آش یخ، آشی خوشمزه برای فصول گرم سال
کد خبر: ۱۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: 2020 August 03    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
آش یخ، یکی از انواع غذا‌های محلی استان آذربایجان شرقی می‌باشد. مردم تبریز این آش محلی را به عنوان پیش غذا و همچنین به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان سرو می‌کنند. بر خلاف طبخ تمام آش ها، که به صورت داغ و در فصول سرد سال آماده و سرو می‌شود؛ با توجه به اسم خاص این آش، مردم محلی این آش یخ را به صورت سرد و خنک در فصول گرم و با تکه‌های یخ داخل آش سرو می‌کنند.

آش یخ، آشی خوشمزه برای فصول گرم سال«تابناک باتو» آش یخ، یکی از انواع غذا‌های محلی استان آذربایجان شرقی می‌باشد. مردم تبریز این آش محلی را به عنوان پیش غذا و همچنین به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان سرو می‌کنند. بر خلاف طبخ تمام آش ها، که به صورت داغ و در فصول سرد سال آماده و سرو می‌شود؛ با توجه به اسم خاص این آش، مردم محلی این آش یخ را به صورت سرد و خنک در فصول گرم و با تکه‌های یخ داخل آش سرو می‌کنند.

آش یخ، آشی خوشمزه برای فصول گرم سال

این آش در میان مردمان تبریز بسیار معروف و پرطرفدار می‌باشد و با مواد اولیه ساده و دردسترس و در زمان بسیار کوتاهی آماده و طبخ می‌شود. می‌توانید با طبخ این غذای ساده، این آش محلی را برای وعده عصرانه و یا حتی شام در منزل طبخ نمایید و از طعم و تفاوت سرو آن به به عنوان آش محلی لذت ببرید.

از دیگر انواع آش محلی استان‌های ایران می‌توان به آش شیله عدس، اریح شورباسی، آش اوماج، آش سورولی، آش بلغور با شیر، آبغورا آشی، آش گندم، آش سماق، آش هالاو، آش پرپوله و آش ماشاب اشاره کرد.


مواد لازم

برنج: ۱۵۰ گرم
سبزی‌های (جعفری، گشنیز، تره، ترخون و برگ چغندر): ۵۰ گرم
سیر: ۳ حبه
یخ: به مقدار لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

آش یخ، آشی خوشمزه برای فصول گرم سال

مراحل پخت

برنج را شسته و به مدت ۳ ساعت خیس کنید.

سبزی‌ها را آماده و خرد کنید.

سپس سبزی‌ها را به برنج اضافه و بر روی حرارت ملایم بگذارید.

بعد از جوشیدن برنج، ادویه‌ها و سیر رنده شده را نیز به ظرف اضافه کنید.

بعد از حدود یک ساعت حرارت را خاموش کنید.

سرو این آش، به همراه قطعه‌های کوچک یخ و سرد می‌باشد.

غذالند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار