پاستوریزه کردن شیر مادر، کرونا را غیرفعال می‌کند
کد خبر: ۱۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: 2020 August 03    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
در یک مطالعه جدید که در نوع خود اولین است، محققان می گویند ممکن است پاستوریزه کردن شیر مادر بتواند منجر به غیر فعال شدن کروناویروس جدید شود.

در یک مطالعه جدید که در نوع خود اولین است، محققان می گویند ممکن است پاستوریزه کردن شیر مادر بتواند منجر به غیر فعال شدن کروناویروس جدید شود.

به نقل از آی ای، محققان دانشگاه تورنتو و موسسه "سلامت سینای" ادعا می کنند که پاستوریزه کردن شیر مادر از طریق یک روش خاص ویروس مرتبط با بیماری کووید-۱۹ را غیرفعال می کند.

محققان در این مطالعه می گویند: در صورتی که مادری که مبتلا به بیماری کووید-۱۹ باشد، شیر خود را که حاوی ویروس "SARS-CoV-۲" است، اهدا کند و به منظور اینکه از طریق پستان یا قطرات تنفسی، پوست، پمپ های شیردوش و ظروف شیر بیماری منتقل نشود، پاستوریزه کردن آن شیر می تواند آن را برای مصرف ایمن کند.

این مطالعه اولین بار است که تأثیر پاستوریزاسیون شیر انسان را بر کووید-۱۹ در یک مقاله علمی بررسی می کند.

امروزه به مادران مبتلا به کووید-۱۹ توصیه می شود به شیردهی به فرزند خود ادامه دهند.

همچنین در کانادا اهدا و پاستوریزه کردن شیر مادر برای نوزادانی که با وزن بسیار کم به دنیا می آیند یا مادرانی که قادر به تغذیه مناسب نوزدان خود نیستند؛ امری رایج است. این امر به این دلیل است که بانک های شیر در کانادا روش "هولدر"(Holder) را تمرین می کنند.

این روش شیر را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۶۲.۵ درجه سانتیگراد گرم می کند و روش مناسبی برای خنثی سازی ویروس ها از جمله HIV، هپاتیت و سایر ویروس های قابل انتقال از طریق شیر انسان است. بنابراین محققان به این فکر کردند که از نظر منطقی این روش شاید بتواند برای خنثی سازی ویروس کووید-۱۹ هم مفید باشد.

محققان برای آزمایش این فرضیه، شیر یک مادر را به ویروس SARS-CoV-۲ آلوده کردند. آنها سپس دو نمونه از این شیر را آزمایش کردند؛ یکی را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق گذاشتند و دیگری را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۶۲.۵ درجه سانتیگراد گرم کردند(روش هولدر).

آنها دریافتند که کروناویروس جدید بعد از گرم شدن به این روش، غیرفعال شده و همچنین در نمونه رها شده در دمای اتاق نیز ضعیف شده است. این می تواند نشان دهد که برخی از خواص شیر مادر ممکن است ویروس را به طور طبیعی و بدون کمک پاستوریزاسیون خنثی کنند.

محققان اکنون بودجه لازم را برای پیگیری بیشتر این مطالعه و این موضوع جالب دریافت کرده اند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار