سبز به حساب می‌آیند. در این مطلب تصمیم داریم که به موضوع نصب آلاچیق و هزینه آن بپردازیم و شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

نصب آلاچیق و هزینه آن

انواع آلاچیق

آلاچیق‌ها اقامتگاه‌های نسبتاً کوچکی هستند که می‌توان از آن‌ها در طراحی حیاط، باغ، روف گاردن و یا هر فضای سبز دیگری استفاده کرد. استفاده از آلاچیق می‌تواند محیط کاربردی‌تر و دنج‌تری را در فضای سبز شما به جا بگذارد. این فضا بسته به شرایط آب‌وهوا مثل باران، برف و... محیط ایمنی را برای شما فراهم کرده و موجب می‌شود که بتوانید با خاطری آسوده از فضای سبز منزل خود بهره‌مند شوید.

به طور کلی باید بگوییم که آلاچیق‌ها انواع متفاوتی دارند که بسته به متریال، طراحی، هزینه و... از هم متمایز خواهند شد. معمولاً متریال‌های به کار رفته در آلاچیق‌ها شامل شیشه، فلز، چوب و... می‌شود، اما رایج‌ترین و بهترین آن‌ها، آلاچیق‌های چوبی هستند. آلاچیق‌های چوبی نیز، خود به انواع و دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

چوب درخت سرو

این نوع از چوب‌ها در طراحی آلاچیق‌ها قیمت و همین‌طور وزن کمی دارند و می‌توانند با محیط‌زیست نیز همگام باشند.

چوب درخت توسکا

این نوع از چوب ماندگاری بالایی دارد و به همین دلیل نیز گزینه ایده آل بسیاری از افراد به حساب می‌آید.

چوب درخت کاج

دوام بالای چوب درخت کاج در کنار زیبایی آن موجب شده که آلاچیق‌های چوبی از درخت کاج نیز محبوبیت بالایی پیدا کنند.

علاوه بر متریال، آلاچیق‌ها از نظر طراحی و شکل ظاهری‌شان نیز به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند. برای مثال آلاچیق‌هایی با طراحی ژاپنی ظاهر متفاوتی دارند و معمولاً در ساخت آن‌ها از چوب صدر و توسکا اضافه می‌شود. این نوع از آلاچیق‌ها غالباً نادر هستند و رواج چندانی ندارند. نوع دیگری از آلاچیق‌ها نمونه‌هایی با سقف شیروانی هستند. در ساخت سقف این نوع از آلاچیق‌ها که بیشترین رواج را نیز دارند غالباً از مصالحی همچون سفال، چوب، آجر، بتن و... استفاده می‌شود. نمونه بعدی آلاچیق‌ها آن‌هایی هستند که تیرک‌هایی افقی دارند. در طراحی این مدل آلاچیق‌ها تیرک‌هایی چوبی استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی می‌تواند در افزایش استحکام آلاچیق نیز بسیار مؤثر باشد.

نصب آلاچیق و هزینه آن

شما می‌توانید در آلاچیق موردنظر خود سبک دکوراسیونی مخصوص به خود را اجرا کرده و طراحی زیبایی را در آن فراهم کنید. توصیه‌ای که برایتان داریم آن است که آلاچیق خود را متناسب با فضایی که در حیاط و یا باغ خود دارید انتخاب کنید. شما می‌توانید با توجه به ابعاد موجود در فضای سبز خود به سراغ شکل‌های متفاوت مربعی، مدور، مجلل، محصورشده و... بروید.

نصب آلاچیق

به طور کلی باید بگوییم که نصب آلاچیق به دو صورت کلی رخ می‌دهد. اگر تصمیم داشته باشید که طرحی سفارشی را در آلاچیق خود پیاده کنید و یا از ابعاد غیراستاندارد و غیر آماده برای آن استفاده نمایید طبیعی است که نصب آلاچیق پروسه بسیار متفاوتی را طی خواهد کرد.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با نصب آلاچیق سفارشی و با کمک شیشه‌های سکوریت امنیت آلاچیق خود را افزایش دهند. این موضوع می‌تواند در فصل‌ها سرد سال نیز از وارد شدن رطوبت و سرما به داخل آلاچیق جلوگیری نماید. علاوه بر این قرارگیری پنکه، بخاری و... نیز از دیگر مواردی هستند که غالباً در نصب آلاچیق‌های سفارشی در نظر گرفته می‌شوند. در صورتی که نصب آلاچیق‌های پیش‌ساخته شیوه کاملاً متفاوتی دارند. این نوع از آلاچیق‌ها فضای دائمی ندارند و در مدت زمان بسیار کوتاهی نیز ساخته می‌شوند.

هزینه آلاچیق

با توجه به نوسانات قیمتی که امروزه بازار را تحت تأثیر خود قرار داده نمی‌توان هزینه‌ای مشخص دقیق از نصب آلاچیق را مطرح کرد. با این حال اگر بخواهیم بازه‌ای کلی و حدودی از قیمت آلاچیق را مطرح کنیم می‌توانیم به بازه ۳ میلیون تومان تا بیش از ۴۰ میلیون تومان اشاره کنیم.

طبیعی است که هزینه آلاچیق و هزینه نصب آلاچیق به مسائل بسیار متفاوتی همچون متراژ آلاچیق، جنس و متریال، کیفیت مصالح به کار رفته، نوع طراحی آلاچیق، مبلمان موجود در آلاچیق، نوع سقف انتخابی و... بستگی خواهد داشت. به همین دلیل هم تغییر در هر کدام از این موارد می‌تواند هزینه نصب و طراحی آلاچیق را کاهش و یا افزایش دهد.

نصب آلاچیق و هزینه آن

از دیگر نکاتی که می‌توان در رابطه با هزینه آلاچیق اشاره کرد آن است که استفاده از دیوار‌های آکاردئونی که قابلیت جابه‌جایی دارند می‌توانند در هزینه آلاچیق شما تأثیر بسیاری داشته باشند. این نوع از آلاچیق‌ها به دلیل کارگذاری ستون‌هایی بیشتر گران‌تر خواهند بود. طبیعی است که محل قرارگیری آلاچیق نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در قیمت آلاچیق داشته باشد.

منبع: برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
0
الان مشکل مردم ایران انتخاب آلاچیق است !!!
نه اینکه اجاره اخر ماه را از کجا بیاورند !
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار