جزئیاتی از حادثه دیشب در صالح آباد تهران
کد خبر: ۱۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: 2020 August 06    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
گود برداری غیر اصولی یک ساختمان مسکونی منجر به ریزش یک ساختمان ۳ طبقه و همچنین ایجاد آتش سوزی و خسارت به ساختمان‌ها و انبارهای مجاور شد.

گود برداری غیر اصولی یک ساختمان مسکونی منجر به ریزش یک ساختمان ۳ طبقه و همچنین ایجاد آتش سوزی و خسارت به ساختمان‌ها و انبارهای مجاور شد.

در ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه روز گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر احتمال آوار یک ساختمان با کاربری اسباب بازی فروشی واقع در صالح آباد غربی انتهای خیابان کلهر تقاطع خیابان گودرزی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله گروه امداد و نجات ۶ را عازم محل حادثه کرد.

عزیز غلامی نسب مدیر منطقه هفت عملیات در گزارشی از نحوه وقوع این حادثه اعلام کرد: در حاشیه یک محل گود برداری تعدادی منزل مسکونی و تجاری واقع شده بود که در اثر غیر اصولی بودن این گود برداری، ساختمان‌ها دچار صداهای ناهنجار و همچنین تغییر حالت شده بود که پس از حضور نیروهای آتش نشانی کلیه ساختمان‌های مجاور تخلیه گردیده بود؛ لذا پس از تخلیه ساکنین، به یکباره ساختمان ۳ طبقه مجاور زمین گود برداری شده دچار ریزش به طور کامل شده که در پی این آوار علمک گاز دچار شکستگی شده و پس از انتشار شدید گاز و همچنین اتصالی کابل‌های برق آتش سوزی مهیبی در محل حادثه رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: قبل از ریزش ساختمان دو ایستگاه کامل آتش نشانی در نزدیکی محل مستقر گردیده بودند که بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و با توجه به شدت آتش سوزی و احتمال سرایت شعله آتش به ۳ انبار مجاور و همچنین احتمال آوار مجدد، ۳ ایستگاه دیگر آتش نشانی تهران به همراه خودروهای پشتیبانی رهسپار محل حادثه می‌شوند.

غلامی نسب تصریح کرد: دود ناشی از آتش سوزی به ساختمان‌های مجاور سرایت کرده بود و همچنین آوار شکل گرفته منجر به ریزش دیواره‌های ساختمان‌های مجاور شده بود که خوشبختانه با دقت عمل و تدابیر عملیاتی آتش نشانان خوشبختانه هیچکس دچار آسیب دیدگی نشد.

وی افزود: نیروهای عملیاتی تا حضور عوامل شرکت گاز توانستند شعله‌های آتش را مهار و مانع از سرایت بیشتر به ساختمان‌های مجاور شوند و پس از قطع جریان اصلی گاز توسط عوامل مربوطه، آتش نشانان اقدام به مهار کامل شعله‌های آتش کرده و پس از آوار برداری شعله‌های به جا مانده از این آتش سوزی را به طور کامل خاموش کردند.

غلامی نسب در پایان ضمن تشکر از عملیات به موقع آتش نشانان ایستگاه‌های ۲۲، ۳۵، ۴۷، ۸۱، ۸۳، گروه امداد و نجات ۶ و خودروهای پشتیبانی افزود: اگر سرعت عمل مناسب و تدابیر عملیاتی بسیار خوب آتش نشانان نبود ممکن بود در این حادثه تعدادی از همشهریان جان خود را از دست دهند.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار