نخستین کارخانه تولید انبوه واکسن کرونا در جهان
کد خبر: ۱۸۶۹۱۰
تاریخ انتشار: 2020 August 06    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲
گروه ملی بیوتک چین اعلام کرد که در اواسط ماه ژوئیه نخستین کارخانه تولید واکسن COVID-19 غیرفعال در جهان آغاز به کار می‌کند.

گروه ملی بیوتک چین اعلام کرد که در اواسط ماه ژوئیه نخستین کارخانه تولید واکسن COVID-19 غیرفعال در جهان آغاز به کار می‌کند.

به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، گروه ملی بیوتک چین اعلام کرد که در اواسط ماه ژوئیه نخستین کارخانه تولید واکسن COVID-19 غیرفعال در جهان آغاز به کار می‌کند.

چین در حال حاضر روی ۵ نوع واکسن برای درمان کرونا کار می کند و یکی از آنها به نام سینوواک نیز دو مرحله آزمایش کلینیکی را تمام کرده و وارد مرحله سوم و نهایی شده است.

آزمایش‌های بالینی واکسن‌ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد که در مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و بر روی افراد سالم، عمدتا سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

این کارخانه در پکن مستقر است و بازرسی‌های ایمنی مشترک را که توسط ادارات مربوطه ترتیب داده شده بود را گذراند و واجد شرایط است که تولید انبوه واکسن را در زمان مقرر آغاز کند.

گروه ملی«Biotec» چین ادعا می‌کند که این مرکز بزرگترین کارخانه تولید واکسن غیرفعال COVID-19 است؛ از طراحی تا ساخت و ساز، این کارگاه از مقررات و معیارهای مربوط به ایمنی چین و سازمان بهداشت جهانی پیروی می‌کند.

همچنین، شرایط نگهداری واکسن مطابق با استانداردها را دارد؛ ساخت کارخانه تنها ۲ ماه طول کشیده که در ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ ساخت آن شروع شد.

پس از بهره‌برداری از این کارخانه دو مؤسسه تحقیقاتی در پکن و ووهان قادر خواهند بود که ظرفیت تولید سالانه واکسن غیرفعال شده COVID-۱۹ را به ۲۲۰ میلیون دوز برسانند.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار