درب چوبی و ویژگی های آن
کد خبر: ۱۸۶۶۶۲
تاریخ انتشار: 2020 August 03    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

در سال های گذشته استفاده از mdf به جای چوب طبیعی در متریال ها رایج شد، اما با گذشت چند سال چوب طبیعی مجددا جایگاه خود را در طراحی های کلاسیک و مدرن پیدا کرد و استفاده از درب چوبی و دیگر ملزومات چوبی، جلوه های زیبایی را در طراحی های داخلی ایجاد کرده است. در واحدهای مسکونی و اداری، درب های چوبی اتاقی و سرویسی با توجه به فضاهای محل نصب، طراحی می شوند. درب چوبی علاوه بر زیبایی، باید استحکام و یکنواختی تولید را دارا باشد. ارزان بودن درب در بیشتر موارد به علت رعایت نکردن استاندارد ها در ساخت آن است. درهای چوبی طبیعی مدت هاست که برای انتخاب خانه ها محسوب می شود. اما با تغییر زمان، نوآوری هایی در آن مکان به وجود آمده است. درهای چوبی که در ساخت و سازهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند در سه نوع چوب طبیعی، درب های تو خالی و درب های طرح چوب و مصنوعی وجود دارد. هر نوع درب متفاوت ساخته می شود و مزایا و معایب خاص خود را دارد. امروز بیشتر مسئله انتخاب درب است که به بهترین وجه برای نیازهای شما مناسب باشد. درب های چوبی طبیعی یا از تخته چوب و یا معمولا از یک قاب که از چوب طبیعی هستند ساخته می شوند. جنس درب چوبی معمولا از چوب های درخت کاج یا یک چوب سخت مانند بلوط یا افرا ساخته می شوند. برای درب های بیرونی از استحکام و امنیت برای ساخت چوب استفاده می کنند. درهای چوبی طبیعی 100٪ از چوب طبیعی ساخته می شوند، تعداد کمی از درهای چوبی طبیعی، تخته های چوبی تک و یکدست هستند. درهای چوبی طبیعی اکنون بیشتر با ساخت قاب و تابلو ساخته می شوند. مسدود کردن صدا بسته به نوع چوب دارد. چوب های نرم مانند کاج چندان ضد صدا نیستند، اما چوب های سخت چوب مانند بلوط و افرا در جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق ها بسیار عالی هستند.

 

درب های چوبی تو خالی

درب های توخالی با لایه ای نازک از چوب یا تخته فیبر ساخته شده است. درهای تو خالی برای صرفه جویی در هزینه اغلب برای بسیاری از درهای معابر داخلی استفاده می شود. این درب ها ارزان و سبک هستند، نصب آن ها بسیار آسان است و می تواند هزاران دلار در هزینه ساخت صرفه جویی کند، زیرا یک خانه معمولی ممکن است دارای ده ها یا بیشتر درب داخلی باشد. در حالی که درهای توخالی احتمال خرابی بیشتری دارند، اما آن ها به دلیل ارزان بودن نسبت به چوب طبیعی، جای خود را در خانه می دهند. در صورت نیاز به نصب درب در کل خانه خود می توانید با استفاده از درهای تو خالی برای اتاق خواب، حمام، پول زیادی را صرفه جویی کنید. ارزان بودن، نصب آسان، وزن کم، با دوام، میزان انتقال صدا در آن ضعیف است، مقاومت در برابر آتش ضعیف، از نظر ساختاری ضعیف است. درهای چوبی مصنوعی با روکش های چوبی با کیفیت چسبانده شده از چوب مهندسی شده یا کامپوزیت ساخته شده است. آن ها نسبتا مقرون به صرفه هستند اما کاملا محکم و با دوام هستند. به دلیل تراکم بالای چوب مهندسی، این درب ها در واقع ممکن است سنگین تر و قوی تر از بعضی از درهای چوبی طبیعی باشند. این درهای با قیمت متوسط ​​نسبت به درب هایی با چوب طبیعی بسیار قابل قبول است. میزان انتقال صدا در آن بسیار کم است. این درب ها با ضخامت حداقل 1/3 اینچ مقاومت خوبی در برابر آتش دارند. به دلیل تغییر رطوبت، ساخت و ساز آن ها را در برابر انبساط و انقباض مقاوم می کند. برخی از این درب ها که به نظر می رسد مانند چوب نقاشی شده هستند، به هیچ وجه از روکش سطحی استفاده نمی کنند. زیرا به صورت تخته هایی از MDF یا چوب های دیگر ساخته می شود.

 

 درب های چوبی سخت و نرم

برخلاف تصور عامه، همه چوب های سخت به معنای واقعی کلمه سخت نیستند، هرچند که بیشتر اوقات، چوب های سخت نسبت به چوب های نرم سخت تر هستند، هر چند استثنائاتی نیز وجود دارد چوب بالسا نمونه ای برجسته از این استثنا است. این اصطلاح در حقیقت به این واقعیت اشاره دارد که چوب از درختی تولید می شود که بذر (درختان آنژیوسپرم) تولید می کند، زیرا این درختان اغلب بذرهایی با پوشش محافظ (میوه یا پوسته) تولید می کنند. در حالی که در ساخت درب ها  و ساخت مبلمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، احتمالاً متداول ترین چوب سخت وجود دارد، حداقل در ساخت و ساز و به خصوص درب های چوبی بلوط است، اما بسیاری از چوب های سخت دیگر مانند Elm، راش، Mahogany، گردو و Sycamore و بسیاری دیگر وجود دارد. هم از چوب های سخت و هم از چوب نرم می توان برای ساخت مبلمان استفاده کرد، اما وقتی صحبت ساخت درب ها می شود، چوب های سخت به مراتب رایج تر و مناسب تر هستند. چوب نرم به طور قابل توجهی ارزان تر است، با چوب های نرم مانند سدر و کاج که به طور منظم در مبلمان ارزان قیمت استفاده می شود. با این حال، کیفیت تقریبا پایین است زیرا چوب نرم از دوام کمتری برخوردار است، در حالی که چوب سخت می تواند یک عمر دوام داشته باشد. این بدان معنا نیست که چوب سخت با گذشت زمان آسیب نخواهد دید. به راحتی محبوب ترین گزینه برای درب چوبی خارجی بلوط است، زیرا نه تنها با حلقه های طبیعی خود که برای رنگ آمیزی ظریف مناسب است، بسیار زیبا به نظر می رسد، بلکه بسیار ایمن است و درهای بلوط عنصری از کلاس و ظرافت را به خانه شما می آورند. چوب بلوط همان طور که از نام آن پیداست از درخت بلوط گرفته شده است. چوب بلوط مصنوعی از طریق یک فرایند کارخانه ای ایجاد می شود، ورق های نازک چوب را خرد می کند و سپس با استفاده از یک چسب محکم برای چسباندن آن ها به یکدیگر استفاده می کند. مزایای چوب بلوط مصنوعی از آن جا که از یک سری چوب ارزان تر ساخته شده است، بلوط مصنوعی به طور قابل توجهی ارزان تر از بلوط طبیعی است. چوب مصنوعی ظاهری تازه و زیباتری نسبت به چوب طبیعی را نشان می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار