جاسوسی کرونایی چینی‌ها از آمریکا؟
کد خبر: ۱۸۶۵۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2020 August 02    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند که فعالیت‌های نظرسنجی می‌تواند شامل یکسری عملیات از جمله شناسایی نقاط ضعف در وب سایت‌های عمومی و دسترسی به حساب‌های مهم پس از ورود به شبکه باشد.

جاسوسی کرونایی چینی‌ها از آمریکا؟

جاسوسی کرونایی چینی‌ها از آمریکا؟ اختصاصی «تابناک باتو» ـ یک مقام امنیتی آمریكا، مسئول پیگیری آنچه نفوذ سایبری چینی خوانده می‌شود، ادعا کرد هكرهای مرتبط با دولت پكن، امسال شركت بیوتكنولوژی مدرن واقع در آمریکا را كه در حال تحقیق برای تولید واكسن کرونا ویروس است، هدف قرار داده‌اند تا اطلاعات آن را به سرقت ببرند، روز جمعه چین ادعای هدف قرار گرفتن مودرنا را توسط هکرهای چینی رد کرد.

هفته گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا كرد كه دو شهروند چینی از سه هدف نامعلوم در آمریکا جاسوسی می‌کردند. این سه هدف که نامش فاش نشد، در حال انجام تحقیقات پزشکی برای مقابله با ویروس تاجی شکل کرونا بوده‌اند.

در این اتهام آمده است که هکرهای چینی در ماه ژانویه یک نظرسنجی را انجام داده‌اند و شبکه رایانه ای یک شرکت بیوتکنولوژی در ماساچوست را كه به تلاش برای تولید واکسن ضد کرونا معروف است، آماج گرفته‌اند. مودرنا که مقر آن در ماساچوست است در ماه ژانویه اعلام کرد در حال تولید واکسن علیه کروناویروس است. اف‌بی‌آی نیز فعالیت جاسوسی که مجموعه هکرهای مذکور به آن متهم هستند را تأیید کرده‌ است.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند که فعالیت‌های نظرسنجی می‌تواند شامل یکسری عملیات از جمله شناسایی نقاط ضعف در وب سایت‌های عمومی و دسترسی به حساب‌های مهم پس از ورود به شبکه باشد.

سخنگوی شرکت ری‌جردن از ارائه جزئیات خودداری کرد و گفت: مودرنا به شدت نسبت به تهدیدهای الکترونیکی احتمالی هشیار است و یک تیم داخلی، آژانس های پشتیبانی خارجی و روابط مهم کاری با مقامات را به منظور ارزیابی مداوم تهدیدات و محافظت از اطلاعات ارزشمندمان، حفظ می‌کند.

این مقام امنیتی آمریكا كه به شرط فاش نشدن اسمش با رویترز گفتگو كرد، جزئیات بیشتری ارائه نداد. اف بی آی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی از افشای شرکت‌های هدف قرار گرفته شده توسط هکرهای چینی خودداری کردند.

واکسن احتمالی مودرنا یکی از اولین و مهمترین واکسن‌هایی است که دولت ترامپ در زمینه مبارزه با بیماری همه گیر انجام می‌دهد. چین همچنین در تلاش است با مشارکت شرکت‌های دولتی، ارتش و بخش خصوصی برای مقابله با این بیماری که بیش از ۶۶۰ هزار نفر را در سراسر جهان کشته است، واکسن بسازد. چین با قاطعیت هرگونه نقش در نفوذ الکترونیکی را انکار کرد و وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پکن گفت که این اتهام بی‌اساس است.

برچسب ها: کرونا ، چین ، واکسن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
3
دزده
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
7
1
از همه دزدتر خود امریکاییها بوده وهستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار