انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها
کد خبر: ۱۸۶۴۴۴
تاریخ انتشار: 2020 August 02    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
... شما می‌توانید آینه‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف بکار ببرید و از مزایای مفیدی چون بازتاب نور، روشن و بزرگتر نشان دادن فضا و… بهره‌مند شوید. اما چطور باید چیدمان دکوراسیون با آینه کاری مدرن را پیاده‌سازی و اجرا کرد؟ در این مطلب قصد داریم درباره مکان‌های ویژه آینه کاری دکوراتیو در خانه‌های مدرن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها در فضای خانه‌های مدرن

انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها در فضای خانه‌های مدرن«تابناک با تو» - در این مطلب قصد داریم درباره مکان‌های ویژه آینه کاری دکوراتیو در خانه‌های مدرن صحبت کنیم ، با ما همراه باشید.

آینه‌ها یکی از ساده‌ترین ابزار برای دکوراسیون و طراحی داخلی در خانه‌های مدرن هستند. شما می‌توانید آینه‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف بکار ببرید و از مزایای مفیدی چون بازتاب نور، روشن و بزرگتر نشان دادن فضا و… بهره‌مند شوید. اما چطور باید چیدمان دکوراسیون با آینه کاری مدرن را پیاده‌سازی و اجرا کرد؟

در این مطلب قصد داریم درباره مکان‌های ویژه آینه کاری دکوراتیو در خانه‌های مدرن صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

نمونه‌هایی از دکوراسیون با آینه کاری مدرن

آینه‌های آویز یکی از اکسسوری‌های اساسی در لوازم منزل هستند. فرقی ندارد سالن پذیرایی بزرگ یا کوچک داشته باشید در هر صورت فضایی را برای قرار دادن آینه در نظر بگیرد. همینطور اگر از دکوراسیون با آینه کاری مدرن در اتاق خواب و حمام استفاده کنید فضا بزرگتر و جادارتر به نظر می‌رسد.

برخی از بهترین کاربردهای آینه کاری دکوراتیو در منزل عبارت هستند از:

1- حمام و سرویس بهداشتی

حمام و سرویس بهداشتی احتمالا اولین محلی است که به آینه نیاز دارد. شاید بعد از دوش گرفتن آینه حمام بخارآلود شود با این حال کسی نمی‌تواند حمام مدرن را بدون آینه تصور کند. آینه‌های نصب شده روی پایه و بازوی متحرک برای اصلاح صورت مناسب هستند که می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌های مختلف با قابی مرغوب تهیه کنید. بهتر است این آینه‌ها را از نوع ذره بینی انتخاب نمایید.

استفاده از آینه بالای سینک روشویی نیز بسیار متداول است. اگر فضای مناسبی در اختیار دارید از انواع بزرگ و دو تکه آن استفاده کنید. آینه بزرگ باعث می‌شود تا روشنایی سرویس بهداشتی و حمام دو برابر شده و همینطور فضای آن بزرگتر به نظر برسد.

انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها در فضای خانه‌های مدرن

در تصویر از آینه کاری مدرن برای حمام استفاده شده و ست کردن قاب آینه همراه با سیستم روشنایی و شیرآلات نمایی منحصر به فرد ایجاد کرده است.

2- اتاق خواب

یک آینه قدی برای هر اتاق خواب ضروری است. اگر دیواری بزرگ در اتاق خواب دارید می‌توانید از آن برای نصب آینه قدی کمک بگیرید. اگر بخشی از اتاق خواب مستر خود را به اتاق لباس تبدیل کرده‌اید به جای آینه قدی می‌توانید از درهای بیرونی کمد لباس‌هایتان برای نصب آینه استفاده کنید.

البته آینه‌های قدی را حتما نباید روی دیوار یا در خارجی کمد لباس نصب کرد. استفاده از یک آینه قدی با قاب چوبی یا خاتم متحرک، گزینه‌ای ایده‌آل و زیبا برای تکمیل کردن دکوراسیون با آینه کاری مدرن است.

اما به هیچ وجه از آینه کاری دکوراتیو در فضای رو به روی تختخواب یا بالای تخت استفاده نکنید . این فضاها برای نصب آینه مناسب نیستند. ضمن اینکه با فنگ‌شویی و هارمونی دکوراسیون مدرن تضاد دارند.

با نصب کردن یک آینه بالای میز کار یا مطالعه می‌توانید علاوه بر تأمین روشنایی، در هنگام کار کردن تسلط بیشتری روی محیط داشته باشید.

انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها در فضای خانه‌های مدرن

3- آینه کاری مدرن در هال و پذیرایی

چند نقطه ایده‌آل برای اجرای دکوراسیون با آینه کاری مدرن در اتاق نشیمن و پذیرایی وجود دارد. یکی از آن‌ها مربوط به شومینه است. اگر در منزلتان شومینه دارید می‌توانید از تکه‌های اینه کاری مدرن بالای شومینه استفاده کنید. قراردادن چند شمع و عود بالای شومینه دکوراسیون‌تان را کامل می‌کند.

آینه کاری مدرن اهمیت زیادی به تبادل انرژی در منزل می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از آینه کاری دکوراتیو، طبیعت را به داخل منزل‌تان بیاورد و از شادابی و طراوت آن بهره‌مند شوید. برای این منظور از دیوار روبروی پنجره اتاق نشمین و پذیرایی برای نصب آینه کمک بگیرید. این کار علاوه بر منعکس کردن نمای طبیعی در منزل، باعث افزایش نور خانه می‌شود و جلوه بصری چشم‌نوازی به فضا می‌بخشد.

در دکوراسیون با آینه کاری مدرن می‌توانید از سینی‌های چوبی با کفی پوشیده از آینه همراه با چند شمع معطر و گیاهان تزئینی روی میز مبل یا میز عسلی هم استفاده کنید.

4- غذاخوری منزل

در بسیاری از خانه‌های مدرن، بخشی از فضای پذیرایی را به قرار دادن میز غذاخوری اختصاص می‌دهند. شما می‌توانید این فضا را با استفاده از روش‌های مختلف مثل پارتیشن‌های تزئینی یا گچ‌بری‌های ساده از فضای نشیمن جدا کنید. قرار دادن یک آینه مقابل میز غذاخوری یکی دیگر از انتخاب‌های جذاب در طراحی دکوراسیون با آینه کاری مدرن است.

انتخاب بهترین مکان برای نصب آینه‌ها در فضای خانه‌های مدرن

در تصویر از یک آینه مشبک جذاب به شکل در، روبه‌روی میز غذاخوری استفاده شده است. که علاوه بر انعکاس نور پنجره‌ها و محیط طبیعی، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.

همینطور می‌توانید از یک کنسول با طرح آینه‌ای برای کامل کردن فضای غذاخوری منزل خود کمک بگیرید. قرار دادن تعدادی قاب عکس زیبا یا گل‌های طبیعی روی کنسول انتخاب خوبی برای ایجاد حس صمیمت در هنگام صرف غذا است.

5- دکوراسیون با آینه کاری مدرن در راهرو خانه

اگر راهرو ورودی یا منتهی به اتاق‌های منزل‌تان تاریک و باریک است می‌توانید با آینه کاری دکوراتیو کاری کنید تا عریض‌تر و روشن‌تر به نظر بیایند. این یک استراتژی عالی برای بازتاب نور در محیط‌های تاریک است.

استراتژی‌های هوشمندانه برای آینه کاری مدرن

اگر پیش از این آینه‌ها را فقط یکی از لوازم منزل می‌دانستید بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. آینه‌ها بخصوص انواع تزئینی و دکوراتیو آن بخشی از دکوراسیون مدرن هستند. با کمک آن‌ها، فضاها بهتر به نظر می‌رسند. چون یکی از منابع خوب برای بازتاب و افزایش روشنایی و عمق بصری به شمار می‌روند. اما برای اجرای دکوراسیون با آینه کاری مدرن باید نکاتی را در نظر بگیرید:

قابلیت بازتاب نور

قبل از اینکه آینه را نصب کنید، ببینید چه چیزی در آن دیده می‌شود. انعکاس موجود در آینه نقش مهمی در انتخاب محل نصبش دارد. هنگامی که آینه را در مقابل یکی از عناصر مهم معماری، نقاشی یا مبلمان منزل قرار می‌دهید، اهمیت بیشتری به آن‌ها می‌بخشد. همینطور اگر آینه را در مقابل پنجره آویزان کنید، به یک منبع نور طبیعی جدید تبدیل می‌شود.

سطح قرارگیری

آینه را باید به نحوی نصب کنید که از نظر بصری هم جذاب باشد. بنابراین همیشه ارتفاع مناسب را طوری در نظر بگیرید که همراستا با سطح چشم باشد. از آینه‌ها در سطوح مرتفع یا پایین نیز استفاده می‌کنند ولی برای اجرا باید شرایط اختصاصی دکوراسیون فضای مورد نظرتان را مورد توجه قرار داد.

اندازه در آینه کاری مدرن

هیچ وقت از بکار بردن یک آینه بزرگ در فضایی کوچک نترسید. آینه‌ها توهم عمق ایجاد می‌کنند. پس اگر از یک آینه بزرگ در فضایی کوچک استفاده کنید محیط بزرگتر از اندازه واقعی خود به نظر می‌رسد. به همین جهت آینه‌های تمام قد نصب شده روی دیوار، یکی از عناصر ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی اتاق‌های کوچک به شمار می‌روند. همانطور که قبلا گفتیم از این ایده می‌توانید برای بزرگتر نشان دادن راهروهای تنگ و کوچک منزلتان هم استفاده کنید.

ایجاد نقطه کانونی

حتما شنیده‌اید که در دکوراسیون داخلی مدرن ابتدا باید یک نقطه کانونی ایجاد کرد، سپس سایر لوازم و اکسسوری‌های منزل را حول آن قرار داد. خوب است بدانید که آینه کاری روشی عالی برای ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون خانه‌های مدرن است. برای این منظور اغلب از فضای بالای بوفه و کنسول یا میز غذاخوری برای آینه کاری استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر ایجاد نقطه کانونی، فضا را بزرگتر نشان دهید، می‌توانید یکی از دیوارها را به صورت سراسری با آینه بپوشانید.

انتخاب سبک در دکوراسیون با آینه کاری مدرن

آینه‌ها جزو اکسسوری‌های پرتنوع هستند می‌توانید آن‌ها را در انواع مدرن و سنتی، آویز و چسبان، کلاسیک و… تهیه کنید. تاثیری که یک آینه با قاب چوبی و کنده‌کاری شده در فضای منزل ایجاد می‌کند بسیار متفاوت از قاب‌های فانتزی و فلزی رنگی است. بنابراین در انتخاب قاب آینه بسیار دقت کنید و هارمونی و تناسب آن با سایر اجزا و لوازم خانه را در نظر بگیرید.

نحوه نصب آینه کاری به دیوار

برای نصب آینه کاری فقط به یک قلاب کوچک روی دیوار اکتفا نکنید. به خصوص اینکه قلاب‌ها اغلب باعث می‌شوند تا آینه در زاویه‌ی درستی قرار نگیرد. برای نصب از اتصالات محکم استفاده کنید و از زاویه دقیق انعکاس آینه مطمئن شوید.

ساخت گالری آینه

بسیاری از خانه‌ها در دکوراسیون داخلی خود بخشی از دیوار منزل را به نصب انواع قاب عکس و تصاویر اختصاص می‌دهند. گالری مدرن آینه هم چیزی مشابه گالری عکس است. می‌توانید از آینه‌هایی در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف برای ایجاد گالری منحصر به فرد خود کم ک بگیرید.

مبلمان آینه‌دار

در آینه کاری مدرن خودتان را فقط به نصب آینه‌های آویز و چسبی محدود نکنید. شما می‌توانید با انتخاب انواع مبلمان آینه‌دار مانند انواع بوفه‌ها، کنسول‌ها، میزهای تلویزیون آینه ‌کاری شده و… یک دکوراسیون با آینه کاری مدرن ایجاد کنید.

منبع: نیک صالحی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار