کاربری در توییتر در رشته توییتی به زندگی مشترک طولانی «خسرو سینایی» کارگردان مطرح سینما پرداخت.
«محسن افشارى» با نام کاربری «@Mohsenafshari3» در توییتر نوشت:
چرا خسروسینایی به خاطر اینکه دوتا زن داشت هرگز مورد قضاوت، انتقاد و فحاشی و شماتت هیچ شخص و گروهی قرار نگرفت؟ به گمان من مهمترین دلیل این سکوت سهمگین وحشت از یک الگوسازی نامتعارف است!
حتی فمنیست های تندرو هم قبل و بعد مرگ سینایی دربارهی زندگی او با دو زن در یک خانه سکوت کردند!
خیلیها رفتار زیرکانه و هنرمندانهی #خسروسينايي را دلیل رسانهای نشدن و در نتیجه دور ماندن از قضاوتها و جنجالهای احتمالی زندگی همزمان او با دو زن میدانند
گزیلا و فرح دو زنی که وقتی به صفحههای #اینستاگرام شان سر میزنید در کمال تعجب میبینید یک زندگی خوش و خرم سه نفره را به تصویر کشیدهاند. آنها در آخرین پست یکسانشان در معذوریت پذیرش مهمانان برای عزاداری نشان دادند که همچنان دو هووی عاشقاند
اولین بار که با خسروسینایی مواجه شدم درست یادم نیست در سال هفتادوچند بود در جشنواره فیلم کوتاه در فرهنگسرای_بهمن او درمحاصره دو همسرش بوددرحالیکه من نمیدانستم آن دو نفر زن او هستند.وسط صحبت گاهی نگاهم با همسران سینایی گره میخورد و فکر میکردم شاگردان یا طرفداران او هستند
وقتی حرفمان تمام شد و جدا شدیم به من گفتند که آن دونفر همسر #سینایی هستند خون در بدنم خشک شد. یادم هست از شدت ناباوری برای چند لحظه فکر کردم در خواب هستم!
به خودم که آمدم گوشم افتاد روی میز بغل که #جهانگیر_الماسی که داور بود داشت درمورد همین موضوع با چندنفر حرف میزد.
حرفهایم با سینایی را مرور کردم؛ فیلم آن سال من در جشنواره یک فیلم چهاردهدقیقهای برعکس به نام «از میان اینهمه روز» بود که در چهار رشته از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین کاندیدا شده بود.
از آقای سینایی نظرش را پرسیدم.
گفت فیلم که شروع شد گفتم خریت کردی دوربین را برعکس کردی فیلم که تمام شد تحسینت کردم گفتم خودم خریت کردم زود قضاوت کردم؛ همه خندیدیم
قبل از خداحاحافظی سینایی گفت فکر کنم جایزه بهترین فیلم امسال را بگیری؛ داور نبود اما حدسش این بود.
بماند که فیلم من جایزه بهترین فیلمبرداری را گرفت اما جایزه بهترین فیلم با اتفاقات پیچیده و عجیب و غریبی که افتاد از فیلم من گرفته شد و به فیلم سرتاشخانه ی بهمن قبادی رسید.
تصویر سینایی و همسرانش و صحبت کردنمان مثل یک فیلم سورئال و غیر واقعی در ذهنم حک شد و دنبال منبع،
مصاحبه یا هر روایت دیگری بودم که ببینم چطور دو زن همزمان تا آن حد در صلح و دوستی کنار یک مرد زندگی میکنند و مورد حمله و قضاوت کسی قرار نمیگیرند؟
هر چند که سال ۱۳۷۶ که مصاحبه همسر دوم او #فرح اصولی منتشر شد معلوم شد آنها در بایکوتی نامحسوس قرار دارند و به خاطر این سبک زندگی تحت فشارهای زیادی بودند که البته همهی آن فشارها دور از رسانهها سر و صدا بوده است.
فرح اصولی در آن مصاحبه رازهای مگویی را فاش میکند و از مثلث رضایتی حرف میزند که بسیار عجیب و غیرقابل باور به نظر میرسد. او میگوید در سال ۱۳۵۶ هنگام ساخت یک انیمیشن با خسروسینایی وهمسر اولش گیزلا وارگا سینایی مواجه میشود و یک حس سه نفره بین آنها شکل میگیرد که باعث این ازدواج میشود خسروسینایی متولد ۱۳۱۹ در ساری و گیزلاوارگاسینایی متولد۱۳۲۳ در مجارستان و فرح اصولی متولد۱۳۳۲ در زنجان است.
نکته جالب اینکه هر دو زن سینایی نقاشهای چیره دست مطرحی هستند.
آنها در سال ۱۳۸۸ یک نقاشی مشترک با نام « در این جهان که منم » را در فرانسه رونمایی کردند که نمادهایی از اسلام و مسیحیت در آن وجود داشت.
گویا خانم گیزلاوارگاسینایی هم در مورد زندگی سه نفرهشان مصاحبهای کرده که نگارندهی این سطور موفق به یافتن آن نشد.
اما به نظر میرسد شخص خسروسینایی هرگز دربارهی کم و کیف زندگی به دو زن اظهار نظر آشکار و رسانهای نکرده و از همسر دومشان خانم #فرح_اصولی هم همان مصاحبه سال ۱۳۷۶ با مجلهی زنان وجود دارد.
صفحهای که در #اینستاگرام به نام #خسرو_سینایی وجود دارد با زیرکی هیچ عکسی از زندگی خانوادگیاش منتشر نکرده و همین مؤید حساسیت این کارگردان بزرگ سینمای ایران در حفظ حریم خصوصی ۵۴سالهاش با #گیزلا همسر اولش و زندگی ۴۳سالهاش با فرح_اصولی است.
برترین ها
توی این دنیا کلی چیز برای وقت گذارندن هست که اتفاقا بسیاری از اونها هم باعث میشه زندگی پربارتری داشته باشی که قطعا فضولی در زندگی دیگران جزو اینها نیست