ذبح دام در تهران ممنوع شد
کد خبر: ۱۸۵۸۷۹
تاریخ انتشار: 2020 July 25    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
یک مقام مسئول گفت: امسال شهروندان پایتخت و هم استانی‌ها می‌توانند از روش‌های جایگزین برای تهیه دام قربانی خود اقدام کنند.

به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، سیدعلی سیدعلی بابایی در خصوص نظارت‌های بهداشتی و شرعی در عید قربان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت‌های درون شهری و مخاطرات موجود در محل‌های عرضه دام و همچنین دستورالعمل ابلاغی ستاد کرونا استان تهران، مراسم قربانی به شکل سنوات گذشته برگزار نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران خاطر نشان کرد امسال شهروندان پایتخت کشور و هم استانی‌ها می‌توانند از روش‌های جایگزین برای تهیه دام قربانی خود اقدام کنند.

این مقام مسئول گفت: هماهنگی‌های لازم با انجمن صنفی کشتارگاه‌های دام استان انجام شده است و تمامی کشتارگاه‌های دام استان این آمادگی را دارند تا لاشه استحصالی را با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا تحویل شهروندان دهند.

وی افزود: همچنین با هماهنگی انجام شده با انجمن صنفی صنعت بسته بندی مواد پروتئینی استان مقرر شد، گوشت دام قربانی چه به صورت اینترنتی در روز عید قربان و یا عرضه لاشه و گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با لیبل ویژه عید قربان در فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تهران و سایر استان‌های مرکز فعالیت بسته بندی‌های مذکور ارائه شود.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اتحادیه صنف قصابان گوشت گوسفندی استان تهران تمامی قصابان منتخب که با نصب بنر مشخص شده‌اند می‌توانند در صبح روز عید قربان اقدام به عرضه لاشه دام قربانی کشتار شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از قبیل «مصرف لاشه پس از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال با لیبل لاشه قربانی ویژه عید قربان» کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت با هماهنگی انجام شده با معاونت بهداشت سازمان میادین میوه و تره بار سه مرکز ثابت شهرداری موجود در شهر تهران نسبت به پذیرش سفارشات اینترنتی و ارسال گوشت قربانی به درب منازل اقدام خواهند کرد.

سیدعلی بابایی گفت: برخی اپلیکیشن‌ها نیز توسط سازمان میادین شهرداری تهران پاسخگوی نیاز اینترنتی شهروندان تهرانی است.

وی گفت: همچون سنوات گذشته اکیپ‌هایی سیار اداره کل دامپزشکی استان تهران در روز عرفه و عید قربان برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو فعالیت کامل خواهند داشت.

این مقام مسئول از تمامی شهروندان درخواست کرد تا ضمن رعایت موارد اشاره شده جهت به حداقل رساندن احتمال درگیری به عوامل بیماری زای مشترک همچون CCHF (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و همچنین بیماری کووید ۱۹ اقدام کنند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار