فلج شدن بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس
کد خبر: ۱۸۶۵۱۵
تاریخ انتشار: 2020 August 02    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
پزشکان انگلیسی می‌گویند ویروس کرونا می‌تواند در افراد باعث ایجاد پاسخ خود ایمنی شود.

پزشکان انگلیسی برای نخستین بار اعلام کردند ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند منجر به فلج شدن بدن شود.

ربکا ریکسن، پس از بی حس شدن بازو و پای راستش به بیمارستانی در انگلیس منتقل شد. این زن در ابتدا علائم ابتلا به ویروس کرونا را نشان نمی‌داد. با این وجود، آزمایشات بعدی نشان داد این زن به کووید ۱۹ مبتلا شده است.

پزشکان بیمارستان ساوتهمپتون در ابتدا تصور کردند این زن دچار سکته مغزی شده است. آزمایشات ابتدایی، اما نشان داد هیچ حمله مغزی در این زن رخ نداده است.

این بیمار می‌گوید: من تصور نمی‌کردم به ویروس کرونا مبتلا شده باشم، زیرا علائمی مانند تب یا سرفه که از سوی پزشکان به عنوان نشانه‌های بیماری مطرح می‌شد را نداشتم. پیش از آنکه بازوی راستم بی حس شود برای نزدیک به یک هفته از سر درد و خارش رنج می‌بردم.

این زن پس از ۱۸ شبانه روز که در بیمارستان بستری شد توانایی سخن گفتن را از دست داد و بینایی اش تضعیف شد. همچنین طی این مدت قسمت راست بدنش به طور کامل فلج شد.

یک متخصص نورولوژی در این باره گفت: علائم این زن گیج کننده بود، زیرا آزمایش مایع نخاعی وی نشان می‌داد ویروس مستقیماً به سیستم عصبی او حمله نکرده است. با این وجود، آزمایش ام آر آی نشان داد مغز این بیمار به شدت درگیر و یک عامل باعث تورم در آن شده است.

پزشکان می‌گویند ویروس کرونا در بدن این بیمار منجر به ایجاد پاسخ خود ایمنی شده است. در پاسخ خود ایمنی سلول‌های سفید به اشتباه اقدام به حمله به بافت‌های بدن و آسیب به آن می‌کنند.

پزشکان موفق شدند با تعویض پلاسمای خون این زن، علائم بیماری را در او از بین ببرند. قسمت راست بدن بیمار که فلج شده بود پس از این اقدام پزشکان دچار بهبودی شد و ۵ روز بعد این زن توانست راه برود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار