افزودن ۳ ماده به شامپو برای تقویت و پرپشت شدن موها
کد خبر: ۱۸۶۹۲۹
تاریخ انتشار: 2020 August 07    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
یکی از مشکلات ظاهری کم پشتی و ریزش مو در افراد می‌باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس فرد داشته باشد اگر شما هم دچار این مشکل هستید و از مواد شیمیایی نتیجه‌ای حاصل نکردید در ادامه راهکار‌های موثر برای پرپشت شدن مو را بخوانید.

افزودن ۳ ماده به شامپو برای تقویت و پرپشت شدن موها«تابناک باتو» یکی از مشکلات ظاهری کم پشتی و ریزش مو در افراد می‌باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس فرد داشته باشد اگر شما هم دچار این مشکل هستید و از مواد شیمیایی نتیجه‌ای حاصل نکردید در ادامه راهکار‌های موثر برای پرپشت شدن مو را بخوانید.

درمان خانگی ریزش مو

افزودن ۳ ماده به شامپو برای تقویت و پرپشت شدن موها

ریزش مو یکی از مهم‌ترین مشکلات زیبایی است که مردان و زنان بسیاری درگیر آن هستند. تبلیغات پررنگ و لعابی که در خصوص شامپو‌های تقویت‌کننده و ضدریزش مو در رسانه‌ها می‌بینیم، باعث شده بعضی افراد که حساسیت زیادی نسبت به مو‌های خود دارند، استفاده از این شامپو‌ها را در برنامه‌شان قرار دهند و هرچند وقت یک بار بابت تهیه این قبیل شامپو‌ها با برند‌های مختلف پول زیادی نیز پرداخت کنند.

اما راه حل چیست؟

علل ریزش مو:

رژیم غذایی شیوه زندگی قرار گرفتن در معرض استرس ژنتیک

اگر ریزش مو شما شدید است و شامپو‌های گران کارساز نبوده اند در اینجا توصیه می‌کنیم که درمان طبیعی و موثر زیر را به کار گیرید.

برای تقویت و درمان ریزش مو‌های سرتان نیاز به تغییر شامپو نیست کافی است ۳ ماده:

روغن رزماری، کپسول روغن لیمو و ویتامین E را به شامپو مورد نظر اضافه کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره‌مند شوید.

پس از ساخت شامپو آن را هفته‌ای دو بار هنگام استحمام به همه قسمت‌های سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی‌روی پوست سرو موهایتان ماساژ دهید. گفتنی است، اضافه کردن این ۳ ماده به شامپو‌های معمولی، به شما کمک می‌کند که پوست سر خود را تقویت و ریزش موهایتان را کنترل کنید.

بد نیست سایر روش‌های پرپشت شدن مو را بخوانید

عصاره پیاز قرمز

پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد. کلاژن، یک ماده‌ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. عصاره پیاز، کلاژن را به بدن باز می‌گرداند و به رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کند. یک مزیت دیگر: عصاره پیاز، مو‌ها را هم براق می‌کند.

به منظور استفاده از پیاز قرمز برای رشد مو، ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیاز‌ها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیاز‌های رنده شده را در یک پارچه کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جا‌های بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

عصاره سیب زمینی برای پرپشتی مو

عصاره سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه‌ای دارای ویتامین‌های C، B و A بوده، و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می‌کند. همچنین با تزریق ویتامین‌ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می‌گرداند.

بمنظور استفاده از عصاره سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی‌های رنده شده را در یک پارچه کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه کتان را روی مو‌های کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می‌توانید سیب زمینی‌های رنده شده را با زرده تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید.

سرکه سیب

افزودن ۳ ماده به شامپو برای تقویت و پرپشت شدن موها

سرکه سیب به غیر از بازگرداندن PH طبیعی پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک خواهد کرد، رشد مو را افزایش می‌دهد و تجمع مواد را روی هر تار مو از بین می‌برد. برای استفاده از سرکه سیب، قسمت‌های مساوی آب و سرکه سیب را در یک کاسه تمیز بریزید.

بعد از شستن موهایتان با شامپو، با این مخلوط مو‌ها را آبکشی کنید. اگر بوی آن برایتان ناخوشایند است، می‌توانید برای پنهان کردن بوی آن، اسانس مورد علاقه‌تان را اضافه کنید. بعد از این کار، دیگر مو‌ها را آبکشی نکنید.

جام جم آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار