گره خوردن دو چترباز تهرانی روی کابل های فشار قوی برق+عکس
کد خبر: ۱۸۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 08    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد دو چترباز با یک چتر در ارتفاع حدوداً 70 متری روی کابلهای برق فشارقوی سقوط کرده و به صورت کاملاً خطرناک بین زمین و آسمان معلق مانده‌اند.

وی تصریح کرد: چون برقها، فشار قوی بود در ابتدا باید توسط عوامل اداره برق، برقها قطع، ترانسها و خازنها تخلیه می‌شد که آتش‌نشانان به محض حضور در محل مشغول نصب کارگاه و انجام هماهنگی‌های لازم شدند و عوامل اداره برق نیز در محل حضور یافتند که به یک‌باره هر دو چترباز از بالا به پایین سقوط کردند اما با توجه به اینکه چترِ پاره شده، هنوز به آنها متصل و جدا نشده بود این دو چترباز با سرعت به زمین برخورد نکردند البته هر دو پس از سقوط، از ناحیه کمر و پاها دچار آسیب‌دیدگی شدند.

وی افزود: آتش‌نشانان در وضعیتی که شرایط حمل و نقل بسیار سخت بود هر دو مصدوم را پس از تلاش بسیار به پایین منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.

ملکی متذکر شد: در سالهای گذشته نیز شاهد چنین حوادثی حتی در ارتفاع 150 متری بوده‌ایم، این حوادث سختیهای بسیار زیادی را درپی دارد، در برخی موارد قطع برق تا دو ساعت زمان می‌برد چون نیاز به اخذ مجوزها و حضور تیمهای ویژه در محل حادثه دارد.

عکس های گره خوردن دو چترباز تهرانی روی کابل های فشار قوی برق

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه ارتفاعات وردیج به هیچ وجه مکان مناسبی برای ورزشهای هوایی نیست، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اخطاری که بارها داده شده است، متاسفانه شاهد هستیم که چتربازها و پاراگلایدر سوارها در آن مکان فعالیت می‌کنند در صورتیکه با یک تغییر شرایط باد، این افراد روی کابلهای برق سقوط می‌کنند و به دفعات باعث بروز حادثه شده است

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
0
تفریح مرفهین بی درد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار