خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها
کد خبر: ۱۸۷۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 08    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
رانندگی خودران این خودرو مریخی حرکت و جستجو در سطح مریخ را بسیار سریع‌تر می‌کند. تبادل داده بین مریخ و زمین چندین دقیقه طول می‌کشد. در نسخه‌های قبلی مریخ‌نوردان از تمامی محیط اطراف خود عکس می‌گرفتند و به زمین ارسال می‌کردند و کاربران در زمین بر اساس این اطلاعات حرکت بعدی را به سوی مریخ مخابره می‌کردند.

خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها

خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها«تابناک باتو» ـ پیشرفته‌ترین و گران قیمت‌ترین خودرویی که در سال‌های اخیر ساخته شده، برای تحقیق جدید ناسا در مریخ استفاده می‌شود. در تابستان امسال، سه فضاپیمای کاوشگر راهی سیاره سرخ شده‌اند. این یک از موضوعات در باره تازه‌های فناوری است.

خودرو مریخی

خودرو جدید مریخ‌نورد ناسا با نام Perseverance یک ربات متحرک است که در آن از هوش مصنوعی استفاده شده است.

این خودرو رباتیک در مناطق بسیار پیچیده در مریخ حرکت خواهد کرد و به بررسی سطح مریخ و ترکیب آن خواهد پرداخت. یکی از نشانه‌هایی که دانشمندان امیدوار هستند از آن اثری پیدا کنند یافتن سرنخی از حیات در این سیاره است.

این خودرو بر خلاف نمونه‌های قبلی خودران است و با استفاده از هوش‌مصنوعی در بسیاری از حالت‌ها بدون کنترل‌کننده انسانی حرکت می‌کند.

هم اکنون یکی از چالش‌های صنعت خودروسازی در جهان رانندگی خودران است و ناسا در این خودرو از الگوریتم‌های پیچیده برای رانندگی خودارن استفاده کرده است. این خودرو مریخی از سنسور و رادار‌های مختلفی استفاده می‌کند و با تحلیل داده‌های گرافیکی به بینایی ماشین دست پیدا می‌کند.

رانندگی خودران این خودرو مریخی حرکت و جستجو در سطح مریخ را بسیار سریع‌تر می‌کند. تبادل داده بین مریخ و زمین چندین دقیقه طول می‌کشد. در نسخه‌های قبلی مریخ‌نوردان از تمامی محیط اطراف خود عکس می‌گرفتند و به زمین ارسال می‌کردند و کاربران در زمین بر اساس این اطلاعات حرکت بعدی را به سوی مریخ مخابره می‌کردند. اکنون چنین پروسه زمان‌بری حذف شده است و خود مریخ‌نورد حرکتش را کنترل می‌کند.

در بینایی این خودرو، عکس‌های دوربین‌های مختلف با هم ترکیب می‌شوند تا تصویری سه بعدی برای بینایی ماشین ساخته شود.
البته مهندسان ناسا برای این خودروی خودران از نسل‌های قدیمی‌تر پردازنده‌ها استفاده کرده‌اند، چون ترس از این وجود داشته که پردازنده‌های جدید عملکرد مناسبی در فضا نداشته باشد.

تسلا جلوتر از آئودی

خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها

در چند سال اخیر خودروسازان بزرگ سعی دارند در زمینه خودروهای برقی پیشرفت کنند، اما برخی کارشناسان اعتقاد داشتند این شرکت‌ها از تسلا عقب افتاده‌اند. اکنون مدیرعامل آئودی اذعان داشته که این شرکت در زمینه توسعه خودروهای برقی دو سال از تسلا عقب‌تر است.

به گفته مارکوس دوسمن، مدیرعامل این شرکت آلمانی تسلا به دلیل جلوتر بودن از نظر زمانی در زمینه تکنولوژی در زمینه خودروهای برقی دست بالا را دارد. برتری‌ها این شرکت در زمینه خودروهای برقی به تکنولوژی باتری باز می‌گردد. البته تسلا در زمینه خودروهای خودران هم از رقبای خود پیش افتاده است.

خودروهای تسلا از محبوبیت زیادی برخوردارند

شرکت‌های آلمانی از جمله آئودی سعی دارند این اختلاف را کاهش دهند و به صفر برساند. آئودی برنامه دارد تا سه سال دیگر از نظر تکنولوژی خودروهای برقی و خودران به سطح رقیب خود، تسلا برسد.

شرکت فولکس واگن هم نسل جدید خودروهای برقی خود را در سال‌های آینده به تدریج روانه بازار خواهد کرد. آی دی ۳ سومین خودرو انقلابی فولکس واگن پس از بیتل و گلف است.
این خودرواز موتوری الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور در محور عقب خودرو قرار گرفته و چرخ‌های عقب را حرکت می‌دهد.

آی دی سه با ۳ نوع باتری و به همین دلیل با قیمت‌های متفاوتی وارد بازار می‌شود. نسخه‌پایه‌ دارای برد ۳۳۰ کیلومتری با یک‌بار شارژ است. دو نسخه دیگر ۴۲۰ و ۵۵۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ پیمایش دارند. دو شرکت آلمانی مرسدس بنز و ب ام و نیز برنامه‌های مشابهی دارند.

کابل جدید گوگل زیر اقیانوس

خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها

شرکت گوگل برای ارتباط بهتر محل ذخیره اطلاعات خود بین منابع ذخیره در بریتانیا ،آمریکا و اسپانیا پروژه جدید کابل گریس هایپر را در بستر اقیانوس انجام خواهد داد.
این کابل می‌تواند سرعت و کیفیت خدمات گوگل را در دو سوی اقیانوس بهبود دهد.

پیش از این گوگل سه پروژه مشابه را برای افزایش کیفیت خدمات خود انجام داده بود.در طرح جدید گوگل بیش از ۳۰ کابل قطور فیبرنوری استفاده می‌کند.
گوگل قصد دارد با این مسیر جدید شبکه خود را قابل اعتماد‌تر و قطعی‌ها را در شرایط بحرانی کاهش دهد.


دوربین جدید سونی


شرکت سونی دوربین جدید آلفا هفت اس مارک ۳ را معرفی کرده است که از آن می‌توان به عنوان انقلابی در دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری سبک این شرکت نام برد.
دوربین جدید سونی یک دوربین عکاسی است که با هدف فیلمبرداری توسعه پیدا کرده است. برای افزایش قدرت فیلمبرداری دوربین در شب برخلاف بیشتر دوربین‌ها، مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است تا هر پیکسل دوربین بزرگتر و قدرت جذب نور بیشتری داشته باشد. این‌کار باعث می‌شود این دوربین در شرایطی که بیشتر دوربین‌ها قادر به فیلمبرداری نیستند با کمترین نویز و نور، فیلمبرداری کند.
حسگر این دوربین از نوع فول فریم و ۱۲ مگاپیکسلی است و توانایی فیلمبرداری با فریم ریت ۱۲۰ را در قاب چهار کی دارد.
دوربین جدید سونی توانایی ضبط تصاویر چهار کی با فریم ریت ۶۰ و به صورت ۱۰ بیتی داخلی را هم دارد.
این دوربین دارای سیستم فوکوس جدید سونی است که این شرکت ادعا می‌کند نسبت به مدل‌های قبلی سریع‌تر شده است و می‌تواند با استفاده از الگوریتم‌های خاص خود حیوان و انسان را تشخیص داده و تعقیب کند.

خودرو جدید ناسا برای کاوش مریخ و دیگر خبرها


تیک تاک الگوریتم باز می‌کند

اپ چینی تیک تاک که مورد انتقادهای شدید در آمریکا و برخی دیگر از کشورها به دلیل مسايل امنیتی قرار گرفته است قصد دارد، الگوریتم خود را باز کند تا منتقدان خود را قانع کند که امن است.
این شرکت با باز کردن الگوریتم‌های داخلی خود می‌خواهد به کارشناسان امکان بررسی کامل خود را بدهد و این ترتیب نشان دهد که تهدیدی برای امنیت کاربران نیست. این اپلیکشین البته رقبا را هم به چالش کشیده که چنین کاری را انجام دهند تا مشخص شود کدام امن‌تر هستند.
گفتنی است دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری آمریکا از ممنوع کردن اپلیکیشن چینی تیک‌تاک در این کشور به دلیل نگرانی‌های امنیتی خبر داده است. تیک تاک یک میلیارد عضو دارد و بیشتر کاربران آن نوجوانان هستند. این پلت‌فرم ویدیویی پیش از این در هند نیز ممنوع شده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
0
چقر شبیه پرایده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار