دیزاین و تزئین خاص میوه ها می تواند خلاقیت شما را برای متنوع کردن این امر به دنبال داشته باشد. اما مسئله و نکته ‌ای که باید به آن توجه کرد، مربوط به سیاه نشدن میوه ها در زمان میوه آرایی و حفظ کیفیت و ظاهر مناسب آن ها می باشد.

مطمئناً ترکیب رنگی انواع میوه ها در کنار هم چون سیب، موز، گلابی، کیوی، پرتقال، آناناس و دیگر میوه ها و همچنین میوه های کوچک چون گیلاس، توت فرنگی، آلوچه، تمشک و… یک میوه آرایی بسیار متفاوت و خاص را به دنبال خواهد داشت. اما در کنار این ترکیب رنگی زیبای میوه ها، باید به نکته سیاه شدن سریع میوه های سیب، موز، گلابی و… نیز توجه داشته باشید و با انجام چند کار ساده از این امر جلوگیری نمایید.

 در این مطلب به بیان ترفندهایی برای سیاه نشدن میوه ها در میوه آرایی می پردازیم و نکات لازمه را ذکر خواهیم کرد.

۳ روش برای سیاه نشدن میوه ها در میوه آرایی

سیاه نشدن میوه ها در میوه آرایی

در هنگام تزیین میوه برای مهمانی و دورهمی های خانوادگی چون شب یلدا و مراسم ‌های عقد می توانید با انجام روش های زیر، به راحتی میوه آرایی خود را انجام داده و نگران سیاه شدن و لکه های روی میوه نباشید.

۱. محدود کردن میزان اکسیژن میوه

تغییر رنگ سریع میوه ها بعد از پوست گرفته شدن آن، به دلیل ترکیب اکسیژن با بافت و مواد داخل سلول های آن ها می باشد. اگر بتوانید میزان تماس و ترکیب اکسیژن را با میوه ها محدود کنید، نتیجه سیاه نشدن میوه ها را به دنبال خواهد داشت. برای این امر تنها لازم است که بعد از پوست گرفتن و آماده کردن میوه ها، آن ها را در یک ظرف گذاشته و بر روی آن سلفون بکشید و بسته بندی کنید تا با انجام وکیوم، از سیاه شدن و تغییر رنگ جلوگیری شود.

۲. قرار دادن میوه ها در آب سرد

برای انجام این روش، بعد از پوست گرفتن میوه ها، آن ها را چند دقیقه ای در آب سرد بگذارید و سپس در ظرف وکیوم قرار دهید و بسته بندی نمایید. آب سرد موجب افزایش دمای بافت میوه و جلوگیری از تغییر رنگ آن ها خواهد شد. سپس آن ها را در یخچال قرار دهید.

۳. افزودن آب لیمو به میوه ها

افزودن آب لیمو به میوه ها

بهترین و راحت ترین روش برای سیاه نشدن میوه ها در میوه آرایی، استفاده از کمی آب لیمو و یا قرص ویتامین C می باشد. انجام این روش به این صورت است که در یک ظرف، کمی آب لیمو و مقداری آب خنک ریخته و چند قطعه یخ را نیز اضافه کرده و سپس میوه های پوست گرفته را چند دقیقه در این ظرف بریزید. سپس میوه ها را خارج کرده و خشک کنید و در یک ظرف در بسته در یخچال بگذارید.

این ماده اسیدی آب لیمو، باعث متوقف شدن تغییر رنگ میوه ها خواهد شد و از این امر جلوگیری خواهد کرد. همچنین می ‌توانید با توجه به میزان میوه ‌های پست گرفته، چند عدد قرص ویتامین C را خرد کرده و در آب حل کنید و از این محلول نیز برای سیاه نشدن میوه ها بهره بگیرید.

غذالند