مرغ دوباره گران شد
کد خبر: ۱۸۷۰۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 07    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۹ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۷۰۰ تا یک هزار تومان رشد داشته است.

حجت درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی هفته پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در همین حد باقی بماند.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حجت با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، بیان کرد: بنابر آمار بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفته که با این حجم جوجه ریزی کمبودی در عرضه نداریم.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به تنش گرمایی، وزن گیری مرغ در فصل تابستان نسبت به بهار متفاوت است به طوریکه علی رغم ۱۱۰ میلیون جوجه ریزی، مازادی در عرضه نداریم.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های تولید امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار وجود ندارد، چنانچه مسئولان خواهان عرضه با نرخ مصوب هستند، نهاده با نرخ مصوب را باید در اختیار مرغداران قرار دهند.
بازار نهاده‌های دامی‌تعریفی ندارد

حجت با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار همچنان ۲ نرخی است، گفت: هم اکنون بخش عمده نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از بازار سیاه تامین می‌شود، درحالیکه با تخصیص ارز دولتی بخش عمده ذرت و کنجاله با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: عدم حمل به موقع نهاده علت اصلی اختلاف قیمت مصوب با بازار آزاد است و از آن جا که مرغدار با موجود زنده سر و کار دارد، چاره‌ای جز تامین نهاده با نرخ بالا ندارند.

حجت با اشاره به اختلاف ۳ برابری قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب بیان کرد: با توجه به تامین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل ۳ هزار تومان هزینه تمام شده تولید افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه‌های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گفته حجت، با وجود آنکه ۴۰ تا ۵۰ درصد نهاده های دامی از کانال دولت و مابقی بازار آزاد تامین می‌شود، به همین خاطر عرضه با نرخ‌های مصوب بیانگر استمرار زیان ۴ ماهه اخیر مرغداران است، در حالیکه اگر مسئولان دولتی از نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان حمایت کنند، تولیدکننده با اطمینان خاطر بیشتری به تولید ادامه می‌دهد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ بیان کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می‌پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
0
میشه بگید چه چیزی در این مملکت با گذشت زمان ارزان می شود؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
0
0
کی گوشش بدهکار این حرفاست. جیباشی خودشونو پر کنن بسه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار