ملک سلمان کرونا گرفته است؟
کد خبر: ۱۸۵۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2020 July 26    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
هفته گذشته دربار سعودی از انجام عمل جراحی کیسه صفرا روی ملک سلمان خبر داد و گفت که این عمل موفقیت‌آمیز بوده است.

هفته گذشته دربار سعودی از انجام عمل جراحی کیسه صفرا روی ملک سلمان خبر داد و گفت که این عمل موفقیت‌آمیز بوده است.

با وجود این و با توجه به وخامت حال مزمن پادشاه سعودی اما، حدس و گمان‌هایی در این باره از سوی فعالان سیاسی و کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح شد که تاکنون پاسخ روشنی بدان داده نشده است.این گمانه‌زنی‌ها آن گاه شدت گرفت که معلوم شد ملک سلمان نه در بیمارستان فوق مجهز قصر پادشاهی که در بیمارستانی دیگر بستری شده است.

در این خصوص دکتر «سعد الفقیه» رئیس جنبش اسلامی الاصلاح و معارض برجسته سعودی مقیم لندن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الحوار گفته است: بیمارستان قصر بیمارستانی کامل است که عمل‌های جراحی در آن جا انجام می‌شود و به همه انواع روش‌های تصویربرداری پزشکی از جمله MRI و... مجهز است.او سپس این گمانه را مطرح کرده است که ملک‌ سلمان به هیچ بیمارستان تخصصی دیگری برده نمی‌شود مگر این که وضعیتش برای بیمارستان قصر پادشاهی به گونه‌ای باشد که از عهده کادر و تجهیزات این بیمارستان بر نیاید و این یعنی وضعیت سلمان وخیم است.دکتر سعد الفقیه ضمن رد ادعای دربار، گفته؛ اگر التهاب کیسه صفرای پادشاه خفیف بود اصلا به بیمارستان تخصصی دیگری برده نمی‌شد، پس حتما باید مشکلی بزرگ وجود داشته باشد که به انتقال او به بیمارستان تخصصی منجر شده است.

در همین حال مجموعه اطلاعاتی که از دربار سعودی درز پیدا کرده حاکی از آن است که علت انتقال ملک سلمان به بیمارستان نه التهاب کیسه صفرا که تراکم خون و تجمع خون و خلط در سینه بوده است. با این حال هنوز معلوم نیست که دلیل این اتفاق از کار افتادن قلب است یا ابتلا به ویروس کرونا یا موارد دیگر.از سویی، گرچه مشخص نیست که ملک سلمان زیر دستگاه تنفس مصنوعی رفته یا نه، اما قطع کامل انتشار اخبار درباره وضعیت جسمی ملک سلمان به علاوه گرفتن تمام گوشی‌های تلفن کسانی که در بیمارستان بوده‌اند، این گمانه را تقویت می‌کند که شرایط جسمی پادشاه سعودی آن گونه که دربار اعلام کرده است، نیست.

شرایط متزلزل دربار سعودی به دلیل بالا گرفتن جنگ قدرت میان شاهزادگان و ناکامی‌های پی در پی منطقه‌ای و بین‌المللی از شکست در یمن گرفته تا کاهش شدید درآمدهای نفتی و... موجب شده است تا «محمد بن‌سلمان» ولیعهد رژیم سعودی تمام تلاش خود را برای آرام نشان دادن شرایط این کشور به کار ببندد.

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
2
0
باید پاسخگوی خون های به ناحق ریخته مردم مظلوم یمن باشد و خدا انتقام خواهد گرفت همانطور که از صدام انتقام گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار