انتقال کرونا از طریق کودکان زیر ۵ سال بیشتر است
کد خبر: ۱۸۶۶۰۰
تاریخ انتشار: 2020 August 02    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان‌ می‌دهد که بینی کودکان زیر پنج سال حاوی مواد ژنتیکی ویروس کرونا است که ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیش از موادی است که در کودکان بالای این سن و بزرگسالان وجود دارد.

شبکه خبری "فرانس ۲۴" گزارش داد، نتایج تحقیقی که روز جمعه در نشریه "گاما پیدیاتریکس" منتشر شده نشان می‌دهد، کودکان این گروه سنی ممکن است ناقلان بیشتری برای ویروس کرونا در جامعه باشند و این موضوع با ادبیات غالب امروز پزشکی مغایر است.

نتایج این تحقیق که توسط تیمی به سرپرستی دکتر "تیلور هیلد سارجنت" از بیمارستان کودکان "آنه و رابرت لوری" انجام شده در حالی منتشر می‌شود که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای تحرک مجدد اقتصادی، به دنبال بازگشایی مدارس و مهدکودک‌ها است.

محققان از ۲۳ مارس تا ۲۷ آوریل (۴ فروردین تا ۸ اردیبهشت) اقدام به انجام تست از سواب بینی ۱۴۵ مریض اهل شیکاگو کردند که علایم متوسط کرونا در هفته اول ابتلا به این بیماری را داشتند.
براساس این تحقیق، بیماران به سه گروه شامل ۴۶ کودک زیر پنج سال، ۵۱ کودک پنج تا هفت ساله و ۴۸ بیمار ۱۸ تا ۶۰ ساله تقسیم شدند.

پس از این آزمایش، تیم تحقیق ملاحظه کرد که دستگاه تنفس فوقانی در کودکان زیر پنج سال دارای مقداری از ویروس SARS-Cove-۲ است که ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیش از میزانی است که در دو گروه دیگر بیماران مورد بررسی وجود دارد.

مجریان این تحقیق اعلام کردند که مطالعات آزمایشگاهی جدید نشان می‌دهد که تکثیر ویروس با میزان مواد ژنتیکی ویروسی موجود در این اشخاص ارتباط دارد.
پیش از این نتایج تحقیقاتی نشان داده بود، کودکانی که دارای "بار ویروسی زیاد" "ویروس سین‌سیشیال تنفسی" هستند، در معرض بیشتر انتشار بیماری کرونا قرار دارند.

محققان اضافه کردند: "عادت رفتاری کودکان خردسال، فاصله نزدیکی که برای آنان در مدارس و مهد کودک‌ها تعیین شده است با کاهش محدودیت‌های بهداشتی، نگرانی از شیوع ویروس SARS-Cove-۲ در کلاس‌های درس این کودکان را شدت داده است.

این یافته‌ها مغایر با اعتقاد فعلی مقامات بهداشتی است که بر این باورند خردسالان ویروس را مانند ​​بزرگترها به دیگران منتقل نمی‌کنند و اصلا آنها به صورت وخیم نیز دچار بیماری کرونا نخواهند شد، با این حال مطالعات در مورد این موضوع هنوز بسیار اندک است.

این درحالی است که نتایج یک یافته جدید در کره جنوبی نشان داده است، کودکان ۱۰ تا ۱۹ ساله به اندازه بزرگسالان ناقل ویروس کووید -۱۹ در خانواده هستند، اما ناقل بودن کودکان کمتر از ۹ سال بسیار کمتر است.

روزپلاس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار