مدرک رئیس سازمان هواپیمایی کشور جعلی است
کد خبر: ۱۸۶۸۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 05    -    ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
روزنامه حامی دولت در گزارشی به چرایی زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پرداخته و مدعی شده مدرک وی جعلی بوده و در پرونده فلایت چک علیه رئیس کنونی حکم صادر شده است.

روزنامه حامی دولت در گزارشی به چرایی زمزمه‌های تغییر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پرداخته و مدعی شده مدرک وی جعلی بوده و در پرونده فلایت چک علیه رئیس کنونی حکم صادر شده است.

مدرک رئیس سازمان هواپیمایی کشور جعلی است

روزنامه شرق در مطلبی با استناد به سخنان یک منبع مطلع در قوه قضاییه مدعی شد مدرک تحصیلی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جعلی است. در این گزارش همچنین به موضوع خرید فلایت چک کینگ ایر اشاره شده که چند برابر قیمت واقعی خود خریداری شده بود.

در بخشی از گزارش روزنامه امروز شرق آمده است؛ «زمزمه‌های جابجایی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این روز‌ها صنعت هوایی کشور را تحت تأثیر قرار داده است. گفته می‌شود علی عابدزاده پس از چهار سال ریاست در این سازمان، صندلی خود را به تورج دهقانی‌زنگنه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خواهد سپرد. منابع آگاه خبر می‌دهند که احکام برای ابلاغ ازسوی هیئت‌وزیران، ارسال شده است. اما چرا اکنون این جابه‌جایی تا این اندازه پررنگ شده است؟ این جابه‌جایی در شرایطی‌که زمان چندان طولانی‌ای تا پایان دولت باقی نمانده است، چرا رخ می‌دهد؟

پاسخ این سؤال به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه باز‌می‌گردد. غلامحسین اسماعیلی از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت‌چک خبر داده بود. غلامحسین اسماعیلی به مهر گفته بود: «برای یکی از این مواد رأی صادر شده و رأی صادره هم قطعی است». او درباره آخرین وضعیت پرونده هم گفته بود: «این پرونده و حکم صادره در مرحله اجرای حکم است»، اما او اعلام نکرده بود این فرد کیست؟

یک منبع مطلع در قوه قضائیه در گفتگو با «شرق» خبر می‌دهد: «حکم قطعی که از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد، مربوط به علی عابدزاده، رئیس کنونی سازمان هواپیمایی کشوری وقت است. بخش‌های نظارتی دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقام مسئول که از فیلیپین اخذ شده، جعلی است».

عجیب آنکه پیش‌تر، شک‌و‌شبهه‌هایی درباره ریز نمرات (نه مدرک) دیپلم این مقام مسئول در سال ۱۳۵۳ مطرح شده بود و سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده بود. جالب‌تر آنکه پیش‌تر این سازمان بر جعلی‌بودن مدرک یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، تأکید داشت و آن را نشانه‌ای از بی‌اعتباری نظرات کارشناسی در این پرونده عنوان می‌کرد.

در پیگیری این موضوع که در گفتگو با مقامات آگاه به دست آمد، چند نکته جدی مطرح است. براساس قرائن و شواهد موجود در پرونده‌های پرسنلی این معاون وزیر، در ۴۰ سال اخیر (از سال ۵۹ تا ۹۹) منحصرا یک گواهی تحت عنوان ارزش‌نامه تحصیلات خارجی که «فاقد ریز نمرات تحصیلی» نیز هست، در رشته «مهندسی مدیریت» مربوط به یکی از دانشگاه‌های کشور فیلیپین وجود دارد که در تاریخ ۱۲/۸/۱۳۵۹ مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

براساس اظهاراتی که از سوی علی عابدزاده در مراجع رسمی موجود است، او اعلام کرده در سال‌های ۵۶ تا ۵۷ اقدام به اخذ مدرک مهندسی هواپیما در مقطع کارشناسی کرده است. حال چند سؤال مطرح می‌شود؛ عابدزاده چگونه توانسته در طول دو سال‏‏، در دانشگاهی در فیلیپین، مدرک کارشناسی خود را دریافت کند؟ از آنجا که مقام‌های مسئول باید مدارک خود را کامل ارائه دهند، علت اینکه اصل مدرک و ریز نمرات تحصیلی مربوط به مقطع کارشناسی به مرجع مربوطه جهت ارزشیابی مدارک خارج از کشور تودیع نشده، چه بوده است؟

همچنین گفته می‌شود مدرک کارشناسی‌ارشد او در سال‌های ۵۸ تا ۵۹ در رشته «مدیریت مهندسی» اخذ شده است. تاریخ اخذ این دانشنامه، مورخ ۲۳ مِی ۱۹۸۰ مقارن با ۲/۳/۱۳۵۹ است. منابع آگاه خبر می‌دهند او از یک‌سو مدت‌زمان تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس حد فاصل سال‌های ۵۸ تا ۵۹ قید شده و همچنین از سوی دیگر زمان صدور دانشنامه خارجی، به تاریخ دوم خرداد ۱۳۵۹ بوده است. حال پرسش این است که چگونه این مدرک در بازه زمانی یک‌ساله اخذ شده؟ با این اوصاف، می‌توان گفت او توانسته در طول سه سال، مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را باهم دریافت کند.

در بخش دیگری از گزارش روزنامه شرق به موضوع بازنشستگی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره شده است؛ «نکته دیگری که درباره مدیریت این مقام مسئول و نه مدرک او مطرح است، مربوط به سنوات خدمتی و قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است. علی عابدزاده، در قالب مدیرعامل هواپیمایی آسمان، در تاریخ ۳۰/۲/۱۳۸۸ صراحتا اعلام کرده که سابقه پرداخت بیمه بیش از ۳۰ سال را دارد. همچنین این نامه نسبت به بازخریدکردن ۱۰ سال از سنوات خدمتی خود برابر با اقرارنامه محضری مورخ ۳۰/۳/۱۳۸۸، اقدام کرده و درخواست او نیز اجابت شده است، اما نکته جالب آنکه در سال‌های بعد و تا امروز، اساسا سوابق و سنوات مندرج در احکام کارگزینی نام‌برده (بدون احتساب سنوات خدمت نظام وظیفه) با اقرارنامه محضری او انطباق ندارد؛ زیرا براساس مدارکی که در اختیار «شرق» قرار گرفته، این مقام مسئول پس از بازخرید از حقوق و مزایای دو ایرلاین بهره برده است.

برای عابدزاده در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، درست زمانی که در سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشت، در یکی از شرکت‌های خصوصی، هر ماه به‌صورت تمام‌وقت بیمه و سنوات پرداخت می‌شد. سؤال این است؛ باتوجه به نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در صنعت هوانوردی و همچنین از حیث تضاد منافع، دریافت حقوق از یک شرکت خصوصی، عملی قانونی است؟ جالب‌تر آنکه این اتفاق سابقه دارد و او در سال‌های ۹۱ تا ۹۴ با وجود اینکه در هواپیمایی آسمان حضور نداشته، اما برای او حق بیمه و سنوات پرداخت شده است.

یک منبع آگاه دیگر درباره جزئیات این پرونده به «شرق» خبر می‌دهد: «یک پرونده مربوط به خرید هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ است که علی عابدزاده، مدیرعامل وقت شرکت هواپیمایی آسمان، در خلال سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰، ۲۵ میلیون دلار (با دلار ۷۰۰ تومانی) وجوهات دولتی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده تا اقدام به خرید یک هواپیمای فلایت‌چک کند، اما به‌جای آن، یک هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ آن‌هم بدون پنل فلایت‌چک خریداری می‌کنند که اکنون نیز کارایی‌ای برای وارسی ندارد».

او می‌افزاید: «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، درحالی‌که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزیده، اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است.»

دانشجو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
منوچهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
1
47
تو این کشور چه خبره . ایشان از بدو استخدام با مدرک جعلی حقوق دریافت کرده و حتما جزو ذخایر ملی هم میباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
3
44
واقعا علی برکت الله!! دیگه آدم سالمی تو این سیستم وجود داره؟! همه مدارک جعلی،،اختلاس و رشوه عادی،،خانم بچه ها کانادا،،امریکا،،اروپا،،،حقوقها نجومی،،،ریاکاری در حد اعلا مثل خاوری که مدیر نمونه بسیجی با چفیه بود و حالا به شغل شریف کازینوداری و قماربازی در کانادا مشغوله!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
به اشتباه منفی دادم. با نظر شما موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
21
من كه اصلاً به مدارك دانشگاهي مسئولين كشور اعتماد ندارم، بنده خدا ادعا ميكنه تو اكسفورد درس خونده ولي يك كلمه انگليسي هم بلد نيست و جواب سياستمداران خارجي رو با خنده مي ده و بس ، رئيس جمهور سابق هم با مدرك دكتراش ، جواب" How Are You" رو با "Yes " دادن !!!!!
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
16
چطور مدرک دانشگاهی من که یک کارشناس ساده هستم تایید اعتبارش دریافت میشه ایشون و احتمالا خیلی از مقامات نشده ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
1
11
خوبه دیگه علت سوانح هوایی چهار سال گذشته هم مشخص شد
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
13
به همین راحتی میگین جعلی بوده؟؟؟!!! خوب چه کسی ایشان رو بر سرکار آروده؟؟؟ ان شخض رو هم باید پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
0
7
خودی باش هر چه خواهی کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار