چین روستایی را به دلیل طاعون قرنطینه کرد
کد خبر: ۱۸۷۰۶۶
تاریخ انتشار: 2020 August 08    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بعد از فوت بیمار طاعونی در روستایی در بخش مغولستان چین، دولت این کشور این منطقه را قرنطینه کرد.

به نقل از رسانه فارسی زبان؛ بعد از فوت بیمار طاعونی در روستایی در بخش مغولستان چین، دولت این کشور این منطقه را قرنطینه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شهر ایالت مغولستان داخلی (چین) همچنین منطقه ای را که روستا در آن قرار دارد، در سیستم چهار سطح خود برای پاسخ طاعون تا پایان سال، در سطح چهار سطح هشدار قرار داده است.

کمیسیون بهداشت و درمان شهری در بخش مغولستان داخلی روز پنجشنبه اعلام کرد: مقامات شهری در منطقه مغولستان داخلی پس از درگذشت یکی از ساکنان آنجا که نوع روده ای از طاعون را گرفته بود، روستایی را قرنطینه کردند.

موارد طاعون در چین نادر نیست، اگرچه شیوع آن به طور فزاینده ای نادر است. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، چین ۲۶ مورد و ۱۱ مورد فوت را گزارش کرده است.

کمیسیون بهداشت و درمان در بیانیه ای در وب سایت خود گفت: شهر باوتو دهکده ای را که بیمار فوت شده در آن زندگی کرده و تماس های نزدیک با دیگران داشته را قرنطینه کرده است، البته تاکنون نتیجه تست ها برای این افراد در تماس با بیمار منفی بوده و آنها داروهای پیشگیری مصرف کرده اند، را پلمپ کرد.

این شهر همچنین منطقه ای را که روستا در آن قرار دارد، در سیستم چهار سطح خود برای پاسخ طاعون تا پایان سال، در سطح اضطراری رتبه دوم قرار داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چینی، کمیسیون بهداشت و درمان شهرستان باوتو با اشاره به دسته تشخیص داده شده از علائم از جمله اسهال، درد شدید شکم و تب بالا، مطابق دستورالعمل های صادر شده، گفت: این بیمار که در اثر نارسایی سیستم گردش خون درگذشته، به دلیل ابتلا به "طاعون روده" درگذشته است.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار